تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

زندان‌ها به خارج شهرها منتقل می‌شوند/ انتقال زندان‌ها در اصلاح و تربیت زندانیان نقش موثری دارد

  • کد خبر : 17343
  • 07 بهمن 1392 - 10:07
زندان‌ها به خارج شهرها منتقل می‌شوند/ انتقال زندان‌ها در اصلاح و تربیت زندانیان نقش موثری دارد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: انتقال زندان به خارج از شهر در چرخه اصلاح تربیت زندانیان نقش بسزایی دارد، چرا که از این طریق علاوه بر رسیدگی به امور کلی زندانبانی، فضاهایی برای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان فراهم می‌شود.

“غلامحسین اسماعیلی” در خصوص انتقال زندان‌های داخل شهر به خارج شهر، اظهار داشت: انتقال زندان‌های داخل شهر به خارج شهر به منظور کاهش تبعات منفی آنهاست که این امر از سیاست‌های کلی سازمان زندان‌های کشور است.

وی ادامه داد: از آنجایی که وجود زندان برای همسایگان و مجاورین، تبعات منفی بسیاری دارد، این سیاست در دستور کار ما قرار گرفت و  با تمهیدات انجام شده و هماهنگی‌های لازم این زندان‌ها به خارج شهرها منتقل می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: زندان‌های داخل شهر دارای بافتی قدیمی و فرسوده هستند و به لحاظ فرسودگی و محدودیت فضا پاسخگوی نیازهای زندانیان نیستند.

وی افزود: انتقال زندان به خارج از شهر در چرخه اصلاح تربیت زندانیان نقش بسزایی دارد، چرا که از این طریق علاوه بر رسیدگی به امور کلی زندانبانی فضاهایی برای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان فراهم می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی و کارگاه‌های مختلف آموزشی در استفاده بهینه از دوران سپری شدن حبس زندانیان، نیازمند اختصاص اعتبارات لازم توسط مسئولان است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: برای پیگیری سیاست کلی انتقال زندان‌ها به خارج از شهر، این موضوع را به دولت و مجلس منعکس کردیم و چنانچه آن‌ها اعتبار اولیه را به ما دهند، تا ظرف سه سال، ۸ زندان بزرگ کشور را به خارج از شهر منتقل می‌کنیم تا در ‌‌نهایت قطار انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها روی ریل قرار بگیرد.
 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x