تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

آشنایی گردشگران آلمانی با زندگی عشایر فراشبند فارس

  • کد خبر : 170581
  • 28 آبان 1395 - 0:35

مرتضی کشاورز، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراشبند از توابع استان فارس در مصاحبه ای که خبرگزری ایرنا داشت، از سفر گروهی از گردشگران آلمانی به فراشبند خبر داد و گفت:

 

گروهی از گردشگران آلمانی علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری و نخلستان های شهرستان فراشبند، از نزدیک با نحوه زندگی عشایر این شهرستان نیز آشنا شدند.

مرتضی کشاورز در این باره بیشتر توضیح میدهد:

این گروه ۲۱ نفره گردشگر آلمانی متشکل از پزشک، روانشناس، بازرگان و مشاور گفتار درمانی هستند و از شهرهای مونیخ، فرانکفورت، سنت و ندل کشور آلمان به شهرستان فراشبند سفر کردند.

او افزود:

این گردشگران همچنین با اقامت شبانه در اردوگاه عشایر فراشبند از نزدیک با زندگی ایلی، نوع غذاهای بومی و محلی و صنایع دستی عشایر این شهرستان آشنا شدند.

کشاورز صحبت هایش را اینگونه ادامه داد:

فراشبند با دارا بودن بیش از سه هزار هکتار نخلستان و ۳۸ نوع خرما و خرمای مرغوب زاهدی معروف به قصب یکی از قطب های تولید این نوع خرما در کشور است که از این قابلیت ها می توان برای جلب و جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی بهره گرفت.

شهرستان که با بیش از  ۲۵ چهارطاقی به عنوان پایتخت چهارطاقی ها نیز شناخته می شود در ۱۷۰  کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

عشایر فارس

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x