تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند رونمایی می‌شوند/ برگزاری رزمایش ولایت ۹۵ در بهمن ماه

  • کد خبر : 172098
  • 10 آذر 1395 - 9:34
زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند رونمایی می‌شوند/ برگزاری رزمایش ولایت ۹۵ در بهمن ماه

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هم‌اکنون می‌توانیم زیردریایی‌های پیشرفته کیلوکلاس را تعمیرات اساسی کنیم.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای این نیرو در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت زیردریایی طارق گفت: توانمندی تعمیرات اساسی طارق در کشور به وجود آمده و ما هم‌اکنون می‌توانیم زیردریایی‌های پیشرفته کیلوکلاس را تعمیرات اساسی کنیم و زیردریایی طارق را با موفقیت تعمیرات اساسی کرده و دومین زیردریایی سنگین را هم در دست تعمیرات اساسی داریم و در این زمینه‌ها، کاملاً پیشرفته‌ایم و این پیشرفت، افتخارآمیز و تعجب‌آور است.
سیاری تصریح کرد: تعمیرات اساسی زیردریایی‌ها جایگاه بالایی در تکنولوژی‌های زیردریایی‌ها دارد و باید عظمت کار تعمیرات اساسی را از نزدیک ببینید.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: پروژه‌هایی که امروز رونمایی شدند، بیشتر آموزشی بودند و این دستاوردها می‌توانند آنچه که مورد نیاز ما بود را تأمین کنند، البته در این پروژه‌ها آنچه که پیاده شده نیز مورد نیاز ما بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی در مورد پروژه ثامن گفت: آنچه در این پروژه پیاده شده است، مورد نیاز ما بود و در واقع این پروژه تفاوت‌هایی با نمونه‌های مشابه دارد که متخصصان توانستند آن را طراحی و تولید کنند.
سیاری افزود: امروز ما با توانمندی خودمان در آب‌های آزاد استقرار یافته‌ایم، ولی اگر این توانمندی‌ها نبود ما باید دست‌مان را جلوی چه کسی دراز می‌کردیم تا مثلاً امنیت کشتی‌های‌مان در خلیج عدن را تأمین کند، لذا امروز خودمان با اقتدار در آنجا حضور داریم و امنیت کشتی‌های‌مان را خودمان برقرار می‌کنیم.
دریادار سیاری همچنین از رونمایی و الحاق زیردریایی نیمه سنگین فاتح و همچنین ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد و درباره پروژه زیردریایی فاتح نیز گفت: تست‌های این زیردریایی هم‌اکنون درحال انجام است و واقعاً فاتح دستاورد جدید و نویی است.
وی با اشاره به اینکه عبور از عرض اقیانوس اطلس در دستور کار نیروی دریایی ارتش است، تصریح کرد: رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ طبق سنوات گذشته در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=172098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x