تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

چقدر پرداخت وام به کارکنان بانک‌ها عادلانه بوده است؟

  • کد خبر : 168997
  • 19 آبان 1395 - 16:35
چقدر پرداخت وام به کارکنان بانک‌ها عادلانه بوده است؟

با توجه به منابع در دسترس بانک ها برای اعطای وام به اقشار مختلف جامعه، لزوم نظارت بیشتر در این امر از سوی نمایندگان مجلس پیشنهاد می شود.

  گروه اقتصادی   «کمال مهر»؛احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک وبیمه  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعطای تسهیلات بانکی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به کارمندان بانک، گفت: پرداخت هرگونه تسهیلات باید طبق موازین قانونی صورت پذیرد تا از فساد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه نباید بانک ها برای ارائه تسهیلات به مردم تصمیم گیری کنند، افزود: منابعی که در اختیار بانک ها قرار می گیرد باید برای ارائه به عموم جامعه استفاده شود و لازمه اجرای این کار بصورت صحیح، وجود دستگاه های نظارتی در این امر است.

نماینده ادوار مختلف مجلس با اشاره به مشکلات متعدد بانکها در بحث تسهیلات دهی عنوان کرد: در برخی موارد تسهیلاتی با شرایط غیرقانونی به افراد خاص ارائه می شود که این وضعیت مشتق از سیاست گذاری نادرست و عدم نظارت دقیق و موثر است.

وی در پایان تاکید کرد: ارائه تسهیلات به کارکنان بانک نباید از محل سپرده های قرض الحسنه انجام شود و با شفاف سازی صورت های مالی امکان هرگونه تخلف و فساد را می توان کاهش داد.

**لزوم دقت در سیاست گذاری اعطای تسهیلات

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: ارائه تسهیلات به کارکنان بانک از گذشته وجود داشته و به دلیل حساسیت شغلی این قشر برای صیانت از منابع مالی، این امر در قانون پیش بینی شده است.

وی افزود: اما اعطای تسهیلات به کارکنان بانک ها نباید اختلاف فاحشی با تسهیلات کارکنان سایر دستگاه ها داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوعات را ازجمله مباحث مطرح شده در شورای عالی پول و اعتبار دانست و گفت: با توجه به اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برای بررسی در مجلس شورای اسلامی برخوردار نیست، لذا در شورای پول و اعتبار مورد  بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=168997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x