تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد

  • کد خبر : 167682
  • 08 آبان 1395 - 18:14
بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد

نامشخص بودن برنامه اوپک برای کاهش تولید نفت، باعث سقوط بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در خصوص اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است برنامه خود را برای کاهش تولید طلای سیاه عملی نکند و حتی با وجود کاهش فعالیت های حفاری آمریکا برای نخستین بار از ماه ژوئن (حدود ۴ ماه پیش)، بهای نفت روز جمعه به زیر ۵۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد. بهای نفت در آخر هفته به پایین ترین سطح در ۶ هفته گذشته رسید.
شرکت نفت و گاز آمریکایی “بیکر هیوز” اعلام کرد در هفته جاری تعداد سکوهای حفاری آمریکا ۲ مورد کاهش یافته است. این درحالیست که “جیمز ویلیامز،” اقتصاددان حوزه انرژی در مؤسسه “دبلیو تی آر جی” گفت: توجه بازار به ناسازگاری های به وجود آمده در سازمان کشورهای صادرکننده نفت معطوف شده است.
بهای نفت خام برنت با ۷۶ سنت کاهش (معادل ۱٫۵ درصد) به ۴۹ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱٫۰۲ دلار کاهش (معادل ۲ درصد) به ۴۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.
خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. پس از آنکه اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) اعلام کرد موضوع ایمیل های “هیلاری کلینتون،” نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را بیش از گذشته مورد بررسی قرار می دهد، بهای طلا به بالاترین سطح در ۴ هفته گذشته رسید.
با وجود اینکه فقط ۱۱ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و درحالی که کلینتون همچنان پیشتاز نظرسنجی هاست، انتشار این اخبار جنجال زیادی به پا کرد.
بهای هر اونس طلای موسوم به “اسپات” با ۰٫۸ درصد افزایش به ۱۲۷۸٫۳۸ دلار رسید. درواقع بهای طلا به بالاترین سطح از ۴ اکتبر (۱۳ مهر) رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با ۰٫۶ درصد افزایش به ۱۲۷۶٫۸۰ دلار رسید.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x