تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

ایرادی که کلانی به پرسپولیسی‌ها گرفت

  • کد خبر : 167721
  • 08 آبان 1395 - 19:57

پیشکسوت پرسپولیس گفت: بازیکنان پرسپولیس در بازی‌های رسمی مثل تمرینات محکم بازی نمی‌کنند و مراقب هستند که مصدوم نشوند.

به گزارش«کمال مهر»؛حسین کلانی درمورد بازی پرسپولیس و نفت آبادان گفت: من کارشناس فنی خوبی نیستم. اینکه بخواهم تاکتیک تیم را نقد کنم و در مورد حرکات تیمی صحبت کنم، خیلی نمی‌توانم نظر کارشناسی بدهم، زیرا هیچ‌گاه مسائل فنی فوتبال را به طور دقیق پیگیری نکرده‌ام، اما به عنوان بازیکن قدیمی پرسپولیس و تیم ملی می‌توانم اظهار نظر کنم.

وی ادامه داد: همیشه دوست دارم پرسپولیس تهاجمی و روبه جلو و سریع بازی کند. اصلاً از پاس به عقب رضایت ندارم. به نظر من پرسپولیس دیروز خوب بازی کرد، اما موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست داد که دلیل آن می‌تواند استرس و فشار روانی روی بازیکنان باشد و اینکه بازیکن تمرکز کافی ندارد و مربیان باید برای کارهای تاکتیکی با او بیشتر وقت صرف کنند. بازیکنان که در پرسپولیس هستند قطعاً فشار زیادی را تحمل می‌کنند،‌ اما این فشار هوادار می‌تواند انگیزه مضاعفی به بازیکنان بدهد.

کلانی با اشاره به حضورش در برخی تمرینات پرسپولیس در گذشته گفت: در تمرینات بازیکنان پرسپولیس را بسیار با انگیزه دیدم که خیلی هم محکم بازی می‌کنند. بازیکنان می‌خواهند در تمرینات خودشان را به مربی نشان بدهند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرند، اما وقتی وارد ترکیب اصلی می‌شوند، در میدان مسابقه به اندازه تمرینات محکم بازی نمی‌کنند و مراقب هستند تا صدمه نبینند. شاید بیشتر صدمه‌دیدگی بازیکنان مربوط به جلسات تمرینی باشد، این درحالی است که آنها باید در زمین مسابقه و جایی که هواداران پرسپولیس آنها را نگاه می‌کنند با تمام توان بازی کنند، این هواداران دلشان برای پرسپولیس می‌تپد.

مهاجم اسبق پرسپولیس با اشاره به فرصت‌سوزی‌ها در بازی با نفت گفت: زمانی که من مهاجم بودم در تمرینات تخته دروازه‌ای داشتیم که از کشورهای بلوک شرق الگو گرفته بودیم، البته باید بگویم آن زمان ما فوتبالیست آماتور بودیم و بازیکن حرفه‌ای نبودیم، با این حال نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه تمرین گلزنی با این تخته‌ها می‌کردیم. مرحوم دکتر اکرامی، مرحوم برومند و دهداری و آلن راجرز با ما تمرینات گلزنی می‌کردند و حتی به ما می‌گفتند چگونه باید شوت‌زنی کنیم. اینکه مچ پایمان در چه زاویه‌ای قرار بگیرد و زاویه حرکتی بدن‌مان هنگام شوت‌زنی چگونه باشد، اما من این روزها حتی در برخی از مدارس فوتبال هم نمی‌بینم که یک مربی خم شود و به بازیکن بگوید که برای شوت‌زنی چه‌کارهایی باید بکند و مچ پایش را چگونه باید حرکت بدهد، در حالی که در گذشته بازیکنانی مثل مهراب شاهرخی داشتیم که شوت‌هایش از فاصله ۳۰ متری مثل تیر بود یا حتی مرحوم بهزادی، شیرزادگان و صفر ایرانپاک قدرت شوت‌زنی بسیار بالایی داشتند.

وی افزود: در تیم ملی باید بهترین بازیکنان ایران حضور داشته باشند، اما در تیم ملی هم می‌بینیم که شوت‌های بازیکنان ما خیلی دقیق نیست. درست مثل آنچه که در پرسپولیس و در بازی با نفت دیدیم. در این مسابقه بازیکنان توپ‌هایی را گل نکردند که گل نکردن‌شان سخت‌تر از گل‌کردنشان بود. با این حال من این حرف‌ها را به عنوان یک بازیکن قدیمی زدم و مربیان بهتر می‌توانند در مورد شرایط فنی پرسپولیس صحبت کنند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x