تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

باهوش ترین حیوانات جهان کدامند؟+تصاویر

  • کد خبر : 166819
  • 03 آبان 1395 - 0:06
باهوش ترین حیوانات جهان کدامند؟+تصاویر

همه حیوانات دارای ضریب هوشی منحصری به فردی هستندکه گاهی اوقات با برخی حرکاتشان انسان را شگفت زده می کنند.

به گزارش «کمال مهر»؛در این بسته عکس ۲۷ مورد از حیواناتی که ضریب هوشی قابل توجهی دارند، برای شما جمع آوری شده است.

شامپانزه‌ها توانایی‌های فکری قابل توجهی از خودشان نشان می‌دهند که برای انسان‌ها جذاب است. شامپانزه‌ها قادر به ساختن و استفاده از ابزار، به کار بردن تکنیک‌های شکار گروهی و حل مساله در سطح پیش‌رفته هستند. شامپانزه‌ها با استفاده از زبان اشاره با انسان‌ها ارتباط موثری برقرار می‌کنند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات را برای مدت طولانی به یاد بسپارند.
باهوش ترین حیوانات
نهنگ‌ها با صداهای آوازگونه با یک‌دیگر صحبت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند صدای نهنگ‌های دیگر را از کیلومترها دورتر بشوند و پیام را دریافت کنند. نهنگ‌ها به صورت گروه‌های بزرگ سفر می‌کنند و از آن‌جاکه برای گرفتن طعمه از شگردهای فریب‌دهنده استفاده می‌کنند، درطول شکار از یک‌دیگر کمک می‌گیرند.
باهوش ترین حیوانات
طوطی‌ها می‌توانند حرف‌های انسان را تقلید کنند، معنی آن را بفهمند و حتی جمله‌های بامفهومی بسازند. یک طوطی می‌تواند اطلاعاتی را که دریافت می‌کند، حفظ کند و هم‌چنین قادر است مسائل خیلی پیچیده را حل کند.
باهوش ترین حیوانات
هشت‌پاها با توجه به حافظه‌ی کوتاه‌شان، می‌توانند به‌خوبی دیگران را تقلید کنند، و با استفاده از الگوها، فلاش‌های نور و رنگ‌ها اطلاعات فرهنگی را انتشار دهند و ارتباط برقرار کنند. آن‌ها قابلیت یادگیری فضایی و مهارت‌های جهت‌یابی خیلی پیش‌رفته‌ای دارند. هم‌چنین در شکار و فریب طعمه خلاق هستند.
باهوش ترین حیوانات
فیل ها می‌توانند صداها را تقلید کنند و می‌توانند با استفاده از ابزارها مشکلات ناگهانی‌شان را حل کنند. صدای بعضی فیل‌ها را هنگام تقلید صدای وسایل نقلیه‌ی عبوری یا صدای مربی‌شان ضبط کرده‌اند. فیل‌ها قبل از این‌که غذای‌شان را بخورند آن را تمیز می‌کنند.
باهوش ترین حیوانات
سمورها به خاطر قابلیت‌های پیش‌رفته‌شان در برقراری ارتباط، درخواست کمک هنگام خطر، و ایجاد سلسله‌مراتب اجتماعی، به عنوان یکی از باهوش ترین حیوانات جهان در دسته‌ی پستان‌داران شناخته شده‌اند.
باهوش ترین حیوانات
راکون‌ها به خاطر زیرکی استثنایی‌شان مشهور هستند. آن‌ها می‌توانند ساختارهای اجتماعی پیچیده‌ای تشکیل بدهند و هم‌چنین می‌توانند برای حل مسائل از ابزارهای پیچیده‌ای استفاده کنند. راکون‌ها هم‌چنین خانواده‌های کوچک تشکیل می‌دهند و روابط پیچیده‌ای را با دیگر اعضای جامعه توسعه می‌دهند.
باهوش ترین حیوانات
پژوهش‌ها نشان می‌دهند خوک‌ها مجموعه‌ای از احساسات را از جمله یک‌نواختی، زودرنجی، و درد احساسی را تجربه می‌کنند. آن‌ها در واقعیت به راحتی تعلیم‌پذیر هستند. توانایی آن‌ها در پرداختن به بازی‌های ویدیویی، حتی بهتر از کودک یک انسان، این را نشان می‌دهد.
باهوش ترین حیوانات
شیرهای دریایی قادر به عملکردهای شناختی سطح بالا هستند که معمولا فقط در انسان‌ها دیده می‌شود. آن‌ها می‌توانند بازی تمرکز خودشان مهارت پیدا کنند و نیز این قابلیت را دارند که اشکال مختلف را از طریق آزمون و خطا با هم تطبیق دهند. این مهارت به آن‌ها اجازه می‌دهد منبع غذا را تشخیص دهند و نیز دوست را از دشمن بشناسند.
باهوش ترین حیوانات
موش‌های آزمایشگاهی، که از آن‌ها به‌طور گسترده در پژوهش‌های علمی استفاده می‌شود، می‌توانند پناه‌گاه‌ها، میان‌برها، و حتی راه‌های گریز را در آزمایش‌هایی که توسط برترین دانشمندان مدرن طراحی شده‌است، پیدا کنند. هنگامی که غریزه‌ی بقا در موش‌ها فعال می‌شود، می‌توانند ۳ روز متوالی شنا کنند و حتی می‌توانند ۵ برابر مسافت همیشگی‌شان جهش کنند. قابلیت‌شان در ترسیم نقشه‌ی محیط اطراف و حتی بازسازی وقایع در ذهن‌شان همان‌طور که رخ داده‌اند، با انسان‌ها هم قابل مقایسه نیست.
باهوش ترین حیوانات
پژوهش‌گران دریافته‌اند بابون‌ها، برخلاف جانوران دیگر، اوضاع پراسترس را تشخیص می‌دهند و با آن فوق‌العاده خوب کنار می‌آیند. آن‌ها ساختارهای اجتماعی پیچیده‌ای می‌سازند و مشهورند به این‌که در وضعیت‌های دشوار از تفکر انتقادی بهره می‌گیرند.
باهوش ترین حیوانات
کلاغ‌ها یکی از باهوش‌ترین گونه‌ای پرندگان موجود به حساب می‌آیند. آن‌ها می‌توانند بشمارند، با مشاهده کردن یاد بگیرند و حتی اجسام پیچیده را از هم متمایز کنند. پژوهش‌گران دریافته‌اند کلاغ‌ها می‌توانند از علف‌های بریده‌شده، برگ‌ها چاقو، و از سیم‌های خمیده قلاب درست کنند تا غذا را از مخفی‌گاه بیرون بیاورند.
باهوش ترین حیوانات
ویژگی سرپاورها(ماهی مرکب) سر ایشان است که به صورت دوشاخه‌ای قرینه است. آن‌ها نرم تنانی از خانواده اختاپوسها هستند، که هنگام روز در اعماق آب به سر برده و شب هنگام، برای تغذیه به سطح آب می‌آیند. اسکوئیدها با استفاده از ۱۰ بازوی خود، ماهیها را به درون دهان منقار مانند خود می‌کشند.
باهوش ترین حیوانات
 نباید هوش سگ‌ها را دست کم بگیریم، آن‌ها قادرند در انجام کارهای مختلف از مهارت‌های تفکر خلاق‌شان به خوبی استفاده کنند؛ اما متاسفانه به پای دیگر حیوانات باهوش‌تر نمی‌رسند.
باهوش ترین حیوانات
مهارت فوق‌العاده‌ی شاهین‌ها در شکار باعث می‌شود از آن‌ها برای جست‌وجوها استفاده شود. قابلیت استثنایی‌شان در پیروی از دستورات و به خاطر سپردن منطقه این امکان را فراهم می‌کند که برای انتقال پیام مفید باشند.
باهوش ترین حیوانات
اسب‌ها حافظه‌ی خیلی قوی‌ای دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد نه‌تنها تک‌تک کلمات را یاد بگیرند بلکه آن‌ها را حفظ کنند. آن‌ها می‌توانند صدای انسان را بهتر از صداهای دیگر بشنوند که باعث می‌شود شاگردان خیلی خوبی باشند.
باهوش ترین حیوانات
بازتاب هوش یک اورانگوتان معمولا در قابلیت بی‌همتای او در تقلید کارهای انسان‌ها مشهود است. این هوش فوق‌العاده آن‌ها را قادر می‌سازد مهارت‌های جدید و پیچیده را یاد بگیرند تا چیزهایی کنار هم قرار دهند و چیز جدیدی درست کنند. این حیوانات باهوش هم‌چنین این قابلیت بی‌همتا را دارند که مهارت‌های جدید و پیچیده‌ی دیگری  از قبیل اره کردن چوب، یا استفاده چکش و میخ را یاد بگیرند و چیزهایی درست کنند.
باهوش ترین حیوانات
پژوهش‌ها نشان داده‌اند دلفین‌ها دومین پیچیده‌ترین و قوی‌ترین مغز را در میان حیوانات دارند- و البته مغز انسان همه‌ی آن‌ها را شکست می‌دهد. دلفین‌های پوزه‌بطری با تشخیص تصویر خودشان در آینه اثبات کرده‌اند دارای خودآگاهی هستند.
باهوش ترین حیوانات
گفته می‌شود مارمولک‌ها از پرنده‌ها باهوش‌تر هستند چون مغز پرنده‌ها نسبت به جثه‌شان کوچک است. بیش از  ۴۰۰ گونه آنول در گروه خزندگان وجود دارد و به نظر می‌رسد می‌توانند با استفاده از مهارت ویژه‌ای خودشان را با محیط‌های جدید وفق دهند.
باهوش ترین حیوانات
با این‌که طوطی‌های کاکل‌سفید به اندازه‌ی طوطی‌های دیگر حرف نمی‌زنند، اما با این وجود، به‌طور غیر قابل باوری حیوانات باهوشی هستند. این طوطی‌ها می‌توانند دامنه‌ی گسترده‌ای از صداها را تقلید کنند، اما توانایی سخن‌گفتن‌شان کاملا وابسته به نحوه‌ی تعلیم‌گرفتن‌شان از انسان‌ها است. آن‌ها می‌توانند کلماتی را که به عادت‌های‌شان مرتبط است به آسانی تقلید کنند.
باهوش ترین حیوانات
زنبورها چیزی دارند که”هوش جمعی”(یا هوش ازدحامی) نامیده می‌شود. این یعنی زنبورها به تنهایی درمورد “تصویر کلی” واقعا فکر نمی‌کنند بلکه وظایف کوچک را به‌تنهایی به انجام می‌رسانند و از این طریق وظایف بزرگ‌تر را تکمیل می‌کنند.
باهوش ترین حیوانات
گربه‌‌ها برای غذا یا حتی نظافت به حیوانات دیگر یا انسان‌ها نیازی ندارند. می‌توان آن‌ها را به راحتی تعلیم داد، و آن‌ها می‌توانند حقه‌ها را از طریق مشاهده و تقلید یاد بگیرند. گربه‌ها حیواناتی منزوی هستند و نیاز به بقا به آن‌ها انگیزه می‌دهد و با همین انگیزه می‌توانند خود را با محیط‌های مختلف وفق دهند.
باهوش ترین حیوانات
جغدها استاد شکار هستند و نرخ کشتارشان بالای ۸۵ درصد است. جغدها دید خارق‌العاده‌ای دارند که حتی شب‌ها هم از قابلیت برجسته‌بینی بهره‌مند هستند. شنوایی جغدها نیز استثنایی است و می‌توانند موقعیت مکانی منشأ صدا را با مقایسه‌ی شدت صدا و شکست‌های آن در کم‌تر از ۱ میلی‌ثانیه تاخیر در صدا دقیقا تشخیص دهند. آن‌ها می‌توانند بالارفتن عمودی صدا را نیز تشخیص دهند چون گوش‌های‌شان در ارتفاع‌های متفاوتی واقع شده‌است. این ۲ قابلیت جغدها را به شکارچی‌های شب فوق‌العاده‌ای تبدیل کرده‌است.
باهوش ترین حیوانات
پژوهش‌ها نشان داده‌است مغز گوسفندها بیش از آن‌چه قبلا فکر می‌کردیم شبیه مغز انسان است.  گوسفندها می‌توانند چهره‌ها را تشخیص دهند(و حتی گیاه‌های مختلف را شناسایی کنند) و حافظه‌ی بلندمدت نیز دارند.
باهوش ترین حیوانات
مورچه‌ها ماده‌هایی شیمیایی ترشح می‌کنند که خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارند و از رشد کپک روی محصولات‌شان جلوگیری می‌کنند. بعضی مورچه‌ها برای فراهم کردن غذای مورد نیازشان، قارچ پرورش می‌دهند و پرورش قارچ بسیار دشوار است که شامل ایجاد منافذ و تونل‌هایی برای کنترل رطوبت و دما است. بعد از فهمیدن این موضوع روشن است مورچه‌ها یکی از باهوش ترین حیوانات جهان هستند که تا به حال شناخته‌ایم.
باهوش ترین حیوانات
عنکبوت پورشا به‌طور خاص به دلیل قابلیت ویژه‌ی شکار طعمه‌اش مشهور است. آن‌ها برای شکار عنکبوت‌های دیگر، ارتعاشاتی در تارهای آن عنکبوت‌ها ایجاد می‌کنند که گویی حشره‌ای در دام افتاده است، و سعی می‌کنند طعمه را فریب دهند و توجه‌اش را جلب کنند. اگر یک روش را امتحان کنند و نتوانند طعمه را بگیرند، روش دیگری به کار می‌گیرند.
باهوش ترین حیوانات
این یک واقعیت است که از هر طریقی حواس یک سنجاب را پرت کنید، باز هم به مخزن غذای پرنده‌تان راه پیدا می‌کند، و این به خوبی نشان می‌دهد سنجاب‌ها چه‌قدر باهوش هستند و در زمره‌ی باهوش ترین حیوانات جهان قرار دارند. سنجاب‌ها واقعا سریع و فرز هستند و قادرند تنها از طریق مشاهده یاد بگیرند.
باهوش ترین حیوانات
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x