تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

عامل جنایت در خیابان زرکش دستگیر شد/ قاتل: همسرم خواست مرا از خانه بیرون کند او را کشتم+عکس

  • کد خبر : 173162
  • 23 آذر 1395 - 19:59
عامل جنایت در خیابان زرکش دستگیر شد/ قاتل: همسرم خواست مرا از خانه بیرون کند او را کشتم+عکس

مردی که همسرش را به خاطر اختلافات خانوادگی به قتل رسانده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه اجتماعی«کمال مهر»؛، در ساعت ۱۱:۰۰ مورخه ۱۷/۰۱/۱۳۹۵ ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یک فقره کشف جسد در طبقه دوم ( واحد سوم ساختمان ) یک مجتمع مسکونی در خیابان زرکش به کلانتری ۱۲۷ نارمک اعلام شد .
با حضور مأمورین در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد جسد متعلق به خانم جوانی ۲۹ ساله بنام آیدا است که جسدش در داخل اتاق خواب – در حالیکه آثار کبودی بر روی گردنش کاملا مشهود بود – کشف شده است .
پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “قتل عمـد” و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
نحوه کشف جسد :
با حضور کارآگاهان در محل کشف جسد و انجام تحقیقات اولیه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که احدی از همسایگان ( دوستان ) مقتوله در مورخه ۱۶/۰۱/۱۳۹۵ متوجه صدای درگیری مابین مقتوله و همسرش از داخل خانه شان شده لذا فردای آنروز (۱۷/۰۱/۱۳۹۵ ) و جهت پیگیری علت درگیری به سراغ مقتوله رفته اما او پاسخگوی زنگ زدن هایش نمی شود ؛ لذا در ادامه با اعضای خانواده ی آیدا تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع می دهد .
پس از حضور اعضای خانواده ی آیدا و عدم پاسخگویی وی به تماس های مکرر اعضای خانواده اش ، نهایتا موضوع به آتش نشانی اطلاع داده شده ؛ با حضور مأمورین ایستگاه آتش نشانی در محل و ورود آنها به داخل خانه ، جسد متوفیه در داخل اتاق خواب کشف می شود .
همسرم را من کشتم :
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بازرسی دقیق از محل ارتکاب جنایت موفق به پیدا کردن دست نوشته ای با دست خط متعلق به همسر متوفیه بنام “رضا . الف” ( ۳۹ ساله ) شدند که در آن صراحتا عنوان شده بود که جنایت توسط او انجام شده و در ادامه نیز مطالبی را در خصوص انگیزه ی ارتکاب جنایت و دخالت برخی از اعضای خانواده همسرش در زندگی او و مقتوله نوشته بود .
عامل جنایت در خیابان زرکش دستگیر شد/ قاتل: همسرم خواست مرا از خانه بیرون کند او را کشتم+عکس
تحقیقات پلیسی :
کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که “رضا” و “آیدا” پیش از ازدواج با یکدیگر رابطه فامیلی داشته و همین موضوع زمینه آشنایی خانواده ی آنها با یکدیگر و نهایتا ازدواجشان در حدود دو سال پیش شده و طی این مدت نیز رضا به عنوان پیک رستوران مشغول به کار بوده و همین موضوع ( نداشتن شغل ثابت و مشخص از سوی رضا ) به تدریج زمینه آغاز اختلافات آنها بوده است .
دستگیری متهم :
در ادامه ی تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی دقیق موتورسیکلت شخصی متعلق به “رضا” شده ، با توجه به احتمال متواری شدن رضا از محل وقوع جنایت ، دستور توقیف موتورسیکلت بهمراه دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت شد .
در ساعت ۱۵:۰۰ روز دوشنبه مورخه ۲۲/۰۹/۱۳۹۵ مأمورین گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در محدوده خیابان امام خمینی(ره) – حسن آباد موفق به شناسایی موتورسیکلت متعلق به “رضا . الف” ( متهم تحت تعقیب اداره دهم پلیس آگاهی ) با یک نفر سرنشین شده ، بلافاصله به راننده ی موتور دستور ایست داده اما راننده اقدام به فرار از از دست مأمورین می کند .
راننده موتورسیکلت با وجود ترافیک خیابان های سطح شهر و عدم امکان فرار با موتورسیکلت ، اینبار با پای پیاده به فرار خود ادامه داده اما سرانجام توسط مأمورین دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود .
اظهارات متهم :
“رضا . الف” پس از شناسایی دقیق از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران ، صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل همسرش اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : “با همسرم نسبت فامیلی دارم و مدت دو سال است که با یکدیگر ازدواج کردیم ؛ این اواخر همسرم به دلایل مختلف بویژه شغلم ، دائما به من ایراد و اشکال می گرفت و همین موضوع زمینه آغاز مشاجرات و درگیری ما دو نفر بود ؛ همسرم دائما بهمراه دوستانش بیرون می رفت تا اینکه روز حادثه (۱۶/۰۱/۱۳۹۵ ) بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدیم ؛ او از من خواست تا به سرکار رفته و به نوعی قصد داشت تا مرا از خانه بیرون کند اما من به حرف های او گوش نکرده ، داخل اتاق رفته و دراز کشیدم ؛ ناگهان آیدا مقداری آب به روی من پاشید و مجددا خواست تا از خانه بیرون بروم و همین موضوع باعث از سرگیری درگیری ما دو نفر شد “.
رضا . الف در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : ” آیدا قصد داشت تا با ایجاد سرو صدا از منزل خارج شود که من از پشت سر ، او را گرفته و در حالیکه گردنش را فشار می دادم به داخل اتاق خواب کشاندم . بعد از چند ثانیه متوجه شدم که دیگر صدایی از آیدا نمی آید ؛ پس از اطمینان از مرگ آیدا ، دست نوشته ای نوشته و به سرعت خانه را ترک کردم و طی این مدت نیز با هیچ کدام از اعضای خانواده ، دوستان و بستگان خود نیز ارتباط نداشتم ؛ پس از فرار ، با هویت مجعول در یک رستوران در منطقه پاچنار به عنوان پیک موتوری مشغول بکار بودم تا اینکه توسط گشت آگاهی شناسایی و دستگیر شدم ” .
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x