تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

کمبود فضای آموزشی گریبانگیر ۳ هزار دانش آموز استان البرز

  • کد خبر : 174334
  • 13 دی 1395 - 15:28
کمبود فضای آموزشی گریبانگیر ۳ هزار دانش آموز استان البرز

به جهت کمبود فضای آموزشی تعداد زیادی از مدارس استان البرز دو نوبته بوده و ما از دولتمردان و نمایندگان مجلس و خیرین انتظار داریم تا با همراهی آنها بتوانیم این سرانه را افزایش دهیم و خدمات با کیفیت تری به دانش آموزان ارائه دهیم.

 

به گزارش کمال مهر مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در گفتگوبا خبرنگار ما گفت: بنا بر دستورالعمل های وزارتی مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه باید به صورت یک نوبته و شیفت صبح باید باشد چرا که آنها نیازهای دارویی و درمانی داشته و نیازمند توجه خواهند بود.

حسن نوروزی افزود: به جهت کمبود فضای آموزشی تعداد زیادی از مدارس استان البرز دو نوبته بوده و ما از دولتمردان و نمایندگان مجلس و خیرین انتظار داریم تا با همراهی آنها بتوانیم این سرانه را افزایش دهیم و خدمات با کیفیت تری به دانش آموزان ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: با توجه به پراکندگی دانش آموزان استثنایی استان البرز این قشر نیازمند سرویس برای جابجایی بوده و با توجه به اینکه خانواده های آنها از فقر اقتصادی رنج می برند ایاب و ذهاب دانش آموزان مشکل اساسی ماست.

نوروزی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید از سال ۹۴ به بعد بالای ۵۵ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با تمام تنگناهای مالی تامین شده و پس از یک وقفه ۸ ساله این مهم محقق شد اما ما معتقدیم که این سرویس باید رایگان باشد تا خانواده ها درگیر تحصیل دانش آموزان نباشند.

وی گفت: در تمامی مدارس استان البرز، مشاور ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در راستای آگاهی سازی به خانواده ها و پیشگیری از معلولیت ها آنها را همراهی خواهند کرد و مددکار اجتماعی و سایر نیروهای توان بخشی خدمات لازم را به آنها ارائه می دهند.

نوروزی افزود: برای نخستین بار در استان البرز یک مرکز فراگیر فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر کرج افتتاح شد و با توجه به مناسب سازی برای دانش آموزان با نیازهای وِیژه می تواند بسیاری از دغدغه های آنها را مرتفع سازد.

وی اظهار داشت: در سطح استان البرز به ۳ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه خدمات داده می شود که ۲ هزار نفر آنها در مدارس با نیازهای ویژه و خاص و ۵۰۰ نفر آنها به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و بقیه در مراکز مشکلات ویژه یادگیری در حال تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: در ناحیه ۱ کرج، ناحیه ۳ کرج با مشکل فضای آموزشی مواجه بوده و در هشتگرد مدرسه ای با ۸۸۰ دانش آموز ناشنوا کم توان دو دوره اول ابتدایی و … در یک فضا تحصیل می کنند.

البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x