تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دبیرکل “حزب الله” لبنان کیست؟ + تصاویر

  • کد خبر : 169468
  • 23 آبان 1395 - 9:04
دبیرکل “حزب الله” لبنان کیست؟ + تصاویر

“سید حسن نصرالله” دبیر کل حزب الله لبنان با مواضع انقلابی و ضد استکباری خود به یک شخصیت سرشناس در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

به گزارش     گروه سیاسی«کمال مهر»؛حزب الله لبنان یکی از گروه های مقاومت در منطقه غرب آسیا است که توانسته به خوبی در مقابل دشمن صهیونیستی باایستد.

“سید حسن نصرالله” دبیر کل حزب الله لبنان با مواضع انقلابی و ضد استکباری خود به یک شخصیت سرشناس در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

**دبیرکل حزب الله لبنان کیست؟

” سید حسن نصرالله”  متولد ۳۱ آگوست ۱۹۶۰ در شهرک  “البازوریه”  در جنوب لبنان است. وی دارای ۸ برادر و خواهر است .  “سید حسن نصرالله”  در یک خانواده پر جمعیت اما فرزانه به دنیا آمد، خانواده ای که بزرگترین دستاوردشان سادگی و شرایط نامساعد مالی و در عین حال فرهیختگی و دانش بود.

“سید حسن نصرالله”  تحصیلات مقطع ابتدایی را در شهر “صور”  گذراند و دوره راهنمایی را در “سن الفیل” در شرق “بیروت” به پایان رساند و در سن ۱۶ سالگی در سال ۱۹۷۶ برای فراگیری علوم اسلامی به  “نجف”  رفت.

وی  با توصیه پدرش پیش آیت لله  “شهید سید محمد باقرصدر” رفت و پس از پرس و جو با  “سید عباس موسوی” آشنا شد و او سید جوان را پیش “سید محمد باقر صدر” برد، پس از دیدن نامه  “سید حسن نصرالله”  توسط  “شهید باقر صدر”، وی خود  “سید عباس موسوی” را مسئول تعلیم  “سید حسن نصرالله” قرار داد و با پیشرفتهایی که در علوم اسلامی داشت، به سرعت به عنوان یکی از روحانیون دینی و رهبران مقاومت شناخته شد.

دبیرکل حزب الله لبنان کیست؟ + تصاویر

علیرغم علاقه قلبی به خانواده خود تمایز و تبعیض بین فرزندان خود و دیگران ندارد و به همین علت است که فرزندش  “سید هادی نصرالله”  را به جبهه جنگ با صهیونیست فرستاد و شهید شد و یکی از دلایل محبوبیت وی در لبنان همین رفتارهای ویژه است.

**سوابق و فعالیت های سیاسی  “سید حسن نصرالله”

نخستین مسوولیت جدی “سید حسن نصرالله”  آماده سازی نیروهای مقاومت و تاسیس هسته های نظامی و در عین حال معاون  “ابراهیم امین”  از نمایندگان حزب الله در پارلمان بود. در سال ۱۹۸۷ و همزمان با تشکیل کمیته اجرایی حزب الله به ریاست این کمیته انتخاب شد.

در عین حال او در شورای تصمیم گیری  حزب الله حضور داشته است. “سید حسن نصرالله”  پس از ترور  “سید عباس موسوی”  دبیر کل فقید حزب الله به وسیله ی اسرائیل  در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ به عنوان دبیر کل حزب الله با کسب اکثریت آرا شد.

سه اتفاق مهم در دوران دبیر کلی “سید حسن نصرالله” را می توان “عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی”، “جنگ تموز” و “جنگ با تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در سوریه”  دانست.

در جنگ ۳۳ روزه لبنان که می توان به عنوان  یکی از نقاط عطف مهم به آن اشاره کرد ، ارتش اسرائیل با یک هجوم سراسری در جولای سال ۲۰۰۶ به زعم مقامات “تل آویو” به دنبال از بین بردن توان مقاومت و ایجاد یک غرب آسیا جدید بود که حزب الله لبنان با تاکتیک جنگ ناهمگون و استفاده از ۴ هزار کماندو  در مقابل یک ارتش نیرومند با تجربه ایستاد و نشان داد که تجهیزات تنها در جنگ موفق نخواهد بود و این نشان دهنده مدیریت راهبردی دبیر کل حزب الله لبنان در لحظات حساس  “جنگ تموز”  بود.

البته یکی از کارهای منحصر به فردی که در جنگ ۳۳ روزه انجام شد انهدام ناوچه  “ساعر” با موشک  “سی ۸۰۲ ” بود که دبیر کل حزب الله لبنان درباره آن عنوان داشت: ” هدف قرار دادن این ناوچه از ناحیه فنی و اجرایی بسیارپیچیده بود و آسان نبود اما مبارزین موفق به اجرای آن شدند.

وی ادامه داد:  من قبل از سخنرانی در آن روز منتظر بودم و در آن سخنرانی وعده عملیات غیر منتظره ای دادم که در اواخر سخنرانی من بود که یکی از جوانان آمد و به من گفت که مبارزان این ناوچه را هدف قرار دادند و الان می سوزد که من آن را به صورت مستقیم در این سخنرانی اعلام کردم “.

یکی دیگر از نقش های مهم دبیرکل حزب الله لبنان در نبرد با تروریست های تکفیری و کمک به عملیات های نظامی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در در استان های مختلف این کشور بود. “سید حسن نصرالله” با مدیریت ایدئولوژیک و طراحی های کلان میدانی باعث شد تا حزب الله شانه به شانه ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم بجنگد و نقش مهمی در آزاد سازی منطقه “القصیر” داشته باشد؛ منطقه ای که اگر سقوط می کرد سوریه  وارد وضعیت بسیار خطرناکی می شد.

دبیرکل حزب الله لبنان کیست؟ + تصاویر

“سید حسن نصرالله” دبیر کل حزب الله لبنان در این زمینه عنوان داشت: ما در هر کجایی که لازم باشد،‌ خواهیم بود، ما همچنان کنار ارتش سوریه خواهیم بود و پیروزی‌ها را یکی پس از دیگری رقم خواهیم زد و هرگز به داعش و جبهه النصره،‌ القاعده،‌ آمریکا، عربستان سعودی و تمام طاغوت‌ها و مستکبران اجازه داده نخواهد شد که بر سوریه سیطره پیدا کنند و به اسرائیل هم اجازه رسیدن به اهدافش را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: ما در حزب‌الله افتخار می‌کنیم که با  تلاش‌ها و امکانات خود در رویارویی با این طرح‌های خطرناک علیه لبنان، سوریه و منطقه مشارکت کنیم  و سوریه برای ملت این کشور باقی خواهد ماند و فقط آنها هستند که درباره نظام، قانون اساسی، رئیس جمهور و جایگاه آن در معادله تصمیم می‌گیرند.

**خانه اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است

پس از انتصاب  “سید حسن نصر الله”  به عنوان دبیر کل،  تلاش های زیادی برای عقب راندن ارتش اسرائیل شد. “سید حسن نصر الله” و نیروهای تحت امرش در سال ۲۰۰۰ که موجب راندن بخش زیادی از نیروهای صهیونیست از لبنان شده بودند گفت:« ای مردم ، ای عزیزانم ای برادران من، من می خواهم اعلام کنم این اسرائیل که تسلیحات اتمی دارد و قدرتمندترین نیروی هوایی منطقه را داراست، خانه اش از خانه عنکبوت سست تر است» پس از آن این جمله”اسرائیل  والبیت اوهن من بیت العنکوت”  به عنوان جمله  “سید حسن نصرالله” شناخته و همگان پس از جنگ  ۳۳ روزه لبنان باور کردند که با آن همه تجهیزات و سلاح خانه اسرائیل حقیقتا از خانه عنکبوت سست تر است.

“سید حسن نصر الله”  با توجه به تهدیدات لفظی  مقامات “تل آویو” از  “شیمون پرز” تا  “نتانیاهو”  ضد مقاومت گفت: نبرد ما شعاع گسترده‌ای دارد، فلسطین اشغالی از کریات شمونه تا ایلات؛ آن زمان که اسرائیل ما را می‌ترساند دیگر بسر آمد و دیگر کابوس و ترسی که از ده‌ها سال پیش وجود داشت، از بین رفته است.

**نظر سید حسن نصرالله درباره همکاری اسرائیل و تروریست های تکفیری

“سیدحسن نصرالله” با ابراز تأسف نسبت به حضور برخی شخصیت‌های عربی در کنفرانس صهیونیستی “هرتزلیا” درباره همکاری رژیم صهیونیستی و تروریست های تکفیری می گوید: خفت برخی کشورهای عربی به جایی رسیده که می‌روند در کنفرانس “هرتزلیا” شرکت می‌کنند و حتی زینت‌المجالس “هرتزلیا” هم نماینده معارضان سوریه است.

دبیرکل حزب الله لبنان کیست؟ + تصاویر

نصرالله گفت: در این کنفرانس در سال ۲۰۱۱ گفته شده بود که اسرائیل در وضعیت خطرناک به سر می‌برد؛ اما الان می‌بینیم که وضعیت تغییر کرده و ارتش‌های عربی در سوریه و عراق و مصر دچار فرسایش شده‌اند و این وضعیت جوامع عربی است. اسرائیل می‌گوید که باید با تروریسم مقابله کند، حال آنکه در جولان اشغالی سوریه گروه‌های تروریستی النصره و غیره را حمایت می‌کند. اسرائیلی‌ها اعلام کردند که می‌کشیم، خب این کار شماست!  گفتند نابود می‌کنیم، خب شما اساسا براساس تخریب و ویرانگری بنا شده‌اید. امروز باید به اسرائیل اعلام کنیم که اولین گروه عربی که با اسرائیل می‌جنگد و حجم عظیمی از اطلاعات درخصوص دشمن دارد، مقاومت است. اسرائیل چیز جدیدی در این کنفرانس اعلام نکرد، اما باید بداند که مقاومت که در جنگ ۲۰۰۶ دشمن را غافلگیر کرد، باز هم قادر است این کار را بکند.

مواضع شجاعانه سید حسن نصرالله در قبال مقابله با آمریکا ، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی ، دبیر کل حزب الله لبنان را به عنوان یک چهره تاثیر گذار در منطقه معرفی کرده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=169468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x