تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آزادی ۱۲۵ خانواده عراقی از چنگ تروریست‌ها/ تکاوران عراقی در حال پیشروی به سمت شمال موصل/ داعش هتل بزرگ موصل را منفجر کرد

  • کد خبر : 166530
  • 01 آبان 1395 - 14:55
آزادی ۱۲۵ خانواده عراقی از چنگ تروریست‌ها/ تکاوران عراقی در حال پیشروی به سمت شمال موصل/ داعش هتل بزرگ موصل را منفجر کرد

اخبار روز ششم عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش را در اینجا مشاهده کنید.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از آسوشیتد پرس، نیروهای عراقی روز جمعه پرچم ملی این کشور را بر فراز ساختمان یک کلیسا در شهر «برطله» نزدیک موصل، که از اشغال داعش آزاد شده است، برافراشتند.
این اقدام نیروهای عراقی در حالی صورت گرفت که عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست‌های داعش ادامه دارد و برخی از مناطق اطراف آن آزاد شده‌اند.
 گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که تروریست‌های داعش اقدام به شعارنویسی روی دیوارهای این کلیسا در شهر برطله کرده بودند. فضای داخلی این کلیسا نیز مملو از زباله بود.
نیروهای ویژه عراقی تلاش برای آزاد سازی شهر برطله را که در فاصله ۱۵ کیلومتری موصل قرار دارد، روز پنجشنبه آغاز کردند. عملیات آزادسازی این شهر، بخشی از عملیات گسترده‌تر آزادسازی موصل است.
از سوی دیگر، ارتش عراق اعلام کرد از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال عراق، یک شهرک و ۵۱ روستا از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده‌ است.
ارتش عراق جمعه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد نیروهای عراقی از بامداد دوشنبه تا ساعت چهار جمعه به وقت محلی موفق شدند ۵۱ روستا و شهرک برطله واقع در ۲۰ کیلومتری شرق موصل را آزاد کنند و بیش از ۴۷۳ تروریست نیز تاکنون به هلاکت رسیدند.
اخبار لحظه به لحظه از روز ششم عملیات آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را در اینجا مشاهده کنید:
۱۴:۲۵ خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از کشته شدن یک خبرنگار تلویزیون عراق در جنوب موصل خبر داد.
۱۳:۳۸ شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود تصریح کرد یگانهای سازمانهای مبارزه با تروریسم و ارتش عراق به طور مشترک عملیات تأمین امنیت منطقه الحمدانیه را در شرق موصل عهده دار شده‌اند.
۱۳:۳۷ در مقابل پیشروی نیروهای ارتش عراق به سمت موصل از طریق محور جنوبی عناصر تروریستی داعش به صورت دسته جمعی در حال فرار هستند.
۱۳:۳۶ نیروهای ارتش عراق نیز با هماهنگی نیروهای پیشمرگه کرد به نزدیکی‌های منطقه «تلکیف» واقع در شمال موصل رسیدند.
۱۳:۳۳ هواپیماهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا و با استناد به گزارش‌های سازمانهای امنیتی عراق، ۱۱ دستگاه خودوری متعلق به داعش را در روستای «منیره» واقع در جنوب موصل منهدم کردند.
هواپیماهای ائتلاف بین المللی همچنین با استناد به این معلومات خمپاره اندازهای تروریست‌های داعش را در روستای «کوکجلی» واقع در شمال موصل را منهدم کردند.
۱۳:۱۶ نیروهای مبارزه با تروریست عراق نیز با حمایت نیروهای پیشمرگ کرد به شهر «کرملیس» واقع در شمال موصل حمله کردند.
۱۳:۱۴ پلیس فدرال عراق ۱۲۵ خانواده عراقی را که در روستایی در جنوب موصل در محاصره گروه تروریستی داعش بودند، آزاد کرد.
۱۲:۰۶ پایگاه اینترنتی النشره اعلام کرد: داعش هتل بزرگ موصل به نام «نینوا اوبری» را منفجر کرد.
۱۱:۰۶ ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد: یگانهای ارتش و پلیس اتحادیه عراق دو روستای «هراره» و «رصیف» را آزاد کردند و به سمت منطقه «شوری» در محور «قیاره» در حال پیشروی هستند.
۱۰:۴۳ ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد نیروهای مشترک تکاور و بسیح مردمی عراق در حال پیشروی به سمت منطقه «التبادل التجاری» نزدیک روستای «فلیفل» واقع در شمال موصل هستند.
۱۰:۴۰ ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد لشکرهای ۷۳ و لشکر ۷۶ ارتش عراق در حال پیشروی به سمت «تلکیف» نزدیک موصل هستند.
۱۰:۳۸ رئیس مجلس عراق ضمن تاکید بر اهمیت صلح منطقه‌ای، گفت پیروزی کامل بر داعش بزودی در این کشور اعلام می‌شود.
۱۰:۱۳ نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای این کشور به زودی گروه تروریستی داعش را نابود می‌کنند.
۱۰:۰۱ نیروهای ارتش عراق منطقه «تلکیف» در شمال موصل مرکز استان نینوا را به محاصره خود درآوردند تا کنترل این منطقه را از دست گروه داعش خارج کنند.
۹:۵۴ نیروهای ارتش عراق همچنین فرمانداری حمدانیه را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز در آوردند.
۹:۴۸ نیروهای ارتش عراق یک شهرک نظامی در شهرستان حمدانیه واقع در موصل را از بازمانده‌های داعش پاکسازی کردند و همچنین یک بیمارستان دولتی را در این شهرستان آزاد کردند.
۹:۲۴ نیروهای مسلح عراق وارد منطقه «حمدانیه» در استان نینوا شدند.
۸:۴۴ نیروهای بسیج مردمی عراق در محور حضر در غرب موصل پیشروی کردند.
در حال تکمیل…
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x