تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آمریکا درصدد انتقال داعش از موصل به الرقه

  • کد خبر : 167506
  • 08 آبان 1395 - 0:27
آمریکا درصدد انتقال داعش از موصل به الرقه

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که ائتلاف آمریکا درصدد انتقال داعش از موصل به سمت الرقه در سوریه است اما مسکو ودمشق برای مبارزه با نفوذ داعش از موصل به الرقه،با یکدیگر در بُعد نظامی هماهنگ هستند.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه گفت: کسانی که از ۵ سال پیش تاکنون با فرماندهی آمریکا علیه سوریه توطئه کردند، اکنون نیز هجمه تبلیغاتی علیه روسیه به راه انداخته اند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در سوریه به توجه مسکو و تهران برای کمک به دمشق در بیرون راندن تروریسم راضی شده ایم. صبر ما حدی دارد و توطئه گران علیه سوریه هرگز راحت نخواهند بود. حملات توطئه گران علیه سوریه، ما را از اقدام برای آزادسازی حلب از چنگ تروریست ها و ایجاد یکپارچگی در این شهر باز نمی دارد.
وزیر خارجه سوریه بیان داشت: باید جنبه انسانی مراقبت شود. در طول زمان برقراری آتش بس در حلب، بر همگان آشکار شد که چه کسی آتش بس را نقض کرد و چه کسی از خروج شهروندان از غرب حلب جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: در صورت ارائه تضمین و ضمانت از سوی حامیان ترویسم، ما حاضر به برقرای مجدد آتش بس در حلب هستیم. ائتلاف آمریکا در صدد خارج کردن داعش از موصل به سمت الرقه در سوریه است نه مبارزه با تروریسم. واشنگتن برای حل بحران سوریه اراده ای ندارد؛ به ویژه اینکه کاخ سفید با روسیه و ایران نیز در این زمینه همکاری نمی کند. مسکو و دمشق برای مبارزه با نفوذ داعش از موصل به الرقه، با یکدیگر در بُعد نظامی هماهنگ هستند.
ولید المعلم تصریح کرد: واشنگتن سیاست هایی را در پیش می گیرد که به کشورهای منطقه که دارای گروه های تکفیری هستند، سود می رساند. اظهارات مقامات ائتلاف در رابطه با آزادسازی الرقه را تایید نمی کنیم. زیرا در مبارزه با داعش چیزی به دست نیاورده اند. سخن گفتن از آزادسازی الرقه در آینده نزدیک، برای بهره برداری در انتخابات آمریکا است.
منبع: المیادین
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x