تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

حلقه گمشده جامعه در امر ازدواج ساده زیستی است

  • کد خبر : 173703
  • 03 دی 1395 - 12:38
حلقه گمشده جامعه در امر ازدواج ساده زیستی است

والدین دختر و پسرهای جوان باید رفتار خود را تغییر داده و رسوم غلطی که درحال حاضر در مورد ازدواج وجود دارد را تغییر دهند.

گروه سبک زندگی «کمال مهر»، به نقل از راه ساجده،  حفظ امنیت اخلاقی جامعه تدادم بقا نسل و فراهم شدن آرامش در خانواده و تاثیرات آن بر روی جامعه از جمله عواملی است که ضرورت ازدواج را انکار ناپذیر می کند، ضرورتی که امروزه مهم ترین و اساسی ترین مسئله فراروی جوانان است.

خداوند همه مردان و زنان را مکلف به ازدواج کرده تا زمینه دستیابی به آرامشی که بشر در زندگی به دنبال آن است را در این امر الهی به دست آورد؛ البته آرامشی که بر مبنای تقوا باشد و زن و مرد هم دیگر را در راستای تقرب الهی و عبادت پرودگار یاری دهند.

در جامعه امروزی جوانان از الگوهای دینی برای امر ازدواج فاصله گرفتند و به دلیل تبلیغاتی که طی سالیان درمورد معیشت بعد از ازدواج صورت گرفته است، از ازدواج واهمه داشته و فراری هستند بنابراین اگر تضمینی برای جوان وجود داشته باشد و به ویژه بحث اشتغال آن حل شده باشد، می توان امیدوار بود ازدواج از این وضعیت کنونی بیرون بیاید.

امروز، والدین دختر و پسرهای جوان باید رفتار خود را تغییر داده و رسوم غلطی که درحال حاضر در مورد ازدواج وجود دارد را برای آسان کردن شروع زندگی مشترک جوانان، تغییر داده و توقعات نامناسب و نابجا را حذف کنند.

عروس و داماد ها نیز باید اساس زندگی خود را بر مبنای تقوا و اخلاق پایه گذاری کنند.

زوجین جوان می بایست در زندگی خود فاکتورهایی همچون: پایبندی به تعهدات زندگی مشترک، مسئولین پذیری متقابل، صداقت، قناعت؛ خوش خلقی و ایاثر وگذشت را سرلوحه قرار داده و با الگوگیری دینی و تربیتی از سیره و زندگانی نورانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س)، علاوه بر نورانیت بخشیدن به زندگی و دست یابی به خوشبختی و سعادت، عاملی برای جلوگیری از به وجود آمدن بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نیز خواهند شد.

متاسفانه بعضی از چشم و هم چشمی ها امروز در جامعه باعث گریز برخی از جوانان از ازدواج شده است، نفوذ فرهنگ های غلط در جامعه از اساسی ترین عوامل بالا رفتن سن ازدواج بوده ونگرانی هایی را برای خانواده ها به وجود آورده است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x