تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فیلم/ غیرتِ تاریخی یکی از مفاخر ادبی ایران

  • کد خبر : 165995
  • 27 مهر 1395 - 17:42

این فیلم، بخش کوتاهی از گفتگوی استاد با تلویزیون فرانسه است. مواضع خاطره انگیز و جهادی این فخر ادبی ایرانِ اسلامی، مایه‌ی مباهات و تحسین هر ایرانی مسلمانی خواهد بود

به گزارش«کمال مهر»؛، استاد«علی موسوی گرمارودی» به سال ۱۳۲۰ شمسی در «قم» متولد شد. پدرش از بزرگان اهل «گرمارود» (توابع «الموت» در «قزوین») بود. استاد مدرک ‏کارشناسی خود را در رشته علوم قضایی و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفته است. کارنامه‌ی شعری استاد «گرمارودی» مشتمل بر ۹ کتاب شعر با نام‌های: «عبور»، «در سایه سار نخل ولایت»، «سرود رگبار»، «چمن لاله»، «خط خون»، «دستچین»، «باران اخم»، «گزیده شعر نیستان»، «تا ناکجاآباد» و «گزیده‌ی شعر» به انتخاب «بهاءالدین خرمشاهی» است. این شاعر و ادیب ارجمند به سال ۱۳۹۳ شمسی، نشان افتخار «جهادگر عرصه فرهنگ و هنر» را دریافت کرد.
استاد«علی موسوی گرمارودی» علاوه بر عرصه‌ی ادبی و فرهنگی، مدت کوتاهی در حوزه ی سیاسی نیز وارد شد و با صوابدید شهید «آیت الله صدوقی» پیشنهادِ نخستین رئیس‌جمهور اسلامی ایران را برای تصدی «مشاور مطبوعاتی و فرهنگی ریاست جمهوری» پذیرفت. طی چند ماه بعد، عمل‌کردِ رییس جمهور وقت باعث شد ایشان سه بار به محضر «حضرت امام» رسیده و تقاضای اجازه برای استعفا نماید اما به امر حضرت ایشان، جهت گوشزد انحرافات «بنی صدر» به مسئولان، در مقام خود باقی ماند(صحیفه امام، جلد ۲۰ – صفحه ۲۲۰).
آن چه پیش رو دارید، فیلمی است که در سال ۱۳۵۹ شمسی، از استاد«گرمارودی» به یادگار مانده. این فیلم، بخش کوتاهی از  گفتگوی ایشان با تلویزیون فرانسه است. مواضع خاطره انگیز و جهادی این فخر ادبی ایرانِ اسلامی، مایه ی مباهات و تحسین هر ایرانی مسلمانی خواهد بود:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x