تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه “حیفا” و “ایلات” را ویران می کنند؟ + مشخصات و تصاویر

  • کد خبر : 170074
  • 25 آبان 1395 - 16:16
قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه “حیفا” و “ایلات” را ویران می کنند؟ + مشخصات و تصاویر

با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقتدار و ولایتپذیری خود را در نبرد با صدامیان نشان دادند.

نیروهای مسلح ایران در جنگ با ارتش رژیم بعث در عملیات های مختلف اقتدار خود را به دشمن نشان دادند. پس از پایان جنگ تحمیلی نیز ارتش و سپاه پاسداران و نیروهای مردمی با تمام توان قدرت دفاعی خود را افزایش دادند تا در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.

قدرت نظامی ایران در سال های اخیر به آنچنان جایگاهی رسیده که هیچکدام از دشمنان تا بن دندان مسلح ایران همچون اسرائیل، عو آمریکا نتوانستند اقدامی را علیه ایران انجام دهند. چرا که حقیقتا دشمنان آمریکایی صهیونیستی نمی دانند که واکنش ایران به حمله نظامی چه خواهد بود؟

سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در این زمینه می گوید : ما سخنی جدی با امریکایی‌ها داریم و آن‌ها می‌دانند که انتخاب گزینه نظامی چیزی جز یک آرزوی باطل شده و یک هوس ناممکن دفن شده نیست و حتی آمریکایی‌ها نیز به این موضوع اعتقادی ندارند.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه

سردار سلامی گفت: ما می‌توانیم حوزه منافع حیاتی دشمنان را با هر شدتی از تهاجم تخریب کنیم و این قدرت دفاعی ویرانگر ما را در آسمان و زمین و دریا همه می‌دانند. ما هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم.

بخشی از قدرت نظامی کشورمان به توان ساخت موشک های سطح به سطح و پدافند هوایی اختصاص دارد. موشک هایی همچون “قدر”، “سجیل” ، “عماد” از جمله موشک های بالستیک شاخص جمهوری اسلامی ایران است که در زمان لازم می تواند هر گونه هدفی را ویران کند.

**موشک بالستیک “عماد”

موشک “عماد”، نخستین موشک دور-برد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‌باشد که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند. عماد توسط دانشمندان و متخصصان کشورمان و در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تولید و در زمره یکی از بهترین موشک‌های دور-برد ایرانی قرار گرفته است.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه چ

این موشک سوخت مایع که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی انجام گرفته، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف بود که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

برد موشک عماد  ۱۷۰۰ کیلومتر بوده و این موشک از نوع سوخت جامد و ۲ مرحله‌ای است. همچنین موشک سجیل و موشک سوخت مایع قدر F نیز هر کدام با برد حدود ۲۰۰۰ کیلومتر، دوربردترین موشک زمین به زمین ایرانی هستند.

موشک بالستیک “عماد”، اولین تست موشکی دور-برد ایران پس از توافق هسته‌ای بود که بسیار مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و واکنش‌های فراوانی در سطح بین‌الملل داشت. این موشک با سوخت مایع، قابلیت حمل کلاهکی به وزن ۷۵۰ کیلوگرم را دارد.

***موشک  “سجیل”

موشک “سجیل” مدل پیشرفته تر موشک “شهاب ۳”بوده که با برد حدود ۲۰۰۰ کیلومتر در دو نوع سجیل ۱و۲ تولید شده است. “سجیل”  اولین موشک برد بلند  سوخت جامد ایران بوده که  ظرف چند دقیقه آماده پرتاب می شود  و بدلیل شتاب بالای این موشک، امکان انهدام آن بسیار پایین بوده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل شلیک را ترک می‌کند و این ویژگی در موشک بالستیک  “سجیل”  باعث کم شدن  احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می‌شود. سوخت این موشک جامد بوده که نسل جدیدی از نوع سوخت محسوب می شود.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه

موشک سجیل ۲  دارای فناوری بسیار پیشرفته ای است و از قدرت تحرک بالایی برخوردار بوده و دارای برد بسیار زیادی است. سجیل ۲ یکی از دوربرد ترین موشک ایران با سوخت جامد است که تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته است. برخلاف موشک های دیگر ایرانی، استفاده از سوخت جامد با کم کردن میزان سوخت مورد نیاز موشک، توان عملیاتی آن را افزایش می دهد.

از ویژگیهای موشک “سجیل” می توان به این مورد اشاره کرد که این موشک دو مرحله ای از دو موتور سوخت جامد مرکب تشکیل شده که نسبت به موشک های دیگر دارای سیستم جدید ناوبری بوده و از سنسورهای پیچیده و دقیق برخوردار است.

همچنین سرعت این موشک نسبت به موشک های دیگر بالاتر بوده و امکان برخورد به هدف بسیار زیاد است. برد موشک “سجیل”با وزن کلاهک ۱۰۰۰ کیلوگرم در حدود  ۲۰۰۰ کیلومتر است.

**موشک  “قدر”

پروژه “قدر” ادامه تلاش‌ها برای ارتقاء موشک “شهاب ۳” بوده که در دو نوع مختلف تولید انبوه شده، “قدر H” و “قدر F” مهمترین موشک‌های بالستیک در این کلاس هستند، البته برخی صبحت‌ها حکایت از تولید یک مدل گمنام از این خانواده به نام “قدر S” دارد که اطلاعات چندانی تاکنون درباره آن منتشر نشده است.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه

موشک بالستیک “قدر F”، یک موشک دوربرد ایرانی است که از سوخت مایع استفاده می‌کند و با وزن بیش از ۱۵ هزار کیلوگرم، طول تقریبی بین ۱۵ تا ۱۷ متر، قطر بیش از ۱ متر توانایی حمل کلاهکی با وزن تقریبی ۶۵۰ کلیوگرم را دارد و می‌تواند اهداف مختلفی را تا شعاع نزدیک به ۲ هزار کیلومتر را با دقت بالا هدف قرار دهد.

اگر به پایگاه های نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه نگاهی بیندازیم می بینیم که  جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا گزینه های بسیاری را برای مقابله با تجاوزگری آ»ریکا و همپیمانانش در اختیار دارد.

با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ مقامات “تل آویو” متوجه این نکته هستند که در صورت اقدام نظامی ، موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم  سرزمین های اشغالی همچون “ایلات” ، “دیمونا” ، “تل آویو” ، “حیفا” ، “مرون” و … باقی نخواهند گذاشت.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x