تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عملیات غافلگیرانه ارتش سوریه برای سیطره در «دوما»

  • کد خبر : 170123
  • 25 آبان 1395 - 16:43
عملیات غافلگیرانه ارتش سوریه برای سیطره در «دوما»

یک منبع نظامی سوریه گفت: عملیات نظامی غافلگیرانه ارتش سوریه در شمال شرق دوما با پیشروی سریع در این منطقه برای سیطره بر بزرگ‌ترین پایگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق همراه بوده است.

به گزارش «کمال مهر»؛، یک منبع نظامی سوریه در دمشق اظهار داشت: یگان‌های ارتش سوریه و متحدانش پس از چند روز درگیری‌ شدید با تروریست‌ها در روستای «الریحان» در شمال شرق دوما در ریف دمشق که با حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه به مقرها و استحکامات جیش الاسلام همراه بود، هم اینک عملیات نظامی گسترده‌ای را با هدف سیطره کامل بر روستاها و مزارع آن را آغاز کردند.

این منبع تاکید کرد: در عملیات نظامی سابق ارتش سوریه و متحدانش که با تسلط بر تل کردی و تل الصوان همراه بود بخشی از مزارع ریحان هم به کنترل آنها درآمده بود.

منبع سوری تصریح کرد: در تکمیل این عملیات، ارتش سوریه و متحدانش  حمله غافلگیرانه‌ای را از جنوب مصح ابن سینا آغاز کردند که با حملات موشکی، توپخانه‌ای و حملات هوایی دقیق همراه بود و چندین کشته و زخمی از بین تروریست‌های جیش الاسلام برجای گذاشته و در نهایت با پیشروی سریع و تسلط بر چندین مزرعه دیگر همراه بود.

این منبع ادامه داد: با تسلط ارتش سوریه بر روستای الریحان و مزارع آن بیش از دوازده کیلومتر مربع دیگر از ریف دمشق از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد و پس از آن ارتش سوریه با تثبیت مواضع خود در این منطقه اقدام به ادامه پیشروی به سمت پایگاه بزرگ‌تر جیش الاسلام در دوما خواهد کرد.

منبع سوری تاکید کرد: همزمان با عملیات در روستای الریحان نیروی هوایی سوریه نیز چندین مرتبه مقرهای گروه تروریستی فیلق الرحمن در عین ترما، شهرک سقبا و کفر بطنا در غوطه شرقی را بمباران کرد.

این منبع افزود: ارتش سوریه و متحدانش مواضع متعدد استقرار خود در خان الشیح در غوطه غربی دمشق را تثبیت کردند، بخصوص پس از اینکه دیروز خربه خان الشیح و المدجنه الشرقیه را تحت کنترل خود گرفتند و همچنان حمله به تروریست‌ها و مقرهای آنها در این منطقه ادامه دارد.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x