تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

عزای عمومی کشاورزان در بهشت جنوب همچنان ادامه دارد+تصاویر

  • کد خبر : 173386
  • 25 آذر 1395 - 0:52
عزای عمومی کشاورزان در بهشت جنوب همچنان ادامه دارد+تصاویر

کشاورزان رودانی در چندمین روز متوالی است که محصولات کشاورزی خود را نمی توانند بفروشند و یا به زیر قیمت تمام شده به دلالان و افراد سودجو می فروشند.

عزای عمومی کشاورزان در بهشت جنوب همچنان ادامه دارد+تصاویر

به گزارش«کمال مهر»؛؛ به نقل از رودان نیوز؛کشاورزان زحمت کش در بهشت جنوب ،رودان برای چندمین روز متوالی است که محصولات کشاورزی خود را به زیر قیمت تمام شده به دلالان و افراد سودجو می فروشند و ضرر و زیان های فراوانی را متحمل می شوند.واین در حالی است که دولت در جهت حمایت و کمک به این کشاورزان، ،هیچ اقدامی انجام نداده است.

کشاورزانی که برداشت محصولاتشان از قبیل بادمجان ،کدو،فلفل هیچ سودی برای آنان ندارد و همه محصولات خود را زمان برداشت جهت استفاده حیوانات در سر مزرعه رها می کنند که درصورت ادامه این بحران و عدم کمک مستقیم دولت به این کشاورزان باعث نابودی آنان می گردد.

غلام رنجبری اولین کشاورز که بادمجان های خود راهنگام برداشت در محل زمین خود رها می کرد تا حیوانات بخورند در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوزاظهار کرد:چندین روز است که منتظر هستیم تا مسئولین به وضعیت نابسامان بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی سامانی دهند که متاسفانه بعد از گذشت چند روز هیچ اتفاقی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: هر پلاستیک ۳۵ کیلوگرم بادمجان را در خود جای می دهد و طبق قیمتی که دلال بر این محصول گذاشته است هر پلاستیک یک تا دو هزار تومان است که نه جبران هزینه کارگر،کرایه ماشین،و حتی پول پلاستیک را می کند و ما کشاورزان مجبور هستیم به خاطر اینکه خود درخت نابود نشود محصول خود را برداشت و در زمین رها کنیم.

رنجبری در ادامه با چشمانی اشک آلود و با گریه گفت:دو فرزند که در دانشگاه درس می خواند را خرج می دهم و با این وضعیت بازار تنها امیدم این بود که با فروش محصولاتم هزینه تحصیل فرزندانم را پرداخت کنم که این امیدم هم ناامید شدو الان شرمنده همسر و فرزندانم هستم که چگونه مخارج زندگی را تامین بکنم زیرا با این قیمت حتی درصدی هم از هزینه کرد در کاشت محصوب هم جبران نخواهد شد.

موس رنجبری دیگر کشاورزی بود که از شدت ناراحتی با بغض سخن می گفت بیان داشت:در چند روز گذشته با اینکه وضعیت بدی در میدان خرید و فروش محصولات کشاورزی حکم فرما است اما متاسفانه شاهد ورود هیچ دستگاه نظارتی و یا صنف کشاورزی به این موضوع نبوده ایم و حتی ما تا به حال این اعضای هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان رودان که وظیفه اصلی ساماندهی بازار محصولات کشاورزی را بر عهده دارد را ندیده ایم.

وی افزود:از ریاست جمهور که بارها شعار حمایت از تولید داخلی و کشاورزان را می دهد درخواست می کنیم ما محرومین در این گوشه از کشور را هم ببینید و همانطور که در استانهای دیگر برای رفع مشکلات کشاورزان و آشفتگی قیمت بازار، به آنان کمک می کنید به ما مردم رودان هم کمک کنید.

رنجبری دومین خواسته خود را کنار زدن اعضای صنف کشاورزی عنوان و در ادامه تصریح کرد:اگر کشاورزان سازماندهی شوند و برخرید و فروش محصولات کشاورزی نظارت های مستمر شود بسیاری از این مشکلات برطرف می گرددو این امر بدون تغییر اعضای فعلی هیئت مدیره صنف کشاورزی که تا به حال اقدام مثبتی در جهت رفع این مشکلات بر نداشته اند امکان پذیر نمی باشد.

به گزارش رودان نیوزتمام کشاورزان رودانی که روزانه با بی ثباتی و آشفتگی بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی دست و پنجه نرم می کنند،چند خواسته مشترک داشتند که اولین خواسته آنان حمایت و کمک ویژه دولت به آنان بود و دوم خواستار تغییر اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان رودان به دلیل عملکرد ضعیف و بی توجهی به مشکلات کشاورزان، بودند.

انتهای پیام/

  • ظط
  • ظ
  • طط
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x