تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

حلب آزاد شد

  • کد خبر : 173232
  • 24 آذر 1395 - 0:55
حلب آزاد شد

شهر مهم حلب به لطف ایثارگری مردم و نیروهای دولتی سوریه و حمایت جبهه مقاومت پس از قریب به ۴ سال به طور کامل از شر تروریست‌های تکفیری آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛خبرنگار اعزامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دقایقی پیش از آزادی کامل شهر حلب سوریه پس از چهارسال از سیطره تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش به دست ارتش این کشور خبر داد .

بنابر این گزارش، با موافقت ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای خروج تروریستهای باقی مانده از شرق حلب به سیطره چهار ساله گروهکهای تروریستی در این شهر پایان داده شد. قرار است تروریستها به اتفاق خانواده هایشان بدون هیچ مقاومتی به منطقه راشدین چهار در حومه غربی حلب انتقال داده شوند.
براساس گزارش ها، تروریست ها به همراه خانواده هایشان هم اکنون آماده خروج از شرق حلب می شوند تا در چند ساعت آینده از طریق گذرگاه راموسه به سمت حومه غربی استان حلب بروند. بیشتر این تروریست ها از اعضای حزب ترکستان وابسته به ترکیه هستند.
در همین حال شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: مشاور رئیس جمهور سوریه در امور آشتی ملی در گفتگو با این شبکه تاکید کرد عملیات خروج افراد مسلح از حلب به منطقه اتارب انجام خواهد شد و فردا این شهر منطقه ای امن خواهد بود.
یک منبع نظامی سوریه به اسپوتنیک گفت شهر حلب پس از اقدام ارتش سوریه به گشایش دالانهایی برای خروج باقیمانده تروریستها با سلاحهای انفرادی خود به طرف حومه شمال غربی حلب ، درحال حاضر به طور کامل از وجود گروههای تروریستی خالی شده است.
این منبع افزود ارتش سوریه درحال حاضر در مواضعی مستقر شده است که پیش از این گروههای مسلح حضور داشتند.  وی اضافه کرد ستاد کل ارتش امشب بیانیه ای در این خصوص منتشر خواهد کرد.
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد در پی آزادی حلب از شر تروریست های تکفیری و نگرانی سران کشورهای عربی از پیروزی نیروهای ارتش سوریه، اتحادیه عرب به درخواست قطر روز پنجشنبه جلسه فوق العاده تشکیل می دهد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد پس از آغاز عملیات تخلیه تروریست‌ها از شرق حلب، درگیری‌های نظامی در این منطقه پایان یافت.

وی در گفتگویی مطبوعاتی گفت: تروریست‌ها خروج خود را آغاز کرده‌اند و اجرای این عملیات باعث توقف درگیری‌های نظامی در این منطقه شده است.

چورکین افزود: پس از پیروزی های میدانی بسیاری که ارتش سوریه به دست آورده، برخی از اعضای شورای امنیت به فکر تشکیل جلسه فوق العاده سازمان ملل متحد افتاده اند.

بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل نیز گفت: تروریست ها بدون حمایت برخی از کشورها چگونه می توانند در برابر ارتش سوریه مقاومت کنند.

وی افزود: از اینکه نماینده آمریکا در شورای امنیت به سخن تروریست ها استناد می کند، تعجب می کنیم.

حلب مهمترین پایگاه شهری تروریست های تکفیری بود که با گروگان گرفتن مردم این شهر توانسته بودند سیطره خود را بر آن حفظ کنند.

آزادسازی حلب بزرگترین پیروزی ارتش سوریه در برابر تروریستهای تکفیری است؛ چراکه با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ممتاز این شهر، تسلط بر آن به معنای قطعی شدن تسلط دولت سوریه بر سایر شهرهای این کشور است.
با آزادسازی حلب، طرح استکبار برای تجزیه سوریه برای همیشه شکست خورد.
در حال تکمیل …
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x