تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

موصل روز ۱۲؛ آغاز عملیات الحشد از غرب/ الحشد: لازم شود بعد از موصل به سوریه می‌رویم

  • کد خبر : 167728
  • 08 آبان 1395 - 20:02
موصل روز ۱۲؛ آغاز عملیات الحشد از غرب/ الحشد: لازم شود بعد از موصل به سوریه می‌رویم

عملیات آزادسازی موصل در حالی که با کارشکنی‌های آمریکا سرعت اولیه خود را از دست داده، امروز با ورود الحشد الشعبی به صحنه عملیات، جان تازه‌ای به خود گرفت.

 به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»؛، عملیات آزادسازی موصل پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه (۲۶ مهر ۱۳۹۵) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد.

شهر موصل مرکز استان نینوی به عنوان سومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد و بصره محسوب می‌شود و استان نینوی با ۳۲ شهر بزرگ و کوچک پس از استان الانبار دومین استان بزرگ عراق است.

در عملیات «نبرد موصل»، نیروهای ارتش، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، الحشد الشعبی، پلیس استان نینوی و برخی نیروهای محلی از جمله الحشد الوطنی از سمت جنوب و منطقه القیاره، عملیات را آغاز کردند و نیروهای پیشمرگه نیز از سمت شرق آزادسازی مناطق را پیش می‌برند.

در اصلی‌ترین تحولات امروز (۸ آبان) الحشد الشعبی عملیات خود در غرب موصل را آغاز کرد و توانست بیش از ۱۰ روستا و منطقه را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کند.

از سوی دیگر در حالی که آمریکا شب گذشته به طور یکطرفه از توقف عملیات آزادسازی موصل برای دو روز خبر داده بود؛ اما نیروهای ارتش عراق با بی توجهی به این موضع آمریکا وارد منطقه الشوره در جنوب موصل شدند و تا مرکز آن پیش رفتند.



اخبار لحظه‌به‌لحظه عملیات موصل را در اینجا «کانال تخصصی بین‌الملل فارس» دنبال کنید



با هدف بستن راه فرار داعش به سوریه
عملیات «الحشد‌الشعبی» در جنوب غرب موصل آغاز شد

خبرنگار شبکه «المیادین» گزارش داد شنبه (امروز) عملیات «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) و گروه‌های مقاومت مردمی از محور جنوب غربی موصل آغاز شده است.

یک فرمانده میدانی گردان‌های حزب‌الله عراق در همین راستا به شبکه مذکور گفته است: عملیات ما با هدف جلوگیری از فرار داعش به سمت سوریه است.

آمریکا بار دیگر مواضع ارتش عراق را بمباران کرد

«نور الدین قبلان» معاون استانداری نینوی امروز (شنبه) اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف آمریکایی اواخر شب گذشته یکی از پایگاه ‌های لشگر ۱۶ ارتش عراق را در شمال موصل بمباران کردند که در پی آن ۴ سرباز ارتش عراق کشته شدند.

به نوشته السومریه نیوز او مدعی شد که این بمباران سهوی بوده و به علت خطای شناسایی رخ داده است و از ائتلاف آمریکایی خواست تا در شناسایی مواضع نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش دقت کنند.

الحشد الشعبی اولین مناطق در غرب موصل را آزاد کرد

«جواد الطلیباوی» سخنگوی نیروهای عصائب اهل الحق اعلام کرد که عملیات نیروهای الحشد الشعبی برای آزادی غرب موصل (تا مرز سوریه) و شهر تلعفر از سوی الحشد الشعبی آغاز شده است.

ساعاتی پس از آغاز عملیات، نیروهای داوطلب مردمی وارد روستای «تل طیبه» در غرب نینوی شدند و کماکان درگیری‌ها ادامه دارد.

الحشد الشعبی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این نیروها توانسته‌اند مناطق «عین البیضه» و «الصجمه» را در جنوب غرب موصل آزاد کنند.

آزادی ۵ روستا در جنوب غرب موصل

نیروهای لشگر زرهی نهم ارتش عراق امروز توانستند روستاهای الحمیدیه، الشروق، المخلط و الجایف را در جنوب غربی استان نینوی آزاد کنند.

ظهر امروز نیز خبر آزادی منطقه و روستای «عین ناصر» از سوی منابع خبری عراقی مخابره شد.

الاخبار گزارش داد
پشت پرده اعلام توقف عملیات موصل از سوی آمریکا

به نوشته روزنامه الاخبار چاپ بیروت، این اعلام توقف عملیات در زمانی است که تنش بین ترکیه و عراق بر سر حضور نیروهای ترک در عملیات موصل بالا گرفته است و علاوه بر این الحشد الشعبی نیز اعلام کرده که آماده آغاز عملیات آزادسازی «تلعفر» در غرب موصل است.(جزئیات بیشتر)

کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش در استان دیاله

برخی اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش در استان دیاله در شرق عراق، پنج شنبه شب گذشته توانستند مقادیر قابل توجهی سلاح و تجهیزات نظامی را که پیشتر توسط دو دستگاه بالگرد نظامی ائتلاف بین‌المللی در مناطق اطراف تخلیه شده بود، بدست آورند.

آزادی ۱۰ روستا از ابتدای آغاز عملیات الحشد الشعبی

«احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی امروز در بغداد اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی در ساعات اولیه آغاز عملیات توانستند ۱۰ روستا را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

او افزود: در این محور چندین شهر و منطقه وجود دارد که هنوز در اشغال تروریست‌های داعش قرار دارد.

الحشد الشعبی: اگر لازم باشد با هماهنگی دمشق به سوریه می‌رویم

سخنگوی الحشد الشعبی در کنفرانس خبری امروز خود، گفت: میدان عملیاتی عراق و سوریه در تداخل همدیگر هستند و برای از بین بردن تهدید امنیتی عراق لازم است تا به هر منطقه‌ای وارد شویم و البته باید در خلال هماهنگی با دولت سوریه انجام شود.

آزادی مرکز منطقه «الشوره» در جنوب موصل

نیروهای پلیس فدرال عراق امروز توانستند با ورود به منطقه «الشوره» از ۴ محور در جنوب موصل تا مرکز آن پیش روند و پرچم عراق را برافراشته کنند.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x