تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

چرا نگرانی «وزارت‌ خارجه آمریکا» و «بی‌بی‌سی» از دهان نمایندگان مجلس بیرون می‌آید؟

  • کد خبر : 166588
  • 01 آبان 1395 - 16:17
چرا نگرانی «وزارت‌ خارجه آمریکا» و «بی‌بی‌سی» از دهان نمایندگان مجلس بیرون می‌آید؟

برخی از نمایندگان لیست امید با نامه‌نگاری‌های عجیب و دلسوزی برای یک‌ عنصر ضدانقلاب به کشورهای غربی درخصوص اتهام‌زنی علیه ایران کمک می‌کنند.

«کمال مهر»؛ – درحالی که در خصوص فعالیت و عملکرد نمایندگان لیست امید در مجلس حتی از سوی خود اصلاح‌طلبان نیز انتقادات فراوانی وجود دارد و به گفته یکی از جراید اصلاح‌طلب در چند ماهه تشکیل مجلس حتی میکروفن برخی از این نمایندگان نیز روشن نشده است، شاهد تحرکات صرفا سیاسی برخی از این افراد همسو با اهداف ضدانقلاب هستیم. [۱]

در همین راستا عده‌ای از نمایندگان لیست امید در نامه‌ای ابهام‌بر‌انگیز خواستار رسیدگی مجدد به پرونده یکی از اعضای ضدانقلاب و اعمال رافت اسلامی برای وی شدند.

بخشی از متن این نامه که به امضای نمایندگانی همچون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، علی مطهری، پروانه مافی، سیده‌فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین، سیده‌حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی، هاجر چنارانی، علیرضا نمایندگانی که ایران را فدای دلسوزی سیاسی برای عنصر ضدانقلاب می‌کنندرحیمی، فاطمه سعیدی، طیبه‌سیاوشی شاه‌عنایتی، محمود صادقی و … رسیدهبه این شرح است:‌

«ایشان ( نرگس محمدی) در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و تشویق و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات نشانه‌ای از دلسوزی ایشان برای کشور عزیزمان است. ایشان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در سال گذشته حتی از داخل زندان نیز در انتخابات شرکت کرد و مردم را به حضور در صحنه دعوت کرد.

از بعد فردی گزارش‌ها حاکی از آن است که خانم محمدی که هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند مدت‌هاست از دیدار دو فرزند خود محروم بوده است. از سوی دیگر نرگس محمدی که ۴۴ سال سن دارد از بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی رنج می‌برد و متأسفانه تاکنون اقدام موثری برای معالجه او صورت نگرفته است در حالیکه بار‌ها پزشکان بر لزوم بستری شدن ایشان تاکید کرده‌اند. بر اساس نظر پزشک معالج تکرار فلج عضلانی می‌تواند بیماری ایشان را نهادینه کرده و خطرناک باشد.[۲]»

جالب اینجاست که این نمایندگان جرم نامبرده را نادیده گرفته و با استناد بر اینکه وی مردم را تشویق و دعوت به شرکت در انتخابات کرده است به زعم خود وی را تبرئه و مستحق چنین جرمی ندانسته‌اند. البته این نمایندگان درحالی تحرکات سیاسی ضدانقلابی نرگس محمدی را نادیده گرفته‌اند که وی یکی از افرادی است که رابطه مستقیمی با ضدانقلاب دارد و از چتر حمایتی آنان برخوردار است به عنوان مثال شیرین عبادی که در کارنامه خود سابقه نمایندگانی که ایران را فدای دلسوزی سیاسی برای عنصر ضدانقلاب می‌کنندحمایت از همجنس‌بازان در ایران را دارد، حکم محمدی را محکوم کرده است. [۳]

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اما در واکنش به نامه نماینده‌های لیست امید گفته است که «این افراد که نمایندگان مجلس خواستار حمایت از آنها هستند پرونده‌هایی دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.»

ماجرای نرگس محمدی به دخالت‌های سیاسی غرب در ایران نیز کشیده شده است. جالب اینجاست که وزارت خارجه امریکا نیز مانند نمایندگان اصلاح‌طلب خواستار بخشش و عنایت ایران نسبت به حکم محمدی شده است.

در همین راستا سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا از صدور حکم ۱۶ سال حبس برای نرگس محمدی ابراز نگرانی عمیق کرد. آمریکا از مقامات جمهوری اسلامی خواست که به دلایل انسانی این فعال حقوق بشر را آزاد کند.[۴]

در همین زمینه چندی پیش بود که اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای تایید حکم نرگس محمدی را نشانه‌ای نگران‌کننده از وضعیت حقوق بشر در ایران خواند و وزارت‌خارجه ایران بیانیه اتحادیه اروپا درباره حکم زندان نرگس محمدی را مداخله‌جویانه و غیرسازندهتوصیف کرد.

نمایندگانی که ایران را فدای دلسوزی سیاسی برای عنصر ضدانقلاب می‌کننداما به نظر می‌رسد که نمایندگان اصلاح‌طلب در عمل به تمایلات سیاسی خود به مسائل امنیتی و بین‌المللی که دولت یازدهم درگیر آنهاست نیز توجه نکرده و با این کار خود مهر تاییدی بر مداخله‌جویی‌های کشورهای غرب زنند.[۵]

جالب اینجاست ادبیاتی که این نمایندگان اصلاح‌طلب در مرقومه خود بکار برده‌اند نیز بسیار به ادبیات بی‌بی‌سی‌فارسی و رسانه‌های ضدانقلاب در مظلوم‌نمایی برای مخدوش کردن حکم صادره قوه‌قضائیه شبیه است. به عنوان مثال استفاده وجهه مادرانه و همچنین بیماری که برای اغلب محکومان امنیتی از سوی ضدانقلاب به‌کار می‌رود از سوی نمایندگان اصلاح طلبان نیز استفاده شده است.

پروانه سلحشوری که سابقه دخیل کردن رسانه‌های خارجی در موضوعات داخلی ایران را دارد، یکی از ۱۴ نماینده مجلس ایران که در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه کشور خواستار بررسی مجدد پرونده نرگس محمدی، فعال حقوق بشر شده بود اینبار نیز در گفتگو با یورونیوز می گوید که او و دیگر نماینده‌های امضا‌کننده این نامه خواستار اجرای قانون و بازنگری در حکم خانم محمدی براساس قانون هستند.

این عضو فراکسیون امید می‌افزاید: «نامه هنوز برای آقای لاریجانی ارسال نشده بود که در رسانه‌ها منتشر شد. ما به دنبال کار رسانه‌ای نبودیم بلکه بیشتر می خواستیم بدون سر و صدا مشکل ایشان حل شود. هدف این بود که بتوانیم از یک نگاه مادرانه مشکل خانم محمدی حل شود.»[۶]

نمایندگانی که ایران را فدای دلسوزی سیاسی برای عنصر ضدانقلاب می‌کننددرحالی سلحشوری و برخی از نمایندگان لیست امید به وجهه مادرانه محمدی اشاره می‌کنند که پیش از این رسانه‌های ضدانقلاب در این باره خبرپراکنی کردند[۷] و همچنین وی را بیماری دانستند که نیازمند مداواست.[۸]

آنچه مشخص است نمایندگان لیست امید در خطی پای گذاشته‌اند که هم‌راستا با رسانه‌های ضدانقلاب و غربی است و از داخل این مبحث با چنین رویکردی که این نمایندگان وارد آن شدند چیزی جز اتهامات ضدحقوق بشری علیه ایران بیرون نمی‌آید و دلسوزی برای یک عنصر ضدانقلاب که عموما فعالیت‌های آشکاری علیه کشور داشته است به متهم‌سازی کل ایران نمی‌ارزد.

معلوم نیست چرا باید از زبان نمایندگاه مجلس شورای اسلامی ایران، حرف رسانه ها و نگرانی دمشنان مردم بیرون بیاید؟ آیا باید شاهد تکرار زیاده‌گویی‌هایی نمایندگان مجلس ششم باشیم که حرف دشمن را از تریبون مجلس تکرار می‌کردند؟


[۱] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950711000576

[۲] خبرگزاری ایلنا، کد خبر: ۴۱۹۶۳۳

[۳] http://fa.rfi.fr/ -۲۰۱۶۰۹۲۸/ایران

[۴] http://www.dw.com/fa-ir

[۵] http://www.bbc.com/persian/iran-37529183

[۶]http://fa.euronews.com/2016/10/20/narges-mohammadi-16-year-jail-interview-with-a-member-of-parliament

[۷]http://www.bbc.com/persian/iran/2016/06/160627_nm_hunger_strike_narges_mohammadi

[۸]http://www.bbc.com/persian/iran/2012/07/120710_l21_mohamadi_narges_prison_hospital

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x