تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اسرائیل؛حامی اصلی برجام/ حسینی:دیگر نمی توانند منتقدان برجام را به هم نوایی با اسرائیل متهم کنند/ قاضی زاده: اسرائیل، برجام را در راستای منافع و امنیت خود می داند

  • کد خبر : 171219
  • 02 آذر 1395 - 15:57
اسرائیل؛حامی اصلی برجام/ حسینی:دیگر نمی توانند منتقدان برجام را به هم نوایی با اسرائیل متهم کنند/ قاضی زاده: اسرائیل، برجام را در راستای منافع و امنیت خود می داند

در حالی هاشمی رفسنجانی و برخی مسئولان دولتی در ابتدای آغاز مذاکرات هسته ای، منتقدان برجام را با اسرائیل هم نوا می دانستند، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داده، نتانیاهو در تدارک سفر به امریکا است تا ترامپ را مجاب کند برجام را لغو نکند.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از  تهران نیوز ، اسرائیل، اروپا و آمریکا از ابتدای آغاز مذاکرات هسته ای با ایران، یک نظر و دارای اراده واحدی بودند اما این مواضع را آشکار بیان نکردند تا شرایط حاکم بر مذاکرات حفظ شود اما توافقی بین آمریکا و اسرائیل در این زمینه وجود داشت تا صهیونیست ها با مخالفت صوری خود نوعی شعبده بازی کنند. در همان زمان نیز منتقدان برجام مطرح می کردند که مخالف اسرائیل با برجام کاملا عامدانه است و در شرایط فعلی نیز عملا اسرائیل در حال پیشبرد برجام است و تلاش دارد با برجام های ۲ و ۳ و… توان موشکی جبهه مقاومت را تضعیف کند که البته آمریکایی ها از آن به عنوان روح برجام یاد می کنند. امروز آمریکایی ها تلاش دارد تا با استفاده از برجام تحریم ها را حفظ کند و توان هسته ای ایران را نیز محدود سازد و جالب است خود غربی ها نیز در پسابرجام تاکید می کنند تا زمانی که ایران، اسرائیل را به رسمیت نشناسد گشایش اقتصادی در کشور روی نمی دهد که شاهد مثال آن مواضع وزیر خارجه آلمان است.

در ایام مذاکرات، تیم هسته ای دولت با تاکید بر همین مخالفت های اسرائیل سعی داشتند تا منتقدین را تضعیف کنند اما امروز مشخص شده است که این یک بازی سیاسی است. آنهایی که مدعی بودند برجام مغایر خواسته های رژیم صهیونیستی است امروز باید در محضر افکار عمومی پاسخگو باشند و نباید اجازه داد تا برجام روز به روز به خسارت محضی که رهبری تذکر داده اند نزدیکتر شود.
نتانیاهو و عربستان مخالف لغو برجام هستند
۲۷ مرداد امسال، هاشمی رفسنجانی منتقدان برجام را به همنوایی با صهیونیست‌ها متهم کرد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه مخالفان صاحب تریبون و رسانه‌ دولت روحانی را نمونه‌ روشن از کارشکنی و بهانه‌گیری‌ دانست و گفت: آنها ابایی نداشتند و ندارند که در مخالفت با توافقات هسته‌ای با صهیونیست‌ها هم نوا شوند. بارها از زبان دولتمردان هم طی سال گذشته شنیدیم که دو دسته‌اند که با برجام مخالفند «اول منتقدان داخل و دوم رژیم صهیونیستی»، حال آنگونه که شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داده، نتانیاهو در تدارک سفر به امریکا است تا ترامپ را مجاب کند برجام را لغو نکند. از طرفی ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و یکی از سرسخت‌ترین سیاستمداران ضدایرانی سعوی از آمریکا خواست به دلیل اینکه توافق هسته‌ای، خطر ایران را برای ۱۵ سال به تعویق انداخته است، آن را لغو نکند.

دولتمردانی که برجام را «آفتاب تابان» و «منتقدان» را نفهم خطاب می‌کنند لطفا به این دو سوال پاسخ دهند:

۱ـ برجام چه منفعتی برای سخت‌ترین دشمنان ایران دارد که خواستار استمرار آنند؟

۲ـ با مشخص شدن موضع اسرائیل در قبال برجام، دولتمردان پاسخ دهند الان منتقدان، همنوا با اسرائیل هستند یا…؟

هم‌ردیف دانستن مخالفان برجام با اسرائیل اشتباه استراتژیک دولت بود 
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به حمایت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از برجام گفت: از همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای هم رژیم صهیونیستی با این توافق موافق بود اما برای آنکه برجام در داخل با موافقت مردم همراه باشد رژیم صهیونیستی در جایگاه مخالفت با آن درآمد.

وی افزود: ما شاهد بودیم که در مذاکرات آقای جان‌کری پیش از اینکه به نیویورک برود و گزارش بدهد به اسرائیل می‌رفت و گزارش مشروحی از آنچه در مذاکرات گذشته بود را به مقامات رژیم صهیونیستی می‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ تلاش مقامات آمریکایی بر این بود که باید توافقی صورت بگیرد تا باعث افزایش ضریب امنیت رژیم صهیونیستی شود و اظهار نگرانی‌ آنها نیز بیشتر روی قدرت هسته‌ای جمهوری اسلامی بود.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: امروز که صحبت از تغییر و تحول در اجرای برجام از سوی حزب حاکم در آمریکا (جمهوریخواهان) مطرح می‌شود رژیم صهیونیستی مشت بسته خود را باز کرده و حامی سرسخت برجام شده است.

وی افزود:‌ من در جریان سؤالی که اخیراً از وزیر امور خارجه داشتم به وی گفتم اینکه مخالفین خود در بحث برجام هم‌ردیف با رژیم صهیونیستی می‌دانستید خطای استراتژیک و راهبردی شما بود.

اکنون چگونه می توانند منتقدان برجام را به هم نوایی با اسرائیل متهم کنند؟
سید حسن حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز» با بیان اینکه نسبت دادن منتقدان برجام به هم نوایی با اسرائیل، یک اشتباه بزرگ بود، گفت: اظهارنظرها و موضع گیری‎هایی برخی مسئولین داخلی در انتقاد از مخالفان برجام که آنها را هم‎نوا با اسرائیل می‎دانستند، واقعا جای سوال و تعجب داشته است.

وی افزود: قطعا این افراد باید حرف خود را پس بگیرند و نسبت به مطالبی که در گذشته گفتند و تحلیل‎هایی که بیان کردند پاسخگو باشند لذا کسانی که مخالفان برجام را هم نوا با اسرائیل می‌خواندند، اظهارات جان کری مبنی بر اینکه”برجام خوب است چون اسرائیل حفظ می‌شود” را بخوانند.

حسینی خاطر نشان کرد: طبق اخبار درج شده در خبرگزاری ها، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در حال تدوین راهبردش در قبال ایران در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است به دنبال اقناع وی برای عدم ابطال توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) است و دیگر برخی مسئولان، نمی توانند منتقدان برجام را به هم نوایی با اسرائیل متهم کنند.

اسرائیل، برجام را در راستای منافع و امنیت خود می داند

امیر حسین قاضی زاده دبیر هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز» با بیان اینکه اگر برجام امنیت اسرائیل را تامین نمی کرد، امریکایی‎ها بدنبال امضای چنین توافقی نبودند، گفت: اسرائیل، برجام را در راستای منافع و امنیت خود می داند و مسئله اصلی برای امریکا و متحدانش در برجام، اسرائیل بوده است و بارها نیز به این موضوع اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: امریکا تابع اسرائیل است از این رو طبیعتا باید در دفاع از اسرائیل چنین اظهارنظری داشته باشند، به همین خاطر بدعهدی کردند و تعهدات خود را در برجام اجرا نکردند و اگر به همین صورت به بدعهدی خود ادامه دهند و تعهدات خود را انجام ندهند خسارت محض خواهد بود و توافق برد بردی در میان نیست بلکه برد باخت بوده است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: آنهایی که تا دیروز منتقدان برجام را با اسرائیل هم نوا می دانستند، باید بدانند که اسرائیل امروزه به دنبال حفظ برجام است و سعی دارد که ترامپ را برای حفظ این دستاوردی که امنیت او را تامین می کند، قانع کند.

مخالفت اسرائیل با برجام، یک بازی سیاسی بود
محمد حسین رضایی روزنامه نگار و فعال رسانه در گفتگو با «تهران نیوز» با بیان اینکه مخالفت اسرائیل با برجام، یک بازی سیاسی بود، اظهار داشت: از ابتدا هم مشخص بود که اسرائیل با برجام موافق است، چرا که آمریکا هیچ توافقی را امضا نمی کند که به نفع اسرائیل نباشد.

وی افزود:پر رنگ نشان دادن مخالفت صهیونیست‎ها با توافق برجام در رسانه‎های دولتی و اصلاح‎طلب در حالی بود که حمایت‎های مقامات بلند پایه اسرائیل از توافق هسته‎ای ایران با غرب توسط رسانه‎های داخلی سانسور می‎شد و سعی در وارونه نشان دادن موضوع داشتند اما سخنان اخیر جان کری در خصوص تامین امنیت اسرائیل توسط برجام نشان داد که اسرائیل هم موافق این برجام است.
رضایی در پایان خاطر نشان کرد: برجام طبق خواسته آمریکایی‌ها تنظیم شده و اینکه مذاکرات کمی به طول انجامید برای این بود که به افکار عمومی اینگونه القا شود که مذاکره‌کنندگان کار سخت و دشواری را انجام می‌دهند.

آنان که منتقدان را هم نوای اسرائیل می دانستند، پاسخ دهند
به گزارش «تهران نیوز»،سخنان جان کری در خصوص کمک برجام به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی سخن تازه ای نیست و از ابتدای ماجرای برجام هم توسط رسانه‎ها و تحلیل گران غربی بیان می‎شد و علی رغم انفعال دولت یازدهم خوش بینی و اعتماد دستگاه دیپلماسی کشور به آمریکا و ادعای هم‎نوایی منتقدین برجام با اسرائیل، رهبری معظم انقلاب نیز همان زمان پاسخی قاطع به این موضوع دادند و وعده نابودی رژیم منحوس صهیونیستی را به جهانیان اعلام نمودند.
اکنون شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد که ترامپ را برای حفظ برجام متقاعد کند و این نشان می دهد که برجام باعث امنیت اسرائیل شده است و دیگر اسرائیل منتقد برجام نیست و باید برخی مسئولان که تا دیروز منتقدان برجام را هم نوا با اسرائیل می دانستند، پاسخ دهند که اکنون چه جوابی برای گفتن در این خصوص دارند؟

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=171219

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x