تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چالش مانکن در بیست و پنج سال پیش +فیلم

  • کد خبر : 172729
  • 21 آذر 1395 - 0:15

به تازگی چالشی به نام “مانکن” در فضای مجازی به راه افتاده که طی اسناد به دست آمده مشخص شد که این چالش از زمان قدیم در ایران وجود داشته است.

به گزارش «کمال مهر»؛؛”چالش مانکن” به عنوان پدیده ای نوظهور ،چالشی است که در آن افراد ثابت و بدون حرکت می‌ایستند و یک نفر این حالت را فیلم‌برداری می‌کند. معمولا این چالش با یک آهنگ خارجی خاص همراه است. و با هشتگ در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

به تازگی درفضای مجازی و در شبکه اجتماعی اینستاگرام ویدیویی منتشر شده که دال براین است که این چالش از قدیم در کشور وجود داشته و نمونه های آن را می توان در سریال های ایرانی مشاهده کرد که به عنوان بارزترین آن ها می توان به سریال “روزی روزگاری” اشاره داشت.

مجموعه روزی روزگاری یکی از آثار ماندگار فعالیتهای تلویزیونی ایران است. توانایی بالای امرالله احمدجو کارگردان این مجموعه در به تصویر کشیدن فضا و زندگی افراد و قماش مختلف اعم از راهزن و کوچ نشین و روستایی با کمترین میزان تعصب سیاسی، منحصر بفرد است. از سوی دیگر نقش آفرینی بازیگران این اثر نیز بسیار چشمگیر به نظر می آید. از غرور و لجاجت مرادبیک (خسرو شکیبایی) و خشونت و در عین حال رأفت کمرنگ حسام بیک (محمود پاک نیت) و صلابت و منش مردانه خاله لیلا (ژاله علو) و … تا سادگی گل آقا چه در نوجوانی و چه در جوانی (حسین پناهی) همگی نشان از نوعی ظرافت در مصور ساختن زندگی افراد مختلف جامعه در زمانی نا معلوم را دارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=172729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x