تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بعد از پخش زوایای فتنه ۸۸ تهدیدمان کردند/ میرحسین موسوی آگاهانه در مسیر فتنه حرکت می‌کرد

  • کد خبر : 166496
  • 30 مهر 1395 - 22:05
بعد از پخش زوایای فتنه ۸۸ تهدیدمان کردند/ میرحسین موسوی آگاهانه در مسیر فتنه حرکت می‌کرد

عزت الله ضرغامی گفت: جریانهایی برای دستکاری محکمات و مرزبندی های کشور با جریان های غیر انقلابی و دشمن فعال شده است که باید خواص در این شرایط هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از مرصاد عزت الله ضرغامی در نخستین نشست در امتداد امام که در تالار بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت با تبیین دو نوع مرزبندی خوب و بد در شرایط سیاسی کشور گفت: مرز بندی با جریان های غیر انقلابی و وابسته با دشمنان انقلاب در رفتار و گفتار یکی از ضروری ترین مقدمات حرکت در مسیر رسیدن به آرمانهای انقلاب و حراست از شان ملت ایران است.

 

وی ادامه داد: در کوران فتنه خواصی که بارها به آنها گفته شد اگر شما هم اعلام موضع کنید در شفاف سازی و روشن شدن فضا موثر است اما فرصت را از دست دادند و حتی بودند کسانی که گفتند بگذارید استخاره کنیم! اینها تشخیص اهمیت مرزبندی با دشمن را نداشتند.

 

ضرغامی با اشاره به اینکه با تعابیر اصولگرا و اصلاح طلب نمی تواند ارتباط برقرار کند ادامه داد: رهبر انقلاب این روزها از دوران فتنه صریح تر فرمودند که مردم نسبت درست تری با شاخص های کار جهادی و انقلابی گری بر قرار می کنند و بنده عرض می کنم که گستره انقلابی گری به حدی گسترده است که  از همه جریانهای سیاسی با توجه به مواضعی که اتخاذ می کنند در این چارچوب می توانند قرار بگیرند. می خواهد اصولگرا باشند یا اصلاح طلب.

 

رئیس اسبق رسانه ملی ادامه داد: تکلیف عام روشن است و همیشه تشخیص داده اند که باید مرزبندی روشنی داشته باشند. مثل آن ۱۳ میلیون شرکت کننده در انتخابات ۸۸ که به نامزد غیر پیروز رای دادند و بعد از فتنه مسیر خود را با جریان برانداز مشخص کردند؛ رهبر انقلاب هم بارها تاکید کردند که اینها مردم ایرانند و باید تکریم شوند.

 

ضرغامی گفت: این مرز بندی خواص است که اهمیت دارد. تشخیص و بصیرت آنهاست که مهم است. در روزهای فتنه که برای روشن شدن فضا تصاویر اهانت به امام و عاشورا را پخش کردیم و بعد از آن مردم صحنه را درک کردند و ۹ دی را آفریدند برخی از خواص با من تماس می گرفتند و حتی تهدید می کردند نکنید این کار را. حتی در نشان دادن ابعاد شخصیت استکبار ستیز امام (ره) به من خرده می گرفتند و می گفتند امام مهربان و رئوف بود! من می گفتم که منشور شخصیت امام چند وجهی و فراگیر است. حالا دیگر به نوع حرفها و حتی تهدید ها اشاره نمی کنم.

 

وی افزود: عده ای در این عدم مرزبندی ها آگاهانه رفتار می کردند و البته عده ای فریب خوردند. موسوی آگاهانه حرکت می کرد ولی حتی کروبی فریب خورده بود و وقتی به او گفتم مرزبندی کند همین انحراف ها اجازه نداد و او هم نتوانست.

 

ضرغامی با اشاره به اینکه امروز هم در کشور برخی محکمات در حال آسیب دیدن است گفت: من مدتی در روزهای آغازین با دولت همکاری داشتم و انصافا کارهای خوبی هم انجام دادیم و رئیس جماور هم تشکر کردند اما گاهی اوقات درخصوص توجه به همین محکمات و مرزبندی ها مواردی پیش می آمد که مجبور بودم اعلام نظر کنم.

 

وی ادامه داد: روزی آقای دهقان وارد جلسه شدند که قبل از آن سخنرانی داشتند؛ برخی وزرا با حالتی بین شوخی و جدی می گفتند که … عجب… علیه آمریکا حرف زدی؟؟ و اینگونه فضای مرزبندی ها را دشوار می کردند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: الان هم بعد از برجام آمریکا می خواهد وعده های برجام را منوط به برداشتن همین مرزبندی ها کند. اول گفتند امضای توافق بعد گفتند بانکها نمی توانند کار کنند، بعد می‌گویند شما نباید درباره مسائل منطقه اینجوری حرف بزنید… وعده ها درست مثل یک تکه کالباس پر پر از آن می کنند تا در نهایت چیزی دست ایران را نگیرد.

 

ضرغامی گفت: دستکاری کردن محکمات و مرزبندی ها در حالی است که قدرت ایستادگی و عزت مداری را امام به ما داد. شرایطی که در کشور یک جوان حزب اللهی تکیده می توانست در برابر گردن کلفتهای خلافکار بایستد و تذکر بدهد و آنها هم حساب ببرند. بعدها در قضیه تسخیر لانه جاسوسی دیدیم که عناصر آمریکایی علی رغم هژمونی کاذب ایالات متحده دست روی سر بیش از یک سال در اختیار ایران بودند. چند وقت پیش در جریان ملوانهای متجاوز هم دنیا دید که ایران از این ابرقدرت حساب نمی برد.

 

وی افزود: اینها در حالی است که رفتار برخی باعث می شود که دشمن برود و عکسها و قاب بندی ها را نشان کشورهایی بدهد که ایران برای آنها الگوی مقاومت است. تا بگویند ببینید… این ایران که برای شما یک بت مقاومت بود اینگونه است با ما، شما دیگر چه می گویید…

 

ضرغامی با اشاره به برخی مکالماتش با وزیر امور خارجه گفت: چند بار به اقای ظریف گفتم که در آن دیداری که با آقای کری داشتید و ما نتوانستیم تصاویر آن را پخش کنیم آنها از تصاویر استفاده کردند. آنها هنر استفاده از ژست ها و القاء خودبرتر بینی ها با زبان عکس و فیلم را خوبرمی دانند. یک بار دیگر هم به ایشان گفتم که موقع عکس گرفتن طوری نایستید که جان کری در مرکز و شما و خانم موگرینی در اطراف قرار گرفته باشید. این محوریت را هنرمندانه به مخاطب القا می کنند که البته آقای ظریف هم پذیرفت و در برخی موارد اصلاح کرد.

 

رئیس اسبق رسانه ملی ادامه داد: من معتقدم عکسها حرف می زنند مثل تصاویر پاره کردن عکس امام (ره) من معتقد بودم بر خلاف عده ای باید اینها را نشان داد. عاشورا هم همینطور بود. دیدیم که بعد از پخش آنها دیگر ماجرا فرق می کرد… مرد و زن با بغض در گلو صحنه را تشخیص دادند و مرزبندی کردند.

 

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرزبندی های بد در جامعه اظهار داشت: برخلاف این مرزبندی ها که گفتیم خوب و لازم است، به همین اندازه ایجاد مرزبندی های کاذب میان نیروهای جریان انقلاب مضر و بد است.

 

وی افزود: این مرزبندی ها به انقلاب ضربه می زد. برخی ها که امروز ریاکارانه از اهمیت خواست مردم حرف می زدند در سالهای گذشته می رفتند و به رهبر انقلاب می گفتند که این دعوت به مشارکتها خوب نیست… ما می توانیم با بخشی از آراء مردم کشور را اداره کنیم و مشکلی هم پیش نیاید… این را آقا به شدت رد می کردند و می گفتند در اداره کشور بین مردم مرز بندی نکنید.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: در مناظره های سال ۹۲ هم همین مرزبندی ها بین نیروهای انقلاب و صحبتهایی که رد و بدل می شد از همین دست مرز بندی های بد بود.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید بتوانیم یک مدل سیاسی مبتنی بر اخلاق تعریف کنیم اظهار داشت: من برای ارتباط با بدنه جریان انقلاب چون پولی ندارم از این شبکه های اجتماعی رایگان مثل اینستاگرام و تلگرام استفاده می کنم و از نظرات شما در آنجا استفاده خواهم کرد.

 

در انتهای این نشست حاضرین به پرسش سوالهایی در رابطه با مسائل روز پرداخته و عزت الله ضرغامی هم پاسخ گفت.

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x