تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

عقب‌نشینی رئیس‌جمهور فیلیپین از اظهارات تند خود

  • کد خبر : 166868
  • 03 آبان 1395 - 0:53

رهبر صریح اللهجه فیلیپین از ادعای پیشین خود مبنی بر «جدایی» از آمریکا عقب نشینی کرد.

 به گزارش«کمال مهر»؛، به نقل از راشاتودی، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور صریح اللهجه فیلیپین یک روز پس از اعلام «جدایی» از آمریکا، از این ادعا عقب نشینی کرد. در عوض، وی نوک پیکان انتقادات تند خود را متوجه اتحادیه اروپا نمود.

شایان ذکر است که دوترته روز پنج شنبه در جریان بازدید چهار روزه خود از چین مدعی «جدایی» از آمریکا شد. وی خطاب به تعدادی از تجار و صاحبان کسب و کار چینی و فیلیپینی، ضمن اعلام جدایی از آمریکا به باخت نظامی و اقتصادی واشنگتن اشاره کرد و در ادامه از هم داستان شدن با جریان ایدئولوژیک چین و گفتگوی احتمالی با رئیس جمهور روسیه برای تشکیل یک ائتلاف- متشکل از چین، روسیه و فیلیپین- علیه جهان سخن گفت.

این در حالی است که سایر مقامات فیلیپین تلاش می کردند تا اظهارات رئیس جمهور این کشور را به نوعی برای رسانه ها تعبیر و تفسیر نمایند.

در مقابل،‌ «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که «ظرف چند ماه اخیر بارها شاهد اظهارنظرهای آشکار و نگران کننده رئیس جمهور فیلیپین بوده ایم».

به هر حال، روز جمعه دوترته از اظهارات پیشین خود عقب نشینی کرد. وی در شهر محل اقامت خود به خبرنگاران گفت که «جدایی کامل [از آمریکا ] عملی نیست».

دوترته اظهار داشت: «این [جدایی] به معنای قطع روابط نیست. من نمی توانم این کار را بکنم؛ زیرا حفظ روابط  [با آمریکا] در راستای منافع کشور ماست».

دوترته در تلاش برای بازگویی و تعدیل سخنان پیشین خود توضیح داد که فیلیپین درصدد قطع روابط [با آمریکا] نیست؛ بلکه خواهان پیگیری سیاستهای مستقلانه است.

لازم به ذکر است که واشنگتن از شفاف سازی فیلیپین استقبال کرد و جاش ارنست اظهارات جدید دوترته را در «راستای اتحاد هفتاد ساله میان آمریکا و فیلیپین ارزیابی کرد».

منبع: مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x