تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

چطور چرم اصل را بشناسیم؟

  • کد خبر : 170722
  • 29 آبان 1395 - 2:45
چطور چرم اصل را بشناسیم؟

چرم‌هایی که برای ساخت وسایل مختلف استفاده می‌شود، دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. همچنین امروزه مواد مصنوعی متفاوتی با قیمت بسیار ارزان تر در دسترس همه هستند. در چنین شرایطی شناخت چرم اصل از نوع مصنوعی آن برای مصرف کننده کمی گمراه کننده است. در این مقاله، راه‌های تشخیص چرم اصل، از نوع مصنوعی آن را […]

چطور چرم اصل را بشناسیم؟

چرم‌هایی که برای ساخت وسایل مختلف استفاده می‌شود، دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. همچنین امروزه مواد مصنوعی متفاوتی با قیمت بسیار ارزان تر در دسترس همه هستند. در چنین شرایطی شناخت چرم اصل از نوع مصنوعی آن برای مصرف کننده کمی گمراه کننده است. در این مقاله، راه‌های تشخیص چرم اصل، از نوع مصنوعی آن را مطرح خواهیم کرد.

۱- برچسب
در خرید چرم باید کمی احتیاط کنید. چرم‌هایی که برچسب ساخت دست دارند احتمالا چرم مصنوعی هستند. و اگر محصول هیچ برچسبی ندارد ممکن است تولید کننده در مورد اصل بودن چرم قصد پنهان کاری داشته باشد.
تولید کنندگان چرم اصل از چنین برچسب‌هایی استفاده می‌کنند: چرم واقعی، چرم اصل، ساخته شده از چرم حیوانات.
۲- یکنواختی چرم
توجه داشته باشید که چرم اصل از پوست حیوانات ساخته شده و ممکن است هر قسمت از آن، از پوست‌های جدا از هم ساخته شده باشد. و یکدست و یکنواخت نباشند. اگر چرمی بسیار یکنواخت و منظم است مطمئن باشید که یک کار ساخت ماشین است و طبیعی نیست. چرم اصل ممکن است چین و چروک و سطح زبری داشته باشد این چیز خوبی است.
توجه داشته باشید که تولیدکنندگان ماهر طرح‌های خود را شبیه چرم اصل می‌سازند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از خرید آنلاین محصولات چرم خودداری کنید.

چطور چرم اصل را بشناسیم؟
۳- انعطاف چرم
یک روش برای شناخت چرم اصل، فشار دادن چرم با انگشت به داخل است. چرم طبیعی مانند پوست بعد از رها کردن چرم به حالت اولیه بر می‌گردد اما چرم مصنوعی حالت گرفته و جای انگشت بر روی آن می‌ماند.
۴- بو کنید
اگر شما بوی چرم اصل را نمی‌شناسید به یک فروشگاه که مطمئن هستید محصولات آن اصل است بروید و چند نمونه از کارهای آن ها را تست کنید. بوی چرم مصنوعی بویی مانند پلاستیک یا مواد شیمیایی است. بوی پوست حیوانات، حالتی شبیه به بوی کپک زدن است.

چطور چرم اصل را بشناسیم؟
۵- سوزاندن
قسمتی از اضافه آن که دیده نمی‌شود را ۵-۱۰ ثانیه در معرض شعله فندک قرار دهید. چرم اصل فقط کمی‌می سوزد و آتش نمی‌گیرد و بویی شبیه بوی موی سوخته دارد. چرم مصنوعی شعله ور می‌شود و بویی شبیه پلاستیک سوخته خواهد داشت.

چطور چرم اصل را بشناسیم؟
نکته: به لبه‌های آن توجه کنید. چرم اصل لبه‌هایی خشک و خشن دارد و پوست حیوانات از لایه‌هایی مختلف ساخته شده است لبه‌های آن خیلی مرتب نیست، اما چرم مصنوعی چون ساخته شده از پلاستیک است این بافت لایه‌ای را ندارد و لبه‌های مرتبی خواهد داشت.

چطور چرم اصل را بشناسیم؟
نکته: آزمون خم کردن نیز یک روش خوب برای شناسایی چرم اصل است، چرم اصل هنگام خم کردن آن دچار تغییر رنگ کمی می‌شود.

چطور چرم اصل را بشناسیم؟
نکته: چند قطره آب را روی چرم بریزید، چرم اصل می تواند یک قطره آب را در عرض چند ثانیه جذب کند. اگر آب جذب چرم نشد پس آن چرم مصنوعی است.
محصولی که کاملا از چرم طبیعی ساخته شده باشد قیمت بالایی دارد. اما معمولا قیمت های مشخصی دارند. در بین چرم‌ها چرم گاو به خاطر کیفیت و رنگ‌های مختلف قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارد.

چطور چرم اصل را بشناسیم؟
۶- نادیده گرفتن رنگ
برای شناسایی چرم اصل رنگ آن‌ها را نادیده بگیرید. یک قطعه آبی از چرم  ظاهرا اصل به نظر نمی‌رسد. اما توجه کنید که امکان رنگ کردن چرم طبیعی وجود دارد پس برای شناسایی چرم اصل رنگ آن را در نظر نگیرید و از طریق بو و بافت آن سعی در تشخیص اصل بودن آن بکنید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x