تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چرا زیباکلام از روی پرچم رژیم صهیونیستی رد نشد؟

  • کد خبر : 168408
  • 17 آبان 1395 - 9:30
چرا زیباکلام از روی پرچم رژیم صهیونیستی رد نشد؟

زیباکلام نباید هم از روی پرچم آمریکا و اسرائیل رد می‌شد، چون در ادبیات سیاسی وی استکبارستیزی معنایی ندارد و دفاع از غزه ضروری نیست.

 

به گزارش «کمال مهر»؛به نقل از آناج، در بین سیاست‌مداران و سیاست‌دوستان کسی را نمی‌توان یافت که با گرایشات سیاسی صادق زیباکلام ناآشنا بوده و یا حداقل یک‌بار نام او را نشنیده باشد. این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب در بین هم‌جناحی‌های خود نیز از مقبولیت خاصی برخوردار نیست چراکه از منظر آنان زیباکلام یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ.

اخیراً فیلمی از دورزنی و حرکات عجیب زیباکلام در فضای رسانه‌ای منتشر گردیده که واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. در این فیلم کوتاه سیاست‌مدار ایرانی دست به هرکاری می‌زند تا از روی پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا رد نشود و پایش بر روی پرچم اسرائیل قرار نگیرد.

آن‌هایی که از گذشته‌ی سیاسی زیباکلام آگاه‌اند و صحبت‌های او را پیرامون مسایل مختلف دنبال می‌کنند، از این اقدام استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران تعجب نکردند چراکه وی بارها در مناظره‌ها و برنامه‌های متنوع صریحاً گفته است: «اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم و از شعار نه غزه، نه لبنان اعلام برائت نمی‌کنم.»

از فردی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد و مخالف استکبارستیزی است نباید انتظار داشت از روی پرچم آمریکا و اسرائیل عبور کند و در راهپیمایی‌ها شعارِ «مرگ بر سلطه‌گری و زورگویی» سر دهد.

اتفاقاً بروز چنین رفتارهایی از چهره‌های شناخته شده اصلاحات را باید به فال نیک گرفت چراکه با این کردارها مرز بین انقلابی‌ها و انقلابی‌‌نما مشخص می‌شود و مردم راحت‌تر بین اشخاص تفکیک قائل می‌شوند. آن‌هایی که می‌گفتند مخالفان برجام با اسرائیلی‌ها هم‌صدا شده‌اند و نمی‌خواهند برجام به فرجام برسد باید بدانند در بین خودی‌هایشان افرادی را دارند که حتی حاضر نیستند پرچم رژیم کودک‌کُش صهیونیستی را نیز زیرپا بگذارند.

آن‌هایی که در ظاهر دَم از ولایت و رهبری می‌زنند، هیچ‌گونه اعتقادی به مبانی انقلاب اسلامی ندارند و با نگاهِ تجددگرایانه و دفاع از امثال «رضاخان» درصددِ بازگشت به دوران پیش از انقلاب و قرار گرفتن زیر بیرقِ آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

شاید اگر برخی از مسئولین عالی‌‌رتبه نیز در رودربایستی قرار نگیرند، همان کاری را انجام می‌دهند که زیباکلام عملی می‌بخشد. معنای نفوذ را در همین رفتارها می‌توان یافت و به عمق فاجعه پی برد؛ حال چنین اشخاصی در دانشگاه‌ها مربی صدها جوان ناآگاه از مسایل پشت پرده می‌شوند و تفکراتِ مسموم و برنامه‌ریزی شده خویش را در ذهان هک می‌کنند تا یک فرد از جمهوری اسلامی ایران حقوق بگیرد و علیهِ او اقدام کند.

در فرضِ محال اگر رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران تجاوز کنند، امثال زیباکلام در جبهه حاضر نمی‌شوند و اتفاقاً بر مبنای تفکر غربی‌شان می‌گویند تقصیر ایران است و نباید در برابر قدرت‌های جهانی می‌ایستاد و خواسته‌هایشان را اجرا نمی‌کرد.

چنین از نفس‌افتاده‌هایی می‌دانند رژیم صهیونیستی چه جنایاتی را علیه مسلمانان انجام می‌دهد و یک گروه اشغالگر است، از اقدامات آمریکا خبر دارند و صریحاً می‌گویند در ۸ سال دفاع مقدس ایران با آمریکا جنگید، اما می‌خواهند زیر پرچم آن‌ها قرار گیرند تا بلکه از منافع حداقلی برخوردار شوند و به تعبیر ساده‌اندیشانه‌ای به دشمنی‌ها پایان دهند، غافل از اینکه دشمنی آمریکا با ایران تمام نمی‌شود و تا نظام اسلامی پابرجاست این رویه ادامه خواهد داشت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=168408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x