تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

درمان سوختگی چشم با اسید از طریق سلول درمانی/ سرطان چشم در ایران شیوع نیافته است

  • کد خبر : 173160
  • 23 آذر 1395 - 20:01
درمان سوختگی چشم با اسید از طریق سلول درمانی/ سرطان چشم در ایران شیوع نیافته است

دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به انجام سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد سلول درمانی قرنیه چشم در کشور گفت: این روش در جهت کمک به بیمارانی که دچار سوختگی شیمیایی چشم شده‌‌اند، به کار می‌روند.

به گزارش«کمال مهر»؛محمود جباروند در بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم‌ پزشکی ایران اظهار داشت: فرهنگ عمومی مردم نسبت به بیماری‌های مرتبط با چشم نسبت به گذشته افزایش یافته و این موضوع افزایش مراجعه به پزشک و تشخیص همچنین درمان زودرس بیماری‌ها را سبب شده است.
وی با بیان اینکه سرطان چشم در کشور افزایش نیافته است، گفت: سلول‌ درمانی در حوزه چشم پزشکی برای مشکلات مربوط به قرنیه در حال حاضر انجام می‌گیرد و بیشتر بیمارانی که دچار سوختگی‌های شیمیایی و حرارتی چشم شده‌اند از این روش درمانی بهره‌مند می‌شوند.
دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران ادامه داد: در روش سلول درمانی سلول‌های بنیادی از چشم دیگر بیمار که سالم بوده و یا اقوام آن برداشته شده و به چشم فرد پیوند داده می‌شود. براین اساس شفافیت به چشم برخواهد گذشت.
جباروند با تأکید براینکه کیفیت‌ها و روش‌های درمانی در حوزه چشم توسعه یافته است، گفت: مجروحان شیمیایی و مصدومانی که دچار سوختگی چشم با اسید شده‌اند از طریق سلول درمانی امروزه مشکل‌شان برطرف شده و درمان برای آنها به خوبی حاصل می‌شود.
وی اضافه کرد: سلول‌درمانی برای بیماران دچار آرپی یا شب‌کوری هنوز در ایران محقق نشده و این مسئله در کشور مطالعات حیوانی آن صورت گرفته ولی در ارتباط با بحث انسانی پروژه فعلاً متوقف است.
دبیرکل انجمن چشم‌پزشکی ایران در پایان خاطرنشان کرد: به طور متوسط سالیانه در سراسر کشور حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد سلول‌درمانی چشم انجام می‌شود که تاکنون با موفقیت‌های زیادی همراه بوده است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x