تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نیروهای مشترک عراقی جمعه آینده در موصل نماز می‌خوانند/ اعدام بیش از ۲۰۰ نفر در موصل

  • کد خبر : 167480
  • 08 آبان 1395 - 0:10
نیروهای مشترک عراقی جمعه آینده در موصل نماز می‌خوانند/ اعدام بیش از ۲۰۰ نفر در موصل

رئیس‌ منطقه کردستان عراق تأکید کرد نیروهای پیشمرگه پس از آزادسازی موصل، وارد این شهر نخواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛؛ «مسعود بارزانی،» رئیس منطقه کردستان عراق، اعلام کرد پس از آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست‌های داعش، نیروهای پیشمرگه وارد این شهر نخواهند شد .وی تأکید کرد نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق که در عملیات آزادسازی شهر موصل مشارکت دارند، پس از پاکسازی این شهر از وجود عناصر داعش، هرگز وارد موصل نخواهند شد .
همچنین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حملات هوایی ائتلاف به‌اصطلاح بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا به جنوب موصل، ۱۳ تروریست تکفیری داعش به هلاکت رسیدند. یک منبع امنیتی در استان نینوا گفت جنگنده های ائتلاف روز پنج‌شنبه، دو مقر نظامی عناصر داعش را در روستای الصلاحیه در حومه حمام العلیل در جنوب موصل بمباران کردند. این منبع افرود در حملات هوایی ائتلاف به مواضع و محل استقرار عناصر داعش در روستای الصلاحیه ۱۳ تروریست کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
از سوی دیگر، سریال اظهارات مداخله‌جویانه مقامات سیاسی ترکیه درخصوص عملیات آزادسازی موصل همچنان ادامه دارد. آنکارا در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه در امور داخلی عراق، بار دیگر خواستار کنار گذاشته شدن بسیج مردمی این کشور از عملیات آزادسازی موصل شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، «عصمت یلماز،» وزیردفاع ترکیه، در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آنکارا، بار دیگر بر ضرورت عدم مشارکت بسیج مردمی عراق در نبرد آزادسازی موصل تاکید کرد. یلماز ادعا کرد بسیج مردمی به هیچ وجه نباید در نبرد موصل حاضر شود زیرا ساکنان این شهر هیچ‌گاه نیرویی را که از خارج موصل بخواهد وارد این شهر شود نمی پذیرند.
همچنین،به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «اوس الخفاجی،» از فرماندهان بسیج مردمی عراق، اظهار داشت نیروهای بسیج مردمی این توانایی را دارند تا نیروهای ترکیه را به خارج از مرزهای عراق بازگردانند. الخفاجی افزود عملی شدن این هشدار ترکیه که در صورت استفاده از زور و بدون هماهنگی با نظام سیاسی عراق وارد موصل خواهد شد، بعید دانست.
الخفاجی گفت: «بسیج مردمی بارها شفاف گفته است که فقط برای رویارویی با ترکیه آماده نیست بلکه این توانایی را دارد که ترکیه را به پشت مرزها بیرون براند؛ ترکیه به ما، جهان عرب و اسلام و حتی غیر اسلامی ثابت کرده است که اگر میدان برای تهدیداتش باز باشد تهدید می کند؛ اما اگر با دیوار محکمی برخورد کند عقب نشینی می کند و حتی حقیرانه عذرخواهی خواهد کرد چنانچه در قضیه روسیه شاهد بودیم».
از سوی دیگر، «جاش ارنست،» سخنگوی کاخ سفید، در سخنانی اظهار داشت: نبرد موصل چالشی دشوار و طولانی مدت خواهد بود. ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا رئیس جمهور اوباما امروز تماسی تلفنی با «رجب طیب اردوغان،» همتای ترکیه‌ایش، درباره عراق داشته است،گفت: اوباما در تماس خود با اردوغان بر ضرورت تلاش ها برای هماهنگی اقدامات  بین تمامی اعضا  در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد. او همچنین بر احترام به درخواست دولت مرکزی عراق تاکید کرد.
استاندار نینوا با اشاره به عملیات آزادیسازی موصل از چنگ تروریست‌های داعش، اظهار داشت: نیروهای امنیتی در آستانه ورود به موصل قرار دارند. همچنین، فرمانده مسئول نظارت بر عملیات نظامی ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه، اعلام کرد تروریست‌های داعش پس از متحمل شدن تلفات سنگین، به آرامی در حال خارج شدن از موصل در عراق هستند.
آخرین خبرها درباره عملیات موصل را در اینجا مشاهده کنید:
۱۳:۲۱ سازمان ملل اعلام کرد گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه، ۲۳۲ عراقی را نزدیک موصل اعدام کرد.
۱۲:۱۵ منابع عراقی اعلام کردند فرماندۀ عملیات نینوا تأکید کرد که نیروهای مشترک جمعۀ آینده در موصل نماز خواهند خواند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x