تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نصرالله: داعش و جبهه‌النصره ابزارهایی برای اجرای برنامه‌های خطرناک در منطقه هستند/هدف از ایجاد داعش توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) است

  • کد خبر : 166799
  • 02 آبان 1395 - 23:51
نصرالله: داعش و جبهه‌النصره ابزارهایی برای اجرای برنامه‌های خطرناک در منطقه هستند/هدف از ایجاد داعش توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) است

سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مقاومت که اخیراً در سوریه شهید شد، سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛ به نقل از سایت اینترنتی النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در بزرگداشت حاتم حمادی، یکی از رهبران برجسته حزب الله که اخیرا در سوریه به شهادت رسید، گفت: ما به خانواده این شهید و دوستانش در مقاومت به خاطر ازدست دادن این برادر بزرگوار تسلیت می‌گوییم. من ابتدا درباره این شهید بزرگوار صحبت کرده و بعد به سراغ مسئله ریاست‌جمهوری لبنان می‌روم که اکنون در مرحله مهمی قرار دارد.

سید حسن نصرالله گفت: کم هستند کسانی که نام واقعی حاج علاء شهید حاتم حماده را که از ساکنان شهرک القماطیه بود بدانند. وی در جوانی به مقاومت پیوست و از ساکنان جبل لبنان بوده است. شهید علاء یا حاتم حماده در تحصیلات خود فردی جدی و فعال بود و در اتحادیه عرب مسئول بسیج دانشجویان حزب الله بود. او درسش را در این اتحادیه تمام کرد و به مدرک مهندسی برق دست یافت. او به عنوان یک مبارز به مقاومت پیوست. هیچ کسی او را مجبور نکرد او می‌توانست راه دیگری را برگزیند اما راه مقاومت را انتخاب کرد. این جوان با ایمان همه چیزش را رها کرد و به سوی مقاومت رفت و در زمینه فنی در این جبهه مشغول فعالیت شد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: وی به نیروی دفاع هوایی مقاومت پیوست و در سال ۲۰۰۰ مسئول بخش دفاع هوایی بود بعدا نیز به عنوان مسئول کل دفاع هوایی در مقاومت در تمامی لبنان مشغول کار شد و بعدا به سوریه رفت. او از جمله نخستین مبارزانی است که به میدان رفت و خطر را از مرزها دورکرد. وی همچنین از فرماندهان اصلی در عملیات قلمون بود.
نصرالله تأکید کرد: اگر ما در لبنان از امنیت برخورداریم به برکت این خون و فداکاری‌هاست در نتیجه ما باید از خانواده‌های شهدا و ارتش و مقاومت قدردانی کنیم. شهید علاء مسئول فرماندهی گارد مرزی در شرق لبنان بود. در هفته‌های گذشته شاهد درگیری شدیدی در حلب بودیم و گفتیم که این جنگ سرنوشت سازی برای تمامی منطقه است چرا که پیامدهای نظامی ومیدانی و سیاسی استراتژیکی دارد. در هر حال تمامی گروه‌های مسلح جمع شده و نیروهایی نیز ازمرزهای ترکیه وارد شده بودند و حملات گسترده‌ای را علیه حلب ترتیب دادند برای همین این حملات به شهادت برخی نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش منجر شد اما ما به پیروزی‌هایی دست یافتیم.
وی گفت: ما در حلب حضور داشتیم و باید نیروهایمان را تقویت می‌کردیم. برای همین برخی فرماندهان ما از جمله شهید علاء به این جبهه آمدند. این شهید به وظیفه خود عمل کرد و دستاوردهایی را رقم زد. او در جنگ سرنوشت سازی شهید شد. این یک جنگ متفاوت با جنگ‌های قبلی در سوریه و جنگ عراق و یمن است و در واقع بزرگترین جنگ است. ما از آغاز گفتیم که جنگ یکی است. ما از روی احساس به جنگ سوریه نرفتیم. ما ازآغاز بررسی خوبی داشتیم از همان آغاز رخدادهای تونس. بعد از بررسی بسیار تصمیم گرفتیم به جنگ سوریه برویم.
وی افزود: ما گفتیم که عملیات حلب برای تمامی منطقه مثل عملیات امروز موصل سرنوشت ساز است. تمامی اقداماتی که ترکیه در حلب انجام می‌دهد برای این است که روزی بگوید حلب متعلق به ترکیه است.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: این جنگ، جنگ بصیرت است و این روزها واقعیت‌های پنهانی را آشکار می‌کند. به تدریج از طریق این جنگ اهداف کشورها و کسانی که افراد مسلح را حمایت مالی می‌کنند و کسانی که در تحقق آشتی در سوریه کارشکنی می‌کنند، آشکار می‌شود.
وی افزود: روز به روز آشکار می‌شود که این جنگ، جنگ سرنگونی نظام سوریه نبود بلکه جنگی است که هدف آن ایجاد تغییرات دموگرافی (جمعیت‌شناسی) مردم و تغییرات در نقشه است. گروه‌هایی در این منطقه از صدها سال پیش بوده‌اند و هدفشان از بین بردن کامل این منطقه وحتی قطع کردن ارتباط آن با تاریخ است. اقدامات داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌ها این اظهارات ما را تأیید می‌کند.
سید حسن نصرالله گفت: عربستان مردم یمن را به طور کامل محاصره کرده است و حدود ۲۰ میلیون نفر در این کشور محاصره هستند. زمانی که عربستان مراسم ختم در صنعارا هدف قرار داد شورای امنیت و جهان اسلام کجا بودند؟ هیچ کسی نتوانست کاری کند. این جنگ جنگی است که هیچ قواعد و قانونی ندارد.
وی تأکید کرد: در عراق تمامی طوایف با موضع ملی متحد علیه داعش جنگیدند و اکنون نیز برای آزادی موصل می‌جنگند. ترکیه در چنین شرایطی خواهان بازنگری در توافق نامه لوزان است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: عجیب است که ترکیه مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در نبرد موصل را رد می کند. در حالی که عراقیها دهها شهید برای آزادسازی موصل تقدیم می کنند، ترکیه خواسته هایی به دور از نبرد موصل دارد.
نصرالله افزود: ترکیه به بهانه دفاع از خود می خواهد در موصل بجنگد، اما مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در این نبرد ممنوع است؟
وی گفت: داعش و جبهه النصره ابزارهایی برای اجرای برنامه های خطرناکی در منطقه هستند.
نصرالله ادامه داد: آنچه که در طول سالیان گذشته در منطقه رخ می داد با هدف ریشه کن کردن جوامع و تمدن هایی در منطقه بود. کسانی که امروز در عراق با داعش می جنگند، فقط شیعیان نیستند، بلکه توافق نظر گسترده مردمی برای مبارزه با آن وجود دارد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: هدف از ایجاد داعش توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) است. کسانی که بر به ستوه آمدن ما حساب باز کرده‌اند نباید امیدوار باشد چراکه ما از سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۰۰ با اسرائیل جنگیدیم و زمانی که خاکمان را آزاد کردیم خود را برای جنگ‌های دیگر آماده کردیم. ما به شهدایمان در سوریه افتخار می‌کنیم و تا آخر خطر خواهیم جنگید. زمانی که محور مقاومت در سوریه پیروز شد دیگر دلیلی برای ماندنمان در سوریه نمی‌ماند و به لبنان بازخواهیم گشت.
وی گفت: ما مانع پیروزی طرح خطرناک تکفیری شدیم و آن را شکست دادیم.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اعلام حمایت سعد حریری، رئیس جریان المستقبل لبنان از میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در را به روی حل بحران ریاست‌جمهوری در موعد جلسه آتی پارلمان باز کرد. هرچند که حریری در اظهاراتش علیه ما صحبت کرد اما من هرگز به این موضوع نمی‌پردازم هرچند که حق پاسخ داریم اما هرگز در چنین شرایطی پاسخ نخواهیم داد.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما سکوت را درباره ریاست‌جمهوری انتخاب کردیم چراکه ما می‌خواهیم این بحران حل شود و خواهان این نیستیم که سخنی بگوییم که موجب ناخرسندی کسی شود. آنچه که به جنبش أمل به رهبری نبیه بری نسبت داده شده درست نیست و رهبری این جنبش این اظهارات را تکذیب کرده است.
وی گفت: ما همواره با هم‌پیمانانمان درباره حل مسئله ریاست‌جمهوری صحبت کرده‌ایم. اگر ائتلاف میان دو طرف بر پایه اعتماد باشد هیچ گونه اختلافی این ائتلاف را از بین نمی‌برد. روابط ما با جنبش أمل قوی‌تر، محکم‌تر و عمیق‌تر از این است که برخی بتوانند از آن بهره‌برداری کنند. ما با تفاهم و درک بالا در جلسه آتی پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور حاضر خواهیم شد. ما دنبال این هستیم که کشوری امن داشته باشیم حتی اگر به ضرر منافعمان باشد.
دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: ما هرگز مانع نخست وزیر شدن سعد حریری نمی‌شویم. ما اگر قبول کنیم حریری نخست وزیر شود، فداکاری بزرگی کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: پایبندی ما به میشل عون یک مسئله نهایی است. زمانی که جلسه انتخاب رئیس‌جمهور برگزار شود ما به پارلمان رفته و عون را انتخاب خواهیم کرد. ما باید با هم متحد شده و به پارلمان برویم تا بحران ریاست‌جمهوری را حل کنیم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x