تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

ترس کودک از دکتر را بریزید

  • کد خبر : 174368
  • 14 دی 1395 - 0:15
ترس کودک از دکتر را بریزید

برای پیشگیری از “ترس” کودک از مراجعه به پزشک و یا راه‌های درمانی می‌توان از خود پزشک معالج و همچنین آموزش‌های والدین کمک گرفت.

به گزارش گروه پزشکی«کمال مهر»؛ غلام‌رضا حاجتی متخصص اعصاب و روانگفت: نحوه برخورد پزشک با کودک برای برقراری ارتباط و جلب نظر و همچنین برای کاهش “استرس” در کودک هنگام برخورد و مواجهه با پزشک بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: گاهی با شکلات، بیسکویت می‌توان نظر کودک را جلب کرده و در برخی موارد باید با کودک صحبت بیشتر انجام شود و همچنین می‌توان از اسباب بازی‌ها کمک گرفت تا کودکان حس بدی هنگام درمان و مراجعه به پزشک نداشته باشند.

وی اظهار داشت: راه‌حل‌هایی که برای این مشکل کودکان می‌توان در نظر گرفت بسته به اینکه چقدر مشکل ترسشان جدی باشد، می‌توان درمان را انجام داد مثلاً زمانی که یک کودک فقط صرفاً بگوید دکتر نمی‌روم یا اینکه از آمپول زدن می‌ترسد و همچنین از قرص و شربت می‌ترسد باید از همان فنونی که برای درمان اضطراب ‌ها  استفاده می‌شود، برای این کودکان هم استفاده شود.

وی ادامه داد: این فنون مبتنی است بر آموزش به زبان کودک که متناسب است با سن و شرایط کودک و همچنین مواجه کردن کودک به صورت تدریجی با مواردی که از آن ترس دارد مثلاً سمبل‌هایی از آن پزشک را به کودک توضیح داده و همچنین عکس پزشک را به کودک نشان داده و ابزار و لوازمی که در ارتباط با معاینات است مثل گوش، فشارسنج اجازه دهیم تا کودک به عنوان اسباب بازی در خانه بازی کند.

وی توصیه کرد: با هماهنگی قبلی با پزشکی که در این مورد آماده است را نزد وی برده تا خاطره خوبی در ذهنش ماندگار شود و ممکن است کودکانی که ترسشان شدید است این درمان ۵ الی ۶ جلسه به طول بیانجامد تا بهبودی کامل حاصل آید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x