تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

عضو شورای شهر کرج: شورای شهر سر دسته خلاف کاران است/ میدان آجرلو آبروی شهر را خواهد برد/ رضاپور: تا آخر اسفند پروژه میدان سپاه افتتاح می شود

  • کد خبر : 174489
  • 14 دی 1395 - 22:24
عضو شورای شهر کرج: شورای شهر سر دسته خلاف کاران است/ میدان آجرلو آبروی شهر را خواهد برد/ رضاپور: تا آخر اسفند پروژه میدان سپاه افتتاح می شود

اگر پیمانکار ضعیف است تذکرات و اخطار به وی داده شود، یک ماه تمام احداث یک سازه نگهبان طول کشیده! که واقعاً کار دو روز است، پروژه میدان سپاه آبروی شهر را خواهد برد بابت ضعف پیمانکار، واقعاً در مجموعه شهرداری و شورای شهر زحماتی در این مورد کشیده شده است اما با این وضعیت این پروژه آبروی شهر را خواهد برد.

سرویس استانی کمال مهر؛ به نقل از تیتر۱، جلسه ۱۲ دی ماه شورای شهر کرج صبح امروز با حضور اعضا شورا و شهردار کرج برگزار شد.

در ابتدای جلسه بحث آیین نامه ساماندهی دست فروشان و ضرورت نهایی کردن آن تا آخر ماه جاری مطرح گردید.

لایحه شهرداری در خصوص احداث کمربندی فردیس و ادامه بلوار شهید ناصر بخت(قرارداد جاده حلقه دره) نیز با تذکر یکی از نمایندگان از دستور خارج شد و توافق شده درباره آن بررسی بیشتری صورت گیرد.

موضوع طرح تفصیلی شهر و توسعه شهرسازی نیز در ادامه جلسه مطرح شد، تعدادی از اعضا قائل به تجدید نظر و بازنگری در این طرح بودند و انتقاد خود نسبت به عدم قابلیت اجرایی طرح موجود را اعلام کردند، از طرفی نماینده شهرداری نیز گفت که بازنگری این طرح بیش از دو سال زمان لازم دارد در صورتی که خود طرح پنج ساله تنظیم شده و این کار معقول نیست.

در ادامه امیر حسام عباسی عضو شورای شهر کرج در اعتراض به روند اجرایی پروژه میدان شهید آجرلو(سپاه) گفت: کارگاه فعال و غیر فعال رو هر کسی می تواند تشخیص دهد، قلب و وسط شهر را بستند و انحراف ترافیکی ایجاد کردند، با هشت نفر کارگر این پروژه جمع نخواهد شد.

عضو شورای شهر کرج: شورای شهر سر دسته خلاف کاران است/ میدان سپاه آبروی شهر کرج را خواهد برد/ رضاپور: تا آخر اسفند پروژه میدان سپاه افتتاح می شود

عباسی خطاب به قائم مقام شهرداری کرج گفت: اگر پیمانکار ضعیف است تذکرات و اخطار به وی داده شود، یک ماه تمام احداث یک سازه نگهبان طول کشیده! که واقعاً کار دو روز است، پروژه میدان سپاه آبروی شهر را خواهد برد بابت ضعف پیمانکار، واقعاً در مجموعه شهرداری و شورای شهر زحماتی در این مورد کشیده شده است اما با این وضعیت این پروژه آبروی شهر را خواهد برد.

وی در ادامه افزود: با این تعداد کارگر این پروژه جمع نمی شود، پیمانکار بودجه نقدی این پروژه را جای دیگری هزینه می کند و به مجموعه زیر دست خود فشار می آورد که در قبال تهاتر باید کار کنید؛ من از شهرداری می خواهم که این موضوع را به طور ویژه پیگیری کنند.

عباسی با انتقاد از بخش نامه جدید شهرداری در مورد توافقات اظهار داشت: اگر مناطق و یا حقوقی شهرداری در وصول مطالبات خود نقص دارد دلیل نمی شود که همه را به یک چشم ببیند، امروز توافقی که انجام نشده ارسال می شود به کمیسیون ماده پنج و چک تضمین گرفته می شود که وقتی از این کمیسیون برگشت بیایید تمکین کنید به بدهی، ما آمدیم گفتیم برای اینکه تسهیل در این امر ۲۳ درصد توافق نقدی صورت بگیرد؛ میزان سرمایه گذاری خیلی پایین آمده در سطح شهر به خاطر قوانین دست و پاگیر، امروز آیین نامه ای در شهرداری تهیه شده که هر کسی می خواهد توافقات انجام دهد باید پنجاه درصد آن را نقد به حساب سپرده واریز کند بعد برود سمت توافقات؛ این آیین نامه به توافقات صدمه نمی زند؟ این خلاف قانون است.

عباسی در پاسخ به نقد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه توافقات کلاً بر خلاف طرح تفصیلی است گفت: اگر مسئله این است که شورای شهر سر دسته خلاف کاران است، اگر توافقات خلاف ضوابط انجام شود شورا مگر مرجع تنظیم قوانین نیست؟

عضو شورای شهر کرج: شورای شهر سر دسته خلاف کاران است/ میدان سپاه آبروی شهر کرج را خواهد برد/ رضاپور: تا آخر اسفند پروژه میدان سپاه افتتاح می شود

رضاپور قائم مقام شهرداری کرج در پاسخ به عباسی گفت: بسیار خوب است که در جلسات کارشناسی که برای این تصمیمات انجام می گیرد شما هم حضور داشته باشید و همه دلایل و موارد را ببیند، و متوجه شوید که چرا ما این پنجاه درصد را بر می داریم؛ در خصوص پروژه میدان شهید آجرلو ما تمام تلاشمان این است که برای آخر اسفند ماه پروژه را افتتاح کنیم، و شاید بخش شمال به جنوب پروژه را زودتر از اسفند افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x