تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

«حلب»، از پیشروی‎های مقاومت تا آزادسازی

  • کد خبر : 173198
  • 24 آذر 1395 - 0:24
«حلب»، از پیشروی‎های مقاومت تا آزادسازی

سرانجام بزرگترین شهر سوریه از چنگال تروریست‌های تکفیری آزاد شد.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛  سرانجام «حلب» که بزرگترین شهر سوریه به‌شمار می‌رود و از جایگاه استراتژیکی ویژه‌ای برخوردار است، پس از نبردهای سنگین نیروهای مقاومت و ارتش سوریه با تروریست‌ها، از چنگال نظامیان تکفیری‌ آزاد شد.

عملیات آزادسازی محله‌های شرقی حلب از روز یکشنبه(۲۰ نوامبر ۲۰۱۶) آغاز شد. ساعات پایانی روز گذشته بود که خبرگزاری‌های مختلف، از تسلط کامل نیروهای ارتش و مقاومت سوریه بر محله‎های مسکونی و محور جنوبی حلب خبر دادند.

بارقه‎های طلوع پیروزی در «حلب»

خبرگزاری «سانا» در گزارش دیروز خود نوشت: اخبار رسیده از منابع نظامی حاکی از آن است که عصر امروز امنیت در بخش‌های زیادی از نقاط مسکونی و مناطق جنوب شرقی شهر حلب برقرار شده است.

شبکه المنار لبنان نیز عصر دیروز بود که از پیشروی‌های گسترده ارتش و نیروهای مقاومت سوری در محور جنوب شرق حلب خبر داد و تصریح کرد که این نیروها بر محله‎های «الصالحین» و «باب المقام» تسلط یافتند.
دسترسی به نقاط یاد شده هم با تسلط نیروهای سوری بر محله «کرم الدعدع» و شکسته شدن موانع دفاعی تروریست‌های مسلح حاصل شد.

شبکه اعلام الحربی هم در گزارش میدانی خود از صحنه حلب نوشت: محاصره پایانی تروریست‌های تکفیری با پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق (الکلاسه، بستان القصر، المشهد، السکری و تل الزازیر) و تسلط بر پناهگاه‌های مهم جبهه النصره در بخش جنوبی منطقه «شیخ السعید» کامل شد که این محاصره نقش عمده‌ای را در آزادسازی حلب ایفا کرد.

*نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سوریه: نبرد حلب تمام شد

بارقه‎های طلوع پیروزی در «حلب»

شبکه العالم در خبری به اعلام آزادی حلب و اتمام جنگ در این شهر به‌نقل از «رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اشاره کرد.

عبدالرحمن در مصاحبه با خبرگزاری فرانس پرس گفت: مخالفان مسلح عصر دوشنبه به شکل کامل از شش محله بستان القصر، الکلاسه، کرم الدعدع، الفردوس، الجلوم و جسر الحج عقب نشینی کرده‌اند.
وی با اشاره به “فروپاشی کامل” صفوف مخالفان مسلح گفت: نبرد حلب به پایان رسید.

*دروغ پراکنی رسانه‌های سعودی در آستانه آزادی حلب

بارقه‎های طلوع پیروزی در «حلب»

العالم نوشت: شبکه‌های سعودی العربیه و الجزیره طی روزهای گذشته و هم‌زمان با پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی حلب، با انتشار اخبار جعلی مدعی شدند که ارتش سوریه پس از تسلط بر حلب، ده‌ها نفر از جمله بیماران بیمارستان الکلاسه در این شهر و چندین زن و کودک سوری را اعدام کردند و نظامیان ایرانی و روسی هم در این اعدام‌ها دست داشته‌اند.

منابع سوری نیز ضمن رد این اتهامات، تاکید کردند که چنین اتهاماتی دروغ محض است و با هدف کم اهمیت جلوه دادن تسلط ارتش سوریه بر حلب مطرح می شود.

* اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به پیروزی «اسد»

بارقه‎های طلوع پیروزی در «حلب»

اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اعتراف به پیروزی ارتش سوریه در حلب اعلام کردند که بازپس‌گیری حلب یک پیروزی بزرگ در سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به‌شمار می‌رود.

این رسانه‌ها در مقایسه‌ای جالب اذعان کردند: مخالفان مسلح حلب را به مدت ۴ سال حفظ کردند، اما ارتش سوریه و هم‌پیمانانش ظرف مدت یک ماه آنان را شکست داده و این شهر را پس گرفتند.

*تحولات حلب پس از آزادسازی

بارقه‎های طلوع پیروزی در «حلب»

المنارلبنان اعلام کرد؛ طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۵ تن از تروریست‌های مسلح با زمین کذاشتن سلاح‌های خود به سمت غرب حلب نقل مکان کردند.
هم چنین عملیات مین‌زدایی مساحتی در حدود ۱۶/۳ هکتار از اراضی شرق حلب در دست اجراست.

بارقه‎های طلوع پیروزی در «حلب»

تلوزیون سوریه با اعلام رسمی آزادی حلب، از تسلط کامل ارتش بر این شهر خبر داد. شهروندان حلب نیز ضمن حضور در خیابان‌های این شهر، با شلیک تیرهای هوایی پیروزی خود را در این نبرد جشن گرفتند.

بارقه‎های طلوع پیروزی در «حلب»

آزادسازی حلب به‌عنوان بزرگترین شهر سوریه، زنگ خطری جدی را برای تروریست‌های تکفیری و حامیان غربی- عربی آنان به‌صدا درآورده است.

پیش‌روی‌های میدانی اخیر ارتش سوریه در مناطق مختلف، سمت و سوی تحولات میدانی آینده را به‌نفع محور مقاومت نشان می‌دهد؛ آن‌گونه که به‎نقل از اعلام الحربی سوریه یکی از مسئولان نظامی جنبش نجباء ضمن نوید پیروز‌های آینده در این کشور گفت: امروز شهر حلب با خروج معارضان مسلح جیره‌خوار، از گروه‌های تکفیری خالی شده است؛ و ای مردمان ما در «الفوعه» و «کفریا»، صبر پیشه کنید که به‌زودی شما را ملاقات خواهیم کرد.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x