تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

مقایسه گوشی های Google Pixel XL و iphone 7 Plus

  • کد خبر : 167656
  • 08 آبان 1395 - 17:55

گوشی گوگل پیکسل XL و گوشی آیفون ۷ پلاس از پرچمداران جدید دو شرکت گوگل و اپل هستند که در اینجا قصد داریم با یکدیگر مقایسه کنیم.

به گزارش «کمال مهر»؛ خرید یک گوشی در سال ۲۰۱۶ به این معناست که خریدار باید از بین اندروید و ios یکی را انتخاب کند. اپل چندی پیش دو پرچمدار خود با نام اپل آیفون ۷ و اپل آیفون ۷ پلاس را روانه بازار کرد. از عرضه آخرین گوشی های شرکت گوگل نیز مدت زیادی نمی گذرد.
گوگل پیکسل و گوگل پیکسل XL نیز به عنوان دو پرچمدار جدید این شرکت محسوب می شوند. هر دو سیستم عامل برتری ها و ضعف هایی دارند . اما براستی کدام کمپانی گوشی بهتری ساخته است؟ در اینجا قصد داریم تا دو گوشی گوگل پیکسل XL و اپل آیفون ۷ پلاس را با هم مقایسه کنیم.

سخت افزار و مشخصات
قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که گوشی گوگل پیکسل XL آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید N و گوشی آیفون ۷ پلاس نیز آخرین نسخه سیستم عامل اپل یعنی IOS10 را دارا هستند. هر دو گوشی آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل XL دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی هستند. اما در حالیکه  آیفون ۷ پلاس از رزولوشن ۱۴۴۰p برخوردار است، رزولوشن صفحه نمایش پیکسل  ۱۰۸۰p است. همچنین رم آیفون ۷ پلاس ۳GB است در حالی که گوگل برای گوشی خود رم ۴GB را در نظر گرفته است.

مقایسه  گوشی های  Google Pixel XL و iphone 7 Plus

هر دو گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت هستند که در گوشی آیفون ۷ پلاس در قسمت جلو و در گوشی گوگل پیکسل در پشت قرار گرفته است. اپل برای دوربین آیفون ۷ پلاس از دوربینD با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل با  لنز دوگانه استفاده کرده است که با قابلیت زوم اپتیکال تا دو برابر(بدون افت کیفیت)  به کاربر برای ثبت تصاویر با کیفیت بهتر کمک می کند.

گوگل نیز برای گوشی خود دوربینی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل را در نظر گرفته است. اگر چه طبق نظر موسسه DXO Mark‌ گوشی گوگل پیکسل XL با امتیاز ۸۹ از بهترین دوربین در بین تمام تلفن های هوشمند برخوردار است اما اگر عکس های گرفته شده توسط هر دو گوشی را با هم مقایسه کنید خواهید دید که گوشی آیفون ۷ پلاس انتخاب بهتری خواهد بود.

کارایی و قابلیت ها
به لطف توسعه سریع نرم افزاری بسیاری از قابلیت های بکار رفته در هر دو گوشی شبیه یکدیگر است. به عنوان مثال، کاربر با اسوایپ ( کشیدن انگشت) از صفحه هوم به سمت  بالا یا پایین می تواند به آسانی به میانبرهای آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل XL دسترسی داشته باشد.
هر دو گوشی مجهز به دستیار  Voice-enable هستند. سیری در آیفون ۷ پلاس و Google Now در گوگل پیکسل XL. همچنین هر دو گوشی با مجهز بودن به اسکنر اثر انگشت پرداخت صورت حساب های کاربران خود در هنگام خرید را تسهیل می کنند.

مقایسه  گوشی های  Google Pixel XL و iphone 7 Plus

برنامه های دو گوشی نیز شبیه به هم هستند. در حالیکه Google Duo‌ کارایی مشابه ای ماننتد Face Time‌ دارد، برنامه هایی محبوبی مانند فیسبوک، واتس اپ، اینستاگرام و اسنپ چت در هر دو پلتفرم موجود هستند.
ویژگی برجسته اپل آیفون ۷ پلاس، مجهز بودن آن به دوربین دوگانه است در حالیکه نقطه قوت گوگل پیکسل XL استفاده از هوش مصنوعی در پیام رسان اختصاصی اش یعنی Google Allo است. به علاوه امتیاز دیگر گوشی گوگل پیکسلXL مجهز بودن به جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری است در صورتی که در آیفون ۷ پلاس این قابلیت حذف شده است.

باتری
گوشی گوگل پیکسل XL مجهز به باتری ۳٫۴۵۰ میلی آمپری و گوشی آیفون ۷ پلاس دارای باتری با قدرت ۲٫۹۰۰ میلی آمپری است. گوشی گوگل پیکسل XL برای کاربر امکان ۳۲ ساعت مکالمه و ۱۳۰ ساعت لذت بردن از موسیقی و فیلم را فراهم می کند در حالیکه که کاربر آیفون ۷ پلاس امکان ۲۱ ساعت مکالمه و ۶۰ ساعت استفاده از موسیقی و فیلم را داراست.

مقایسه  گوشی های  Google Pixel XL و iphone 7 Plus

در حالی که اپل ادعا کرده است در آخرین سیستم عامل خود یعنی ios10 دوام باتری گوشی های خود را بهبود بخشیده است اما کاربران اپل همچنان از عمر باتری و نیز کندی شارژ گوشی های این شرکت شاکی هستند. در نظر داشته باشید که گوگل پیکسل با یک شارژ حدود ۱۵ دقیقه ای می تواند تا ۷ ساعت کار کند.

قیمت
گوگل با در نظر گرفتن قیمت بالا برای  هر دو مدل گوشی خود طرفدارانش را سورپرایز کرد.  گوگل برای مدل ۳۲GB‌ قیمت ۷۱۹ یورو و برای مدل ۱۲۸GB‌ قیمت ۸۱۹ یورو در نظر گرفت. اما اپل مدل ۳۲GB آیفون ۷ پلاس را با قیمت ۷۱۹ یورو برای کاربرانش عرضه کرد.

مقایسه  گوشی های  Google Pixel XL و iphone 7 Plus

نتیجه گیری
اگر شما در جستجوی گوشی هستید که با آن بتوانید عکس هایی با کیفیت عالی ثبت کنید بدون شک گوشی اپل آیفون ۷ بهترین انتخاب خواهد بود اما اگر می خواهید گوشی داشته باشید که از ظاهری شکیل برخوردار باشد و همچنین از باتری قدرتمند آن برای لذت بیشتر از موسیقی و فیلم بهرمند شوید بی گمان بهترین گزینه برای شما گوشی گوگل پیکسل XL خواهد بود.

گزارش از:‌ حسین فلاحی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x