تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دروغ؛ آسیب بزرگ جامعه ما/ بازی آمریکا با ایران بازی با دم شیر است

  • کد خبر : 169203
  • 21 آبان 1395 - 16:26
دروغ؛ آسیب بزرگ جامعه ما/ بازی آمریکا با ایران بازی با دم شیر است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: سیاست‌ها و بازی‌هایی که‌ آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته، بازی با دم شیر است.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛ احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی گفت: برای ذات مقدس خداوند حریم نگهداریم مولای ما علی (ه) نیز فرموده‌ است برای خدا حریم نگه دارید و با اعمال نیک خود بر مرگ پیش بگیرید و به استقبال سعادت‌مندانه آن رفته و با اعمال صالح زاد و توشه فراهم کنید.

وی در ادامه اظهار داشت: در خطبه‌‌های گذشته سخن از سبک زندگی دینی داشتیم و از بایدها و نباید‌ها گفتیم و موضوع تهمت و افترا مورد بحث قرار گرفت و امروز دروغ را به عنوان دومین مبحث بیان می‌کنم.

خاتمی تصیریح کرد: موضوع دروغ از بحث‌های ابتدایی دوران طلبگی ما بود که بر عکس آنچه که ما فکر می‌کردیم بحث چندان مهمی نباشد اما تا به همین امروز با آن درگیر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: آسیب‌های اخلاقی باید مدام گفته شود و کهنه شدنی نیست و هم اکنون نیز به عنوان یک آفت به جان سیاست‌مداران افتاده است.

خطیب موقت نماز جمعه گفت: سخن من فراتر از بحث‌های جناحی و جریانی است و اصلا کاری به این حرف ها ندارم و رسالت خود را در این میدانم که با ماهی یکبار در محضر شما بودن در ارتباط با این مسائل دین خود را ادا کنم.

خاتمی ادامه داد: دروغ آسیب بزرگ جامعه ما است و به فرموده پیغمبر همه گناهان در یک اتاقی قرار گرفته و کلید آن دروغ است کسی که به دروغ گفتن عادت می کند بسیاری از گناهان دیگر برای او آسان می‌شود و در احادیث بسیاری آمده که دروغ میانه‌ای با ایمان ندارد.

خطیب نماز جمعه گفت: بنده به تمام کسانی که در فضای جدید به دروغ‌پراکنی می پردازند نصیحت می‌کنم طبق سوره احزاب آیه ۷۰ تقوا داشته باشید و حرف قابل اثبات بزنید و اگر مطلبی به طور اشتباه منتشر کردید با عذرخواهی آن را تکذیب کنید.

خاتمی ادامه داد: در پذیرش خبر از سوی مردم نیز باید فیلتر وجودداشته باشد و هر خبری که نقل شد پذیرفتنی نیست.

امام جمعه موقت تهران درباره راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: راه‌پیمایی بزرگ اربعین که با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر برگزار می‌شود در دنیا بی‌نظیر است که دشمنان چشم دیدن این مسئله را ندارند.

خاتمی با اشاره به آغاز عملیات آزاد‌سازی موصل عراق بیان داشت: قدم به قدم شاهد پیروز‌ی‌های چشم‌گیر ارتش و نیرو‌های بسیج مردمی عراق در برابر داعش هستیم در حالی که ائتلاف دروغین غربی هیچ‌کاری نمی‌کند و به همین دلیل دنیا باید از مردم عراق تشکر کند.

وی ادامه داد: ارتش عراق قوی است و نیاز به کمک هیچ کشور دیگری ندارد و آمریکا و برخی کشور‌های منطقه که بی‌دلیل نیرو به سمت موصل روانه کرده‌اند باید بدانند که موصل متعلق به خاک عراق است و در این خاک باقی خواهد ماند و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را به نفع خود مصادره نماید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت حسن تهرانی مقدم بیان داشت: شهید تهرانی مقدم خدمات بی‌بدیلی در عرصه موشکی برای دفاع از کشور انجام داده است.

خاتمی با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره انتخابات آمریکا تصریح کرد: سیاست نظام ما پیش از برگزاری انتخابات سیاستی معقول بود که بی‌طرف باشیم چرا که همگان می‌دانند مسئولان آمریکایی همگی مانند هم بوده و دست نشانده اسرائیل هستند و این تدبیری که نظام ما در پیش گرفت تدبیر هوشمندانه بود. البته متأسفانه برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها جانبدارانه وارد صحنه شدند و پیروز انتخابات را زودتر معرفی کردند که این موضع آن‌ها هوشمندانه نبود و بهتر بود باسیاست‌های نظام پیش می‌رفتند.

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات نیز نظام ما موضع خوبی گرفت و همانطور که بارها گفته‌ایم در سیاست هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و به انتخاب مردم این کشور‌ها احترام می‌گذاریم که این همان سیاست ۳۷ ساله ما است که می‌گوییم هر کس در عراق، فلسطین، یمن و عربستان حق یک رأی را دارند اما آن‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند در مسائل کشورها دخالت می‌کنند و به مردم هیچ کشوری احترام نمی‌گذارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شما ببینید در سوریه چه می کنند در حال که رئیس جمهوری سوریه بیش از ۷۰ درصد آرا کسب نموده در حالی که در آمریکا ۴۷ درصد مردم در انتخابات مشارکت نموده‌اند و همینطور اعترافاتی که خود کاندیدا کرده‌اند مانند بدهکاری‌های بزرگ و یا میزان بالای کشتار در این کشور نشانه از ورشکستگی آمریکا دارد.

خاتمی ادامه داد: یکی از خصلت‌های بد آمریکا ماجراجویی در سرتاسر جهان است که باعث شده تا مردم آمریکا از این ماجراجویی‌ها خسته شوند و همه شاهد هستند که هر جا شلوغی به وجود می‌آید آمریکا نیز در آنجا حضور دارد و یا مالیاتی که مردم این کشور می‌دهند با وجود مشکلاتی در داخل خود کشور آمریکا خرج آدمکشی در یمن و سوریه می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: من به ریاست جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا می‌گویم که از سرگذشت رئیس جمهور‌های پیشین کشورش درس بگیرد تا به سرانجام آنها دچار نشودآن‌ها در گذشته غرور استکباری داشتند و خود را کدخدای جهان می‌دانستند دروغگو بودند و پرونده آن‌ها در منطقه و بالخص در ایران سیاه بوده و جنایت‌های زیادی را علیه اسلام انجام داده‌اند که رئیس جمهور جدید نباید اینگونه عمل کند.

وی در مورد برخی اهانت‌های کاندید‌های ریاست جمهوری آمریکا به ایران بیان داشت: در مناظرات انتخاباتی در اهانت به ایران کاندید‌های ریاست جمهوری سنگ تمام گذاشتند و مردم آمریکا نیز یکی از آن‌ها را انتخاب کرده‌اند اما او باید بداند اگر در مقابل ملت ایران همان رویه زمان تبلیغات را ادامه دهدمانند رئیس جمهور گذشته آمریکا در برابر این ملت سر تعظیم فرود خواهد آورد و خسته خواهد شد و اگر خود را مرد می‌داند باید از ملت ایران بابت آن اهانت‌ها عذرخواهی نماید.

خاتمی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ایران یک منش و یک شعاردارد که منشش مقاومت تا آخرین نفس و شعارش هیهات منه ظله است و رئیس جمهور جدید آمریکا باید بداند که بازی ملت و کشور ایران بازی با دم شیر است البته این آقا وعده داده که با کشور‌های جهان کنار می‌آید که امیدوارم اینگونه باشد اما اگر نتوانست به وعده خود را عمل کند باید نگاهش نسبت به ایران را تغییر دهد.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=169203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x