تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“ناسور” اولین انیمیشن سینمایی با موضوع عاشورا است/ رفرنس اصلی این محصول کتاب “نفس المهموم” شیخ عباس قمی است

  • کد خبر : 166724
  • 02 آبان 1395 - 13:53
“ناسور” اولین انیمیشن سینمایی با موضوع عاشورا است/ رفرنس اصلی این محصول کتاب “نفس المهموم” شیخ عباس قمی است

کیانوش دالوند: ما تاکنون در زمینه عاشورا تراژدی اینچنینی نداشتیم، چند اثر کوتاه با موضوع دفاع مقدس تولید شده است اما به نظرم برای اولین بار است چنین اثری برای حادثه عاشورا تولید می‌شود. د

به گزارش گروه سینما و تلویزیون«کمال مهر»؛ کیانوش دالوند کارگردان انیمیشن سینمایی “ناسور” در خصوص این انیمیشن سینمایی اظهار داشت: این کار کنتراست بالایی دارد و از دامنه رنگی محدودی برخوردار است که برای یک تراژدی غم‌انگیز بسیار مناسب است.

وی افزود: ما تاکنون در زمینه عاشورا تراژدی اینچنینی نداشتیم، چند اثر کوتاه با موضوع دفاع مقدس تولید شده است اما به نظرم برای اولین بار است چنین اثری برای حادثه عاشورا تولید می‌شود.

کارگردان انیمیشن سینمایی “ناسور” در خصوص منابع تاریخی تولید این انیمیشن گفت: ما برای تهیه این اثر از “مقتل لهوف”، “نفس المهموم” و کتاب “آه” استفاده کردیم که البته رفرنس اصلی ما برای تولید این انیمیشن کتاب “نفس المهموم” شیخ عباس قمی بوده است.

دالوند در پایان عنوان کرد: بستر اصلی داستان ما حادثه عاشورا همراه با به تصویر کشیدن وقایع جانبی این حادثه است که منجر به انتخاب برخی از افراد می‌شود و امیدواریم که مخاطب با تماشای این محصول در جریان وقایع و اتفاقات عاشورا قرار گیرد.

منبع: دانا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x