تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خدمت رسانی به زائران اربعین تا حضور آخرین زائر ادامه می‌یابد/ افزایش دوبرابری پزشکان و آمبولانس در عراق

  • کد خبر : 166163
  • 28 مهر 1395 - 19:58
خدمت رسانی به زائران اربعین تا حضور آخرین زائر ادامه می‌یابد/ افزایش دوبرابری پزشکان و آمبولانس در عراق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: امسال با وجود کاهش تعداد چادرهای بین راهی خدمات را افزایش داده و تا لحظه حضور آخرین زائر نیروهای ما در عراق به خدمت رسانی مشغول خواهند بود.

«کمال مهر»؛   سیدعلی مرعشی،گفت: دستورالعمل های بهداشتی برای زائران به مانند سال گذشته است و چیزی تغییر نکرده است.
وی با توصیه به بیماران قلبی، افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری تنفسی دارند به تزریق واکسن مننژیت و آنفلوآنزا افزود: تزریق این واکسن ها اجباری نیست اما بهتر است که مبتلایان به بیماری های قلب و تنفسی و سالخوردگان آن را تزریق کنند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد آسیب‌شناسی صورت گرفته از خدمات رسانی در اربعین سال گذشته گفت: تجربه سال گذشته به ما درس هایی داد و از آنجاییکه پیش بینی افزایش ۲ برابری تعداد زائران برای سال جاری را داریم، تصمیماتی در جهت افزایش کیفیت خدمات گرفته شده است.
وی ادامه داد: یکی از تصمیمات کاهش تعدد چادرهای بین راهی مرکز پزشکی بود که با هدف افزایش کیفیت خدمات در سایر چادرها گرفته شده است. بر این اساس در چادرهای بین راهی تعداد پزشکان متخصص مستقر ۲ برابر و خدمات به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود.
مرعشی تأکید کرد: تعداد تخت ها افزایش یافته، دستگاه شوک و دستگاه اکسیژن ساز و یک آزمایشگاه کوچک در چادرها مستقر می شود تا خدماتی در حد یک بیمارستان کوچک را به زائران ارائه کنیم.
وی همچنین از افزایش تعداد اتوبوس آمبولانس های مستقر در عراق خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته که تعداد اتوبوس آمبولانس ها ۲ دستگاه بود، امسال آن را افزایش ۳ برابری داده و به ۶ دستگاه رسانده ایم.
به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، امسال نیز بیمارستان صحرایی کوت به مانند سال گذشته فعال خواهد بود و تعداد آمبولانس ها نیز افزایش ۲ برابری خواهد داد.
وی همچنین تأکید کرد: درمانگاه‌های مرکزی کربلا به همراه درمانگاه هتل ملاک به حداکثر ظرفیت به خدمات رسانی خواهد پرداخت و متناسب با افزایش جمعیت زائران، میزان دارو نیز افزایش چند برابری خواهد داشت.
مرعشی گفت: امسال با وجود کاهش تعداد چادرهای بین راهی خدمات را افزایش داده و تا لحظه حضور آخرین زائر نیروهای ما در عراق به خدمت رسانی مشغول خواهند بود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x