تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

حمید رسایی به روحانی نامه نوشت

  • کد خبر : 171963
  • 08 آذر 1395 - 0:33
حمید رسایی به روحانی نامه نوشت

در نامه حمید رسایی به حسن روحانی درباره قانون اساسی آمده است: آیا رئیس جمهور محترم توان و قدرت کافی برای الزام وزرای تحت امر خود را ندارد تا آنها را ملزم به ارائه لیست اموالشان نماید و این اصل قانون اساسی اجرا شود؟

به گزارش «کمال مهر»؛، نامه حمید رسایی به حسن روحانی درباره قانون اساسی را در ادامه می خوانید:

جناب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام

با توجه به اهتمام حضرتعالی در این خصوص که مسئول اجرای قانونی اساسی هستید، از جمله اینکه در تاریخ ۱۸ آبان ۹۵ با تاکید فرموده اید: «رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و برای اجرای آن، تمام توان خود را به‌کار خواهد گرفت؛ ولو اینکه خوشایند برخی نباشد.» متاسفانه بیش از سه سال است که یکی از اصول قانون اساسی با پرویی تمام توسط برخی از مسئولان اجرا نمی شود و ظاهرا هیچ کس هم – به غیر از شما – نگران معطل ماندن این اصل نیست!

مستحضرید که مطابق ۱۴۲قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: «دارایی رهبر، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد.» علی رغم صراحت این اصل قانون اساسی، معاون اول قوه قضائیه تاکنون چندین بار – از جمله امروز – اعلام کرده است که علی رغم گذشت بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم، دو تن از وزرای دولت تدبیر و امید از ارائه لیست اموالشان خودداری می کنند!

برای ملت ایران سئوال است که مگر ثروت دو وزیر محترم، چقدر است که در طول سه سال گذشته، نتوانسته اند لیست آنها را تهیه و به قوه قضائیه ارائه دهند؟ این دو وزیر چرا از ارائه محرمانه لیست اموال خود به قوه قضائیه واهمه دارند؟ اساسا برای مردم سئوال شده که این دو، مسئولیت کدام وزارتخانه ها را بع عهده دارند که سرشان اینقدر شلوغ است حتی نمی توانند لیست اموالشان را در یک ورقه A4 بنویسند؟!

اکنون با توجه به اینکه حضرتعالی سینه سپر کرده اید که مسئول اجرای قانون اساسی هستید و اعلام کرده اید که تمام توان خود را برای اجرای آن به کار خواهید گرفت، حتی اگر خوشایند کسی نباشد، برای مردم این شبهه به وجود آمده که آیا رئیس جمهور محترم توان و قدرت کافی برای الزام وزرای تحت امر خود را ندارد تا آنها را ملزم به ارائه لیست اموالشان نماید و این اصل قانون اساسی اجرا شود؟ یا اساسا حضرتعالی این اصول قانون اساسی را مهم تلقی نمی کنید بلکه مواردی مثل لغو قانونی یک سخنرانی به دستور دادستان مشهد برایتان مهم است تا جایی که آن را مایه شرمساری می دانید؟

به هر حال، افکار عمومی منتظر پاسخ حضرتعالی به این سئوالات است!

حمید رسایی
نماینده دوره های هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=171963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x