تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

راهپیمایی اربعین؛ زمینه‌ساز سقوط آل‌سعود

  • کد خبر : 170856
  • 30 آبان 1395 - 15:10

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغاتی که سلفی‌های تکفیری انجام داده و می‌گویند که این راهپیمایی در مقابل حج بیت‌الله الحرام است حرفی کاملاً نادرست است و این حرکت میلیونی به معنای نفی حج بیت‌الله الحرام نیست.

به گزارش «کمال مهر»؛، آیت‌الله عباس کعبی، با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین اظهار داشت: حرکت جهانی اربعین حسینی بیانگر تجدید میثاق، وفاداری و بیعت مجدد با مکتب امام حسین(ع) و بیانگر لزوم تحکیم پیوند عمیق امت و امامت در ساخت تمدن اسلامی است.

وی راهپیمایی اربعین را راهی برای مبارزه با دشمنان اسلام و مسلمین و زمینه‌سازی برای ظهور بقیه‌الله اعظم(عج) دانست و افزود: در حرکت اربعین اعتقاد عمیق به باورها و ارزش‌های اسلامی و استحکام روانی امت اسلامی بر پایه عشق به نهضت حسینی(ع) تبلور پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه هر گام صادقانه پیاده‌روی به سمت حرم حسینی(ع) گامی به سمت جهاد و فداکاری در راه دین است، تصریح کرد: در جهت ساختن تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای مقابله با استکبار جهانی این راهپیمایی واجب و لازم است.

وی راهپیمایی اربعین را عظیم‌ترین اجتماع بشریت عنوان کرد و گفت: این حرکت برکات زیادی مانند تحکیم برادری اسلامی، همراهی، همدردی، مسئولیت‌شناسی آحاد ملت و پایبندی به اخلاق اسلامی دارد.

کعبی بابیان اینکه میزبانی مردم عراق از حضور میلیونی ایرانی‌ها در اربعین نشانی از پیوند عمیق دو ملت ایران و عراق دارد، عنوان کرد: باشکوه برگزارشدن راهپیمایی اربعین سبب وحشت دشمنان شده و تبلیغات تکفیری‌ها علیه راهپیمایی اربعین بی‌فایده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هرچند آل سعود حجاج را از رفتن به حج منع کرده ولی حجاج از طریق کربلا پیوند دل‌های خود را با کعبه برقرار می‌کنند و کربلا زمینه‌ساز یک حج ابراهیمی به‌موقع خودش و اطاعت از مشرکین و زمینه‌ساز سقوط آل سعود خواهد بود.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x