تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رسایی: آمدنیوز قات زده است

  • کد خبر : 172245
  • 11 آذر 1395 - 1:57
رسایی: آمدنیوز قات زده است

نماینده مجلس نهم نوشت: کانال «آمد نیوز»، که این روزها مثل یک فرد «قات زده» تلاش می کند خود را سر پا نگه دارد، امروز یک خبر کهنه درباره استعفای یک وزیر فنلاندی به خاطر فساد را منتشر کرد و نوشت که رسایی رفته بوده فنلاند تا به اینها درس «اسلام» بدهد!

به گزارش«کمال مهر»؛، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در کانال تلگرامی خود نوشت:

کانال «آمد نیوز»، که این روزها مثل یک فرد «قات زده» تلاش می کند خود را سر پا نگه دارد، امروز یک خبر کهنه درباره استعفای یک وزیر فنلاندی به خاطر فساد را منتشر کرد و نوشت که رسایی رفته بوده فنلاند تا به اینها درس «اسلام» بدهد!

این خبر که حدود شش ماه قبل در کانال حمید رسایی کذب بودن آن ثابت شد، در حالی در آمدنیوز منتشر شده که اولا وزیر بهداشت فنلاند از سالها قبل، یک خانم است و ثانیا عکس مردی که در خبر آمدنیوز آمده، نخست وزیر فنلاند آقای «یوها سیپیله» است! درج این خبر، نشان می دهد که اخبار این کانال تلگرامی از اصالت برخوردار نیست.

گفتنی است چند روز قبل، رسایی از آمدنیوز خواسته بود تا اگر «ککی به تنبان خود ندارد»، چرا نام دو وزیر حسن روحانی که علی رغم گذشت سه سال، هنوز مطالق اصل ۱۴۲ لیست اموالشان را به قوه قضائیه اعلام نکرده اند را اعلام نمی‌کند؟ اما این کانال خبری به جای پاسخگویی، ادعای دروغ کهنه‌ای را مطرح کرد! این کانال مدعی است به اخبار محرمانه (مثل لیست اموال وزرای دولت) دسترسی دارد! طبعا دست‌اندرکاران آمدنیوز وقتی از «قات‌زدن» بیرون آمدند، نام و لیست اموال این دو وزیر را اعلام کنند.

وی در مطلب دیگری که به همین موضوع اختصاص دارد نوشته است:

حتماً متنی که این روزها با عنوان «بزرگترین اختلاس جهان در فنلاند» در فضای مجازی منتشر شده است را دیده و خوانده‌اید: “وزیر بهداشت فنلاند، به دلیل کشف فساد مالی‌اش،  مجبور به استعفا شد. این وزیر فنلاندی با هزینه دولت سه مرتبه با همسرش تماس تلفنی بین المللی گرفته که بعداز انتشار خبرش، چنین اقدامی باعث عصبانیت افکار عمومی و مطبوعات فنلاند شده است. پس از اعتراضات، این وزیر فنلاندی استعفا داد و پرونده ای برای وی در دادگاه تشکیل شد. فنلاند رتبه سوم مبارزه با فساد را دارد و ایران رتبه ۱۵۳٫ طنز ماجرا اینجاست که حمید رسایی از ایران برای تبلیغ اسلام به فنلاند سفر می کند تا بهتر زیستن را به آنها بیاموزد!”

متن این شایعه تخریبی مدتی است به شکل گسترده در فضای مجازی در حال انتشار است. در حالی که پس از ارسال این خبر برای دوستانی که در فنلاند دارم به این نتایج رسیدم:

اولا: اساسا برای این متن، مستندی ارائه نشده است.
ثانیا: هیچ منبع خبری رسمی و معتبری،  چنین خبری را منتشر نکرده است.
ثالثا: وزیر بهداشت فنلاند تا سال ۲۰۱۵ پائولا ریسیککو بوده است که بعد از تغییر دولت، خانم هاننا منتوله در این سمت قرار گرفته است و همچنان هم وزیر بهداشت فنلاند است.
رابعا: تاکنون وزیری در فنلاند بر این اساس استعفا نداده و یا محاکمه نشده است.
بنابر این اصل خبر کذب و نتایج آن نیز کذب است.

«ماه رمضان سال گذشته، خبر سفر تبلیغی ام در شبهای قدر به سوژه ای برای تسویه حساب سیاسی و تیتر چند روزنامه و سایت خبری در داخل تبدیل شد! بعد از این جنجال رسانه ای داخلی، سایت دویچه وله هم به آن پرداخت. حتی خبرنگار آن برای مصاحبه با من به مرکز اسلامی فنلاند که در آن مستقر بودم مراجعه کرد اما از همه جالب تر ادعاهای سایت فتنه گر سحام نیوز بود که نوشته بود، رسایی برای بهم زدن مذاکرات هسته ای و خارج کردن ارز به سفر خارجی رفته است»

جالب اینجاست که همه این رسانه های دلواپس سفر یک طلبه، در گوشه ای از اخبار خود ادعا می کردند که رسایی هیچ جایگاهی در افکار عمومی ایران ندارد! واقعا مضحک است! استدلال های این جماعت، دغدغه های این جماعت، به نظر شما اگر رسایی، فردی منزوی در افکار عمومی بود، دلیلی برای این همه فضاسازی وجود داشت. متاسفانه رسانه های دولتی و همسو با دولت در بسیاری از مواقع جلودار این رفتارهای سبک بوده اند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=172245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x