تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

نقش “هواشناسی” در رابطه با مدیریت “خشکسالی”

  • کد خبر : 17238
  • 07 بهمن 1392 - 8:17
نقش “هواشناسی” در رابطه با مدیریت “خشکسالی”

در سال های اخیر برنامه های توجیهی و پیشنهادی سازمان هواشناسی و کشاورزی در زمان مناسب، نقش موثری در مدیریت خشکسالی داشته است.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادیکمال مهر از سازمان هواشناسی کشور، احتمال وقوع خشکسالی ها در ایران بین ۱۰% تا ۱۵% است و از وقایع نادر به حساب نمی آید بنابراین افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به پدیده خشکسالی می تواند در کاهش خسارات نقش موثری داشته باشد.

براساس این گزارش، در سال های اخیر با برنامه های توجیهی و پیشنهادی توسط بخش های مختلف هواشناسی و کشاورزی در زمان مناسب به کشاورزان و دامداران جهت مقابله با خشکسالی ارائه شده که نقش موثری داشته است.

گفتنی است، در کشاورزی بسیاری از مواقع با مدیریت صحیح، آثار خشکسالی و سایر بلایای طبیعی قابل کنترل هستند و با روش های مناسب و شناخته شده می توان آثار بلایای طبیعی را کاهش داد.

شایان ذکر است، تغییر الگوهای کشت تغییر روشهای آبیاری، استفاده از ارقام مقاوم، توجه به توصیه های مروجین کشاورزی و توصیه های هواشناسی کشاورزی، ارتباط با مراکز تحقیقاتی و مشاوره جهت انتخاب نوع کشت، بیمه محصولات کشاورزی راهکارهای مناسبی جهت حفظ و بقای اقتصاد کشاورزی خواهند بود.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x