تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سقوط هفتگی بهای طلا به پایین ترین سطح در ۳ سال گذشته/ کاهش قیمت نفت

  • کد خبر : 169364
  • 22 آبان 1395 - 15:28
سقوط هفتگی بهای طلا به پایین ترین سطح در ۳ سال گذشته/ کاهش قیمت نفت

تقویت ارزش دلار آمریکا و شاخص های سهام باعث شد بهای طلا با کاهش ۴۲ دلاری همراه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از وبسایت مارکت واچ، به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا و شاخص های سهام در این هفته، بهای طلا روز جمعه به پایین ترین سطح از ماه ژوئن سال جاری میلادی (حدود ۵ ماه پیش) رسید. همچنین بیشتر شدن انتظارات برای افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده میلادی باعث شد بهای فلز زرد بیشترین کاهش هفتگی را در بیش از سه سال گذشته متحمل شود.
بهای هر اونس طلای تحویل دسامبر با ۴۲ دلار و ۱۰ سنت کاهش (معادل ۳٫۳ درصد) به ۱۲۲۴٫۳۰ دلار رسید. براساس داده های “فکت ست،” این پایین ترین بهای طلا از اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی محسوب می شود. بهای فلز زرد در این آخر هفته با حدود ۶٫۲ درصد کاهش همراه بود که این پایین ترین رقم برای طلا از ۲۱ ژوئن سال ۲۰۱۳ (۳۱ خرداد ۹۲) محسوب می شود.
“فواد رزاق زاده،” تحلیلگر مؤسسه فورکس گفت: طلا قربانی افزایش بی سابقه ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام شده است که از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیر مثبتی گرفته اند.
شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جمعه با رشد ۰٫۲ درصدی همراه بود. شاخص دلار آمریکا همچنین رشد هفتگی ۲٫۲ درصدی را تجربه کرد.
خبرگزاری رویترز نیز در مطلبی به بهای نفت اشاره کرد. پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد سطح خروجی های نفتی ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) رکورد دیگری را ثبت کرده است، بهای طلای سیاه روز جمعه با بیش از ۲ درصد کاهش همراه بود.
اوپک روز جمعه اعلام کرد سطح تولید نفت این سازمان در ماه گذشته میلادی به ۳۳٫۶۴ میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم در مقایسه با ماه پیش از آن روزانه ۲۴۰ هزار بشکه بیشتر بوده است. این افزایش تولید در حالی رخ داده است که اوپک قصد دارد سطح تولید خود را محدود کند. درواقع این مسئله باعث افزایش نگرانی اعضای اوپک در خصوص کارآمد بودن برنامه آنها برای کاهش سطح تولید شده است.
بر اساس گزارش شرکت نفت و گاز آمریکایی “بیکر هیوز،” تعداد سکوهای نفتی آمریکا نیز در هفته منتهی به ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) نیز ۲ سکو افزایش یافته و تعداد آنها را به ۴۵۲ سکو رسانده است.
بهای نفت خام برنت با ۱ دلار و ۹ سنت کاهش (معادل ۲٫۴ درصد) به ۴۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. این پایین ترین سطح بهای نفت از ماه اوت (حدود ۳ ماه پیش) محسوب می شود.
بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱ دلار و ۲۵ سنت کاهش (معادل ۲٫۸ درصد) به ۴۳ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=169364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x