تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

آنها که انتقاد می‌کردند، همین روزها را می‌دیدند/ آغازگر دعوا مستحق “توبیخ” است

  • کد خبر : 172538
  • 19 آذر 1395 - 23:19
آنها که انتقاد می‌کردند، همین روزها را می‌دیدند/ آغازگر دعوا مستحق “توبیخ” است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دعواهای رسانه‌ای چه معنا دارد شما وقتی جلسات خصوصی دارید، در همان جلسات بایستی دعواهایتان را فیصله بدهید البته آغاز‌گر این دعواها مستحق توبیخ بیشتری است.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز ۱۹ آذرماه با اشاره به حقوق های نجومی اظهار داشت: حقوق های نجومی دل متدینین را رنجاند و رهبر معظم انقلاب را متأثر کرد. حالا هِی ما بیاییم مصاحبه کنیم که این ها قانونی بوده؛ آقا قانونی بوده اما عدالت و انصاف کجا می رود؟ روح نظام مبارزه با بی عدالتی و تبعیض است. مگر هر چیزی که روی کاغذ آمد، در هر شرایطی قانونی تلقی می شود؟
وی در ادامه با برشمردن ویژگی های مسئولین در نظام اسلامی گفت: از سیاسیون در نظام اسلامی انتظار می رود که به ارزش های دینی پایبند باشند. سیاست مداران دینی چه در قدرت باشند و چه نباشند، نسبت به دشمنانشان هم دروغ نمی گویند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمنی با این و آن سبب نشود که مرز عدالت را زیر پا بگذاریم. سیاست ورز دینی حاضر نمی شود که برای زمین زدن رقیب دروغی بسازد.
خطیب موقت نماز جمعه در ادامه سخنان خود با اشاره به تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران از سوی کنگره و سنای آمریکا اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی فرمایشاتی فرمودند که این تمدید تحریم‌ها قطعا نقض برجام است. امیدواریم اوباما که روز دوشنبه می‌خواهد در این باره تصمیم بگیرد در دام صهیونیست‌ها قرار نگیرد و این دو مصوبه را امضا نکند. امضا کردن همان روسیاهی ازلی و ابدی برای اوست.
وی با اشاره به وحدت شکل گرفته در کشور پیرامون تمدید تحریم‌ها تصریح کرد: وحدت خوبی پیرامون این مسئله در کشور شکل گرفته که ستودنی است. مقام معظم رهبری در این باره فرمایشاتی ارائه کرده‌اند و مسئولین هم پیرامون آن تأکید کردند که تمدید تحریم‌ها قطعا نقض برجام است. وحدتی که دنبالش هستیم، همین است یعنی وحدت حول محور ولایت.
آیت‌الله خاتمی در همین باره تأکید کرد: با فرمایشات ولایت نباید گزینشی برخورد کنیم. مقام معظم رهبری از برجام و مسئولین مذاکره کننده حمایت داشتند اما در کنار آن تذکر هم می‌دادند. رهبر انقلاب فرمودند ما از خطوط قرمز در مذاکرات عبور کردیم اما عده‌ای گفتند که مجبور بودیم.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه با تصریح این مطلب که دنیای استکبار قابل اعتماد نیست گفت: خوی تجاوزی که در استکبار وجود دارد، عهدی نمی‌شناسد. تجربه نشان داده که مستکبران اهل منطق، اخلاق و مذاکره نیستند. جواب زور، زور و جواب کلوخ انداز سنگ است.
وی با بیان اینکه ما تاکنون از سیاست لبخند و خوش و بش جوابی نگرفته‌ایم اظهار داشت: یک مسئله جواب داده و آن سیاست مقاومت است. شما مردم از ۱۹ دی ماه سال ۵۶ به صحنه آمدید و مرگ بر شاه آغاز شد به حدی ایستادید که در ۲۲ بهمن ۵۷ گل پیروزی به بار نشست. امروز هم همین است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم گفت: استحکام داخلی ما جواب توطئه ‌های خارجی را می‌دهد. محور این وحدت ولایت بوده و رفتار آن هم به سعه‌صدر و صبر نیاز دارد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به منتقدان برجام در دو سال گذشته گفت: منتقدان برجام طی دو سال گذشته این روزها را می‌دیدند اما چه چیزها که به این‌ها نگفتند. از افراطی که گرفتند تا تندرو که مثنوی ۷۰ من کاغذ است، فهمیدید که اشتباه کردید؟ دیگر این اشتباه را تکرار نکنید.
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: انتخابات در کشور به جد جشن سیاسی است مردم در دوره قاجار و سلسه منحوس پهلوی هیچ‌کاره بودند و به برکت انقلاب اسلامی همه‌کاره شدند این نعمت است که باید قدر آن را بدانیم و شکر آن را به جای آوریم.
آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه بداخلاقی‌ها نعمت انتخابات را مکدر می‌کند گفت: یکی از این بداخلاقی‌ها تنگ‌نظری است؛ تنگ نظری اصلا معنا ندارد. در جامعه آزاد همگان حق حرف زدن در چارچوب را دارند، به هم زدن سخنرانی‌ها و اجازه ندادن تمامی‌اش بد است؛ چه این اجازه ندادن از جناح ما باشد چه نباشد. اگر این مسئله مایه شرمساری است تمامی این‌ها باید مایه شرمساری باشد در جامعه‌ آزاد تریبون گرفتن معنا ندارد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با مذمت تهمت و افترا و تفاوت قائل شدن آن با آزادی بیان گفت: آیا این آزادی بیان است که وقتی فضایی باز می‌شود عده‌ای شعار‌های هنجار شکنانه بدهند متأسفانه در برخی محافل دانشجویی این مسئله وجود دارد.
آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود خطاب به سیاسیون کشور گفت: سیاسیون کشور باید یادتان باشد که انقلاب به آسانی به دست نیامده و با فداکردن بیش از ۲۰۰ هزار شهید و رنج‌های فراوان حاصل شده است آنوقت جریان یا جریان‌هایی بیایند و نظام را فدای مصالح شخصی خود کنند این ناجوانمردانه است.
وی خطاب به رؤسای سه قوه با بیان اینکه انتظار است معلم خوبی باشید اظهار داشت: اگر شما معلم خوبی باشید مردم متعلم خوبی هستند. دعواهای رسانه‌ای چه معنا دارد شما وقتی جلسات خصوصی دارید، در همان جلسات بایستی دعواهایتان را فیصله بدهید البته آغاز‌گر این دعواها مستحق توبیخ بیشتری است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه قوای نظام نبایستی تضعیف شوند گفت: گویا این روزها کوپن به تخریب قوه قضاییه رسیده است. البته کسی که خربزه می‌خورده باید پای لرزش هم بنشیند، شما با فتنه‌گران در افتادید و به حقوق‌های نجومی ورود کردید، این هزینه‌اش است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران گفت: روباه پیر اخیرا اراجیفی را در سی و هفتمین  نشست شورای خلیج فارس از خطر ایران و مقاومت در برابر کشورمان مطرح کرده؛ این حرف‌ها بسیار کهنه است. گفتن این حرف‌ها برای انگلیسی‌ که سیاه‌ترین پرونده را در ایران دارد خروجی‌اش فقط یک چیز است و آن هم مرگ بر انگلیس.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: هر جا پای استعمار، مبارزه با اسلام و تفرقه است، پای انگلیس هم است. به فضل خداوند آن‌ها در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارند؛ قطعا چنین اظهاراتی آن‌ها را بی آبروتر می‌کند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=172538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x