تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

خرید جهیزیه ساده چقدر آب می خورد؟+ جدول

  • کد خبر : 170974
  • 01 آذر 1395 - 17:37
خرید جهیزیه ساده چقدر آب می خورد؟+ جدول

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت :با توجه به تعدد تولید کنندگان و تنوع کالای ایرانی می توان مایحتاج اولیه و ضروری زندگی را با قیمتی بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان تهیه کرد.

گروه اقتصادی«کمال مهر»؛  محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی  اظهار داشت: با درآمد حداقلی جوانان امکان خرید جهیزیه مناسب برای آنها وجود ندارد و از طرفی اخذ تسهیلات ۳ الی ۵ میلیون تومانی نمی تواند راهگشای این امر باشد .

به گفته وی دولت باید تسهیلات قرض الحسنه حداقل ۱۰ میلیون تومانی رابرای خرید جهیزیه در اختیار جوانان قرار دهد تا آنها بتوانند وسایل اولیه زندگی خود را تهیه کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که اعطای کارت اعتباری خرید کالا می تواند کمکی به جوانان در این خصوص کند،گفت:با توجه به شرایط خاص دریافت کارت خرید کالا، این طرح با استقبال متقاضیان همراه نشد.

وی در ادامه یادآور شد : پرداخت کارت اعتباری با بهره بانکی بالا به متقاضیان و جوانان به شرایط و شروط کار منطقی نیست، چرا که این الزامات تنها باید زمانی صورت گیرد که سودی در قبال تسهیلات اخذ نشود .

طحان پور با اشاره به اینکه جوانان برای تامین ضروریات اولیه زندگی خود به دنبال کالاهای متنوع هستند ، افزود : با این وجود امکان اجرای مجدد طرح خرید کارت اعتباری کالای ایرانی با ملزومات قبلی وجود ندارد از این رو باید شرایط آسان تری برای استقبال متقاضیان نسبت به آن به کار گرفته شود .

وی در پاسخ به این سوال که حداقل قیمت اجناس ایرانی برای خرید جهزیه و مایحتاج اولیه زندگی چقدر تمام می شود ، اظهار کرد : با توجه به تعدد تولید کنندگان و تنوع کالای ایرانی می توان مایحتاج اولیه و ضروری زندگی را با قیمتی بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان تهیه کرد.

طحان پور افزود: جوانان با هزینه ۵ میلیون تومانی می توانند یخچال فریزر ، ماشین لباسشویی اتوماتیک ، تلویزیون ، اجاق گاز ، یک تخته فرش ۹ متری و برخی از خرده ریزهایی همچون چرخ گوشت و جاروبرقی را تهیه نمایند .
جزییات قیمت یک جهیزیه ساده:

کالا حداقل قیمت حداکثر قیمت
یخچال فریزر ۱۶ فوت ۹۱۰ هزار تومان یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان
اجاق گاز مبله ایرانی ۶۲۶ هزار تومان یک میلیون و ۵۱۸ هزار تومان
لباسشویی ۶ کیلویی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
تلویزیون ال ای دی ۳۲ اینچ ۸۰۰ هزار تومان یک میلیون و ۷۱۱ هزار تومان
خرده ریز(چرخ گوشت،جاروبرقی،اتو،پلوپز،همزن،سرویس چینی،قاشق و چنگال،کتری،قابلمه) یک میلیون و ۸۲۳ هزار تومان چهار میلیون و ۱۶۲ هزار تومان
فرش ۹ متری ماشینی ۹۱۰هزار تومان یک میلیون و ۳۵۰ هزارتومان
جمع کل پنج میلیون و ۵۱۹ هزار تومان دوازده میلیون و ۴۸۱ هزار تومان

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x