تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کدام گروه‌های تروریستی در حلب متلاشی شدند؟

  • کد خبر : 173436
  • 25 آذر 1395 - 1:24

به گزارش بی‌باک، مناطق شرقی شهر حلب از چند سال پیش به محل استقرار ده ها گروه تروریستی تبدیل شده بود که جبهه النصره، جنبش نور الدین الزنکی، پایداری کن و احرار الشام جزء این گروه ها هستند و از چند کشور منطقه کمک مالی و نظامی مختلف دریافت می کنند.

 «کمال مهر»؛ این گروه های تروریستی از تابستان سال ۲۰۱۲ که به شهر حلب حمله کردند، به علل اختلافات اربابان خارجی خود و درگیری با یکدیگر بر سر غارت ثروت های ملی سوریه، همیشه دشمن یکدیگر بوده اند.

– گروه تروریستی سلفی موسوم به “تیپ توحید” یکی از اولین گروه های مهاجم به شهر حلب محسوب می شد و ۱۰ هزار نیروی مسلح در حومۀ شهرهای حلب، ادلب و حماه داشت. قدرت این گروه به علت اختلافات و درگیری های مسلحانۀ داخلی و پیدا شدن گروه های رقیب کاهش یافته است. تیپ توحید از حمایت قطر برخوردار است و با همدستی چند گروه تروریستی دیگر تعدادی از نیروهای ارتش سوریه را از بیمارستان الکندی شهر حلب ربود و اعدام کرد.

– تروریست های سلفی “احرارالشام” نیز عضو یکی از بزرگترین گروه های تروریستی هستند که بیش از ۲۵ هزار نیروی مسلح دارد و بسیاری از اتباع عرب و غربی با این گروه همکاری می کنند و در چند منطقه از سوریه با ارتش می جنگند و صدها شهروند سوری را با شلیک گلوله های خمپاره و موشک به غرب شهر حلب شهید کرده اند.

– “جنبش نورالدین الزنکی” نیز یک گروه تروریستی سلفی است و در شهر حلب و حومه فعالیت می کند و در میان نیروهایش تعداد زیادی تبعۀ چچنی وجود دارند و همین گروه تروریستی و تکفیری بود که تابستان گذشته یک نوجوان فلسطینی را سر بُرید و دو کشیش ارتدکس حلب را به نام بولس یازجی و یوحنا ابراهیم ربود که سرنوشت آنها هنوز نامعلوم است. این گروه از حمایت آمریکا برخوردار است و دولت واشنگتن نام این گروه را در لیست گروه های میانه رو گنجانده است!

– گروهک “پایداری کن” نیز در شهر حلب فعال است و از ادغام چند گروهک تشکیل شده است و همچون گروههای قبلی، سلفی است و از ترکیه و قطر کمک دریافت می کند.

– اما “جبهه النصره” که نام خود را به “جبهه فتح الشام” تغییر داده است؛ مهمترین، آموزش دیده ترین، مجهزترین و پُرجمعیت ترین گروه تروریستی در سوریه است و نامش در لیست گروه های تروریستی سازمان ملل متحد گنجانده شده است.

جبهه النصره مستقیم یا غیرمستقیم دیگر گروه های تروریستی را هدایت می کند و در همه مناطق درگیری حضور دارد و سلفی و بسیار افراطی است. از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است و مردم مناطق تحت تصرفش را زیر فشار شدید گذاشته و تاکنون تعدادی از مردم عادی و نظامیان را به صورت جمعی اعدام کرده است.

– “ارتش آزاد سوریه” و گروه های وابسته به آن هم از دیگر گروه های تروریستی و تکفیری فعال در سوریه هستند که از ترکیه، قطر، عربستان و آمریکا کمک های مالی و تسلیحاتی دریافت می کنند.

منبع:العالم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x