تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تخلف آشکار در برگزاری بازی سوریه و ایران +سند

  • کد خبر : 170567
  • 28 آبان 1395 - 0:16
تخلف آشکار در برگزاری بازی سوریه و ایران +سند

برگزار کنندگان رقابت سوریه ـ ایران در شهر سرمبان بابت صدور مجوز برگزاری این مسابقه باید پاسخگوی افکار عمومی و البته نهادهای بالا دستی باشند.

به گزارش«کمال مهر»؛ برگزاری مسابقه ایران مقابل سوریه در ورزشگاه تانکو عبدالرحمان شهر سرمبان مالزی تبدیل به موضوعی کاملا جدی در مطبوعات ایران شده است به خصوص که شرایط نامساعد برگزاری این دیدار و قابل پیش بینی بودن این شرایط مسئولیت ناظرین بازی را سنگین تر نیز کرده است.

مهمترین تخلف در برگزاری دیدار ایران و سوریه وضعیت سکوهای ورزشگاه تانکو عبدالرحمان است. در قوانین برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آرتیکل شماره ۲۲ به صراحت قید شده محل برگزاری مسابقات باید در استادیوم هایی باشد که تمام جایگاه های آن صندلی دارد. تبصره این ماده این است که اگر ورزشگاهی سکو و صندلی را با هم داشت، تماشاگران تنها باید روی صندلی ها بنشینند و سکوها باید خالی بماند. این قانون صریح امنیت و سلامت ورزشگاه های فیفاست که در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ لازم الاجرا می باشد.

تخلف آشکار در برگزاری بازی سوریه و ایران +سند
جالب اینکه فیفا پیش از شروع رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ به ایران هشدار داده بود که در طبقه دوم ورزشگاه آزادی در صورت عدم نصب صندلی نباید هواداری حضور یابد. خوب است بدانید سخت گیری فیفا روی این مساله حتی در میزبانی افغانستان از تیم ملی ژاپن هم اعمال شده و از ایران خواسته شده بود برای رخ ندادن هر گونه حادثه احتمالی به هیچ وجه به طرفداران افغانستان اجازه حضور در طبقه دوم ورزشگاه داده نشود. حال آنکه ورزشگاه تانکو عبدالرحمان در بازی دیروز تنها ۳۰۰ صندلی برای نشستن تماشاگران ظرفیت داشت و سایر حاضران در ورزشگاه روی سکوهای سیمانی استادیوم مستقر شده بودند.
این چیزی بود که بعد از بازرسی های کادرفنی ایران در نامه ای به فیفا اعلام شده بود اما مرجع اصلی برگزاری رقابت های فوتبال در جهان پاسخی به نامه ایران نداد تا با وجود پیگیری ها، این مسابقه در مالزی برگزار شود.
 تخلف آشکار در برگزاری بازی سوریه و ایران +سند
در حال حاضر فدراسیون فوتبال ایران به جز مساله صندلی های ورزشگاه و استاندارد نبودن سازه به وضعیت زمین چمن نیز اعتراض کرده است چراکه باتوجه به پیش بینی مراکز هواشناسی مشخص بود باران سنگینی در سرمبان خواهد بارید و البته شرایط زمین و زه کشی آن طوری نیست که بتواند آب را تخلیه کند. اتفاقی که نتیجه اش برگزاری مسابقه در یک زمین کاملا بی کیفیت بود که منجر به انجام شدن مسابقه ای به سود حریف ضعیف تر (سوریه) گردید. موضوع قابل ذکر این است که شهر کوالالامپور و کشور مالزی ورزشگاه های بهتری برای برگزاری این مسابقه داشتند اما با اصرار کشور سوریه، به عنوان میزبان این دیدار، استادیوم فرسوده تانکو عبدالرحمان برای انجام این بازی انتخاب شده است.

 تخلف آشکار در برگزاری بازی سوریه و ایران +سند

در حال حاضر طرفداران فوتبال در ایران در انتظار پاسخ قانع کننده مقامات برگزارکننده بازی ها هستند. شاید پیگیری این قضیه از طریق رسانه ها به زبان انگلیسی باعث شود فیفا پاسخ بی مسئولیتی خود و کنفدراسیون فوتبال آسیا را بدهد. در حال حاضر و در غیاب رسانه فراگیر انگلیسی زبان در فوتبال آسیا اعتراض به تصمیمات این چنینی هرگز ابعادی فراکشوری پیدا نمی کند و طبعا کنفدراسیون فوتبال آسیا لزومی برای تغییر رویه در خود نمی بیند. از حالا رسانه های ورزشی ایران نیز باید در پیگیری آنچه که مطالبه جدی ایران در این رقابت هاست حضور مستقیم داشته باشد.

منبع: ورزش سه
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x