تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی در البرز تاسیس می شود

  • کد خبر : 174493
  • 14 دی 1395 - 22:21
بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی در البرز تاسیس می شود

نیروگاه انرژِی ۱۰۰ مگاواتی توسط یک سرمایه گذار خارجی در البرز در حال اجرا بوده که امید است محقق شود چراکه بالاترین میزان انرژی و بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی در خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش کمال مهر، اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعد از ظهر سه شنبه در محل شرکت توزیع برق استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه البرز استانی نو پا و در حال توسعه است افزود: ضرورت دارد در چنین فضایی تمامی زیر ساخت ها متناسب با رشد و توسعه استان تامین شود.

وی ادامه داد: اکنون مدت زمان واگذاری انشعاب برق در البرز از ۶۰ تا ۷۰ روز به ۶ روز تقلیل پیدا کرده است.اسکندری گفت: خاموشی ها یکی از موضوعات مهمی محسوب می شوند که به ازای هر مشترک در مناطق مختلف مورد پایش قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه چند طرح اصلی در این شرکت در دستور کار قرار دارد افزود: طرح کنترل های فهام برای کنترل هوشمند مصرف انرژی در دستور کار قرار دارد که امکان قرائت کنتور های برق از راه دور را فراهم خواهد کرد که امید است تا پایان سال امکان استفاده از این امکان برای بیش از ۱۰ هزار کنتور فراهم شود.

این مسئول اضافه کرد:  توسعه و پایش شبکه بالا دستی که شامل پست های انتقال و فوق توزیع است باید نسبت به شرایط استان توسعه پیدا کند.وی گفت: پست برق اشتهارد که در سفر رییس جمهوری مصوب شد یکی از پروژه های بزرگ استان است که طراحی آن در حال تکمیل بوده و به زودی مراحل اجرایی این طرح آغاز می شود.

اسکندری با اشاره به بارش های اخیر و وقوع ۵۲ بهمن در جاده چالوس افزود: از هنگام حادثه به دنبال راهکاری برای حضور در محل حادثه بودیم چراکه با توجه به خطرات جدی در این مسیر از سوی راهداری اجازه برای حضور و تعمیر صادر نمی شد ولی نیروهای شرکت برق با پای پیاده نسبت به حل معضل در اسرع وقت اقدام کردند.

وی با بیان اینکه پروژه برق رسانی به روستای سپیدارک در دستور کار است عنوان کرد: در گذشته اثبات وجود این روستا با ساکنان بومی طی دو دوره بازرسی محقق نشده بود ولی اکنون با توجه به بررسی های صورت گرفته پروژه برق رسانی به این روستا در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت برق استان البرز گفت: اکنون ۳۰ درصد از مصرف برق استان البرز به صنایع تعلق دارد و در این خصوص رفتار مناسبی وجود داشته است.وی افزود: در برخی موارد سرقت برق با استفاده از دستکاری های افراد متخلف گزارش شده از این رو برای مقابله با این امر طی قراردادی با یک موسسه حقوقی علاوه بر قطع انشعاب نسبت به تشکیل پرونده برای این افراد و رسیدگی از طریق مراجع قانونی اقدام می شود.

اسکندری خاطر نشان کرد: سامانه سانا انرژی های استان را مورد بررسی قرار می دهد که در نقاط مختلف میزان قدرت انرژی را مشخص می کند که البرز دارای منابع بسیار خوبی در این رابطه است.وی گفت: نیروگاه انرژِی ۱۰۰ مگاواتی توسط یک سرمایه گذار خارجی در البرز در حال اجرا بوده که امید است محقق شود چراکه بالاترین میزان انرژی و بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی در خاورمیانه خواهد بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x