تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود بشناسانیم/باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ی الهی ادا نشده است

  • کد خبر : 172429
  • 18 آذر 1395 - 23:37
همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود بشناسانیم/باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ی الهی ادا نشده است

رهبر معظم انقلاب در پیامی به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در البرز تاکید کردند: سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‏ ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‏ ی نماز در آن تحقق می‏یابد.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز، با اشاره به مسئولیت همگانی در اقامه نماز تأکید کردند: لازم است که همه همّت گماریم تا نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز(پنجشنبه) از سوی حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج قرائت شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز، دری گشوده بر روی همه‌ی آحاد امت است که از آن میتوان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد. سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد. اینهمه تأکید بر اقامه‌ی نماز در کتاب و سنت، هدفی جز این ندارد که این باب رحمت بر روی فرد و جامعه مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‌مندی از آن دست دهد.

سالها است که این شعار در ایران اسلامی بر سر دست گرفته شده است که: الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاه… و این اجلاس سالیانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگی ناپذیر جناب حجه الاسلام قرائتی برپا میشود و توصیه‌های مؤکد درباره‌ی گسترش نماز و به کیفیت لازم رسیدن نمازهای ما، تکرار میگردد. با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ی الهی که درمان دردهای عمده‌ی فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است. ما مسئولان، ما سخنوران و سخن‌گویان، ما سررشته‌داران امور کشور، ما روحانیان و متولیان تبلیغ و تعلیم دین، و ما همه‌ی آحاد و همه‌ی قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه نماز شریکیم.

همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود که قرآن و حدیث بدان ناطق است، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.

توفیقات روزافزون همه‌ی شما و شخص جناب آقای قرائتی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله
سید علی خامنه‌ای

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=172429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x