تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

«مورچه» زورگیر دستگیر شد +عکس

  • کد خبر : 165918
  • 27 مهر 1395 - 11:19
«مورچه» زورگیر دستگیر شد +عکس

 فرمانده انتظامی استان جزئیات انهدام باند سرقت معروف به «مورچه» و همچنین سرقت نافرجام از یک بانک را تشریح کرد

سردار بهمن امیری‌مقدم با اشاره به اینکه نقش آموزش و ارتقای آگاهی شهروندان و همچنین توجه به بسته‌های امنیتی پلیس پیشگیری استان برای مراکز خاص مانند بانک‌ها، طلافروشی‌ها و… در پیشگیری از بروز مشکل و همچنین بازدارندگی سرقت‌ها بسیار موثر است، گفت: بی‌توجهی به این بسته‌ها یک باند را در استان تا یک‌قدمی سرقت کشاند.

وی افزود: با گزارش یک سرقت نافرجام از یکی از شعبات بانکی در کاشمر، عوامل انتظامی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

امیری‌مقدم ادامه داد: ساعت ٢:۵٨ بامداد روز گذشته دو جوان نقاب‌دار با یک خودروی پژو۴٠۵ نقره‌ای مقابل این شعبه توقف می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این افراد پس از تخریب قفل‌های درِ ورودی بدون سر‌وصدا وارد بانک می‌شوند. این سارقان نقاب‌دار در‌حالی‌که قصد سرقت دستگاه عابربانک را داشته‌اند، با تجهیزات همراه خود اقدام به بازکردن این دستگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ١٠دقیقه بعد، این سارقان درحالی‌که در بازکردن این دستگاه عاجز می‌مانند، به‌علت ترس از دستگیرشدن صحنه جرم را ترک کرده و متواری می‌شوند.

امیری‌مقدم با اشاره به آغاز عملیات پلیسی برای شناسایی علت این حادثه بیان کرد: تحقیقات اولیه پلیسی نشان داد که متاسفانه سیستم اعلام‌خطر بانک دچار نقص فنی بوده است که دراین‌رابطه با توجه به بسته‌های امنیتی پلیس برای بازدارندگی از سرقت، مسئولان بانک‌ها باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: تحقیقات تخصصی با توجه به سرنخ‌های موجود برای شناسایی و دستگیری این دو سارق نقاب‌دار ادامه دارد.

باند مورچه متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به جزئیات انهدام باند زورگیری مورچه در مشهد، گفت: با دریافت مرجوعه قضایی ازسوی خانمی جوان مبنی‌بر زورگیری تلفن‌همراه و مقادیری طلا و جواهر توسط مردی موتورسوار در محدوده شهرک شهیدرجایی موضوع در دستورکار تیمی از ماموران پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی با کمک مال‌باخته توانستند چهره فرضی متهم را ترسیم کنند.

وی ادامه داد: ادامه تحقیقات با توجه به چهره طراحی‌شده، مشخص کرد که رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار و معروف به مورچه در این پرونده دیده می‌شد که تیم رسیدگی‌کننده، تحقیقات خود را مبنی‌بر یافتن مخفیگاه این سارق متمرکز کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شناسایی محل اختفای این سارق سابقه‌دار که در محدوده شهرک شهیدرجایی مشهد مخفی شده بود، بیان کرد: صبح روز گذشته عملیاتی ضربتی پس از چند روز کار اطلاعاتی و کنترل نامحسوس مخفیگاه این متهم آغاز شد.

وی ادامه داد: ماموران توانستند در این عملیات ضمن دستگیری متهم در بازرسی از محل اختفای این سارق سابقه‌دار یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را که احتمالا با آن اقدام به اعمال مجرمانه شده است، کشف کنند.

امیری‌مقدم تصریح کرد: این متهم پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شد و متهم در بازجویی‌های صورت‌گرفته به بزه‌انتسابی اعتراف کرد و در ادامه بازجویی‌ها سه نفر از همدستانش به نام‌های حمیده، تقی و محمد را نیز معرفی کرد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری سایر اعضای این باند در عملیات‌هایی جداگانه خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده و همچنین در مواجهه حضوری با تعدادی از مال‌باختگان تاکنون به شش فقره زورگیری اعتراف کردند.

وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی، تحقیقات از متهمان برای کشف دیگرجرائم احتمالی ادامه دارد

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x