تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

حکم اعدام یک مرد به خاطر اقدام وقیحانه با یک دختر ۴ ساله

  • کد خبر : 168899
  • 19 آبان 1395 - 10:28
حکم اعدام یک مرد به خاطر اقدام وقیحانه با یک دختر ۴ ساله

به گفته قاضی Judge محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران امروز حکم قصاص دو چشم محکومی که اقدام به پاشیدن آهک به چشمان دختر ۴ ساله ای کرده بود اجرا شد.

این محکوم محمد رضا بود که در سال ١٣٨٨ در شهرستان قروه (سنندج ) اقدام به پاشیدن آهک به چشمان دختری به نام فاطمه ۴ ساله کرده بود و موجب نابینایی وی از دو چشم شده بود.
پرونده وی در قالب نیابت به دادسرای جنایی تهران جهت اجرای قصاص ارسال شده بود امروز و با حضور سرپرست دادسرای جنایی تهران و متخصصان مربوطه، قصاص دو چشم اجراشد.
این دومین اجرای حکم اسید پاشی و ترکیبات شیمیایی (آهک) در کشور از زمان تصویب ماده واحده مجازات اسیدپاشی یا سایر ترکیبات شیمیایی مصوب ١٣٣٧ است.
‎مورد قبل در اواخر سال قبل توسط دادسرای جنایی اجرا شده بود.
جزئیات پرونده
به گزارش پرونده، هفدهم تیر سال ۱۳۸۸ دختر چهار ساله‌ای به نام فاطمه همراه والدینش خانه روستایی‌شان در اسدآباد همدان را ترک کرده و برای ملاقات با خانواده عمه‌اش به روستایی در شهرستان قروه سنندج سفر کردند. صبح روز بعد وقتی پدر و مادر فاطمه از خواب بیدار شدند، متوجه غیبت دخترشان شده و به جستجوی خانه پرداختند.
پدر سراسیمه به حیاط رفت و با فاطمه در حالی که به سختی نفس می‌کشید و مقداری آهک روی لباسش ریخته بود، روبه‌رو شد.
صورت فاطمه به دلیل تماس با آهک سوخته و کبود بود و شوهر عمه‌‌اش که در حیاط خانه بود، ادعا می‌کرد که فاطمه از بلندی، روی آهک‌ها سقوط Fall کرده و به این روز افتاده است.
دختر خردسال به درمانگاه انتقال یافت، اما پزشکان نتوانستند کاری برای او انجام دهند و فاطمه از هر دو چشم نابینا شد.
با گزارش ماجرا به پلیس، ماموران شوهر عمه او را بازداشت کردند. متهم با انتقال به پلیس Police آگاهی شهرستان سنندج در بازجویی‌ها به ریختن آهک در چشمان دختر بچه اعتراف کرد و گفت: آن شب برادرزنم همراه خانواده‌‌اش مهمان ما بودند. بعد از صرف شام، تا دیر وقت بیدار بودیم و هنگام خواب، من و پدر فاطمه در راهرو خوابیدیم و فاطمه هم اصرار داشت نزد پدرش بخوابد که من مانع او شدم، چون می‌خواستم در راهرو تریاک مصرف کنم.
متهم ادامه داد: صبح وقتی بیدار شدم، بجز فاطمه بقیه ‌خواب بودند. در همان هنگام دختربچه به من فحاشی کرد و حرف‌های بدی زد. من هم عصبانی شده و کنترلم را از دست دادم و تصمیم گرفتم وی را تنبیه کنم. این بود که او را به حیاط بردم و از عصبانیت، به‌صورت او آهک پاشیدم. من فقط قصد تنبیه او را داشتم که این حادثه Incident رخ داد.
مرد جوان با شکایت خانواده فاطمه راهی بازداشتگاه شد و پرونده‌ وی پس ازصدور کیفر خواست به دادگاه کیفری استان کردستان فرستاده شد.این در حالی بود که درمان کودک آسیب‌دیده ادامه پیدا کرد، اما با توجه به تمام تلاش‌ها، او نتوانست بینایی‌اش را دوباره باز یابد. مدتی بعد متهم در دادگاه محاکمه شد و در جریان جلسه رسیدگی به پرونده‌اش اتهامات خود را رد کرد و مدعی شد او بر چشمان دخترک آهک نپاشیده، اما تمام اطلاعات و اوراق موجود در پرونده نشان از گناهکار بودن متهم بود.
قضات دادگاه کیفری استان کردستان پس از جلسه محاکمه، شوهرعمه را به قصاص هر دو چشم محکوم کردند و چندی بعد این حکم به تائید قضات دیوان عالی کشور رسید. با تائید حکم صادره، پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری ارسال شد.
به این ترتیب شمارش معکوس برای اجرای حکم کور شدن چشمان این مرد -محمدرضا – آغاز شد تا این که با گذشت پنج سال از وقوع حادثه مسئولان قضایی دادگستری کردستان  با ارسال نیابت قضایی به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران از مسئولان قضایی آنجا خواست این حکم را اجرا کنند.  بنابراین با دریافت این نامه قضایی قرار شد با فراهم شدن مقدمات لازم بزودی حکم قصاص دو چشم متهم به مرحله اجرا در آید. خانواده فاطمه در این پنج سال هزینه‌های بسیاری را برای درمان وی متحمل شدند، اما تمام این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. فاطمه دنیا را دیگر نمـــــی‌بیند. دلش می‌خواهد مادرش، پدرش و خواهر بزرگ‌ترش را برای یک‌بار هم شده ببیند، اما شوهر عمه معتادش این آرزوها را از او گرفت و برای همیشه دنیای او و آینده‌اش را تاریک کرد.
کمال قبادی، وکیل مدافع فاطمه در رابطه با آخرین روند این پرونده  گفت: زمانی که حکم قصاص هر دو چشم متهم پرونده از سوی قضات کیفری استان کردستان صادر شد، با اعتراض وکیل متهم، پرونده برای تجدیدنظر به شعبه‌ ۱۵ دیوان عالی کشور ارسال شد که این شعبه هم به پرونده رسیدگی و رای دادگاه کیفری استان کردستان را تائید کرد.
وی افزود: موافقت اجرای این حکم از سوی رئیس قوه قضاییه دریافت و دستور لازم قضایی برای اجرای آن صادر شد.
به گفته قبادی، در حکم دیوان عالی کشور قید شده بود که برای اجرای حکم قصاص «محمدرضا» باید تفاضل دیه زن و مرد پرداخت شود، پدر قربانی حادثه تفاضل دیه را که حدود ۴۰ میلیون تومان بود تهیه و آن را پرداخت کرد و مصرّانه اجرای این حکم – صبح امروز- پیگیر پرونده بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=168899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x