تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وضعیت بانک سرمایه و شرکت های زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان واقعا فاجعه است//ردپای همسر دوم و پسر یکی از مسئولان در پرونده صندوق ذخیره

  • کد خبر : 165858
  • 27 مهر 1395 - 10:26
وضعیت بانک سرمایه و شرکت های زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان واقعا فاجعه است//ردپای همسر دوم و پسر یکی از مسئولان در پرونده صندوق ذخیره

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس گفت: اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان، موضوع تأسف‌باری است که موارد متعددی را در بر گرفته و دامنه آن به بانک سرمایه نیز کشیده شده است.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ امیر خجسته در گفتگو با “نافع” تصریح کرد: وضعیت این بانک و شرکت های اقماری زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، واقعا فاجعه است به طوری که برخی مدیران آن ها به کمک بستگان، همسر دوم و پسر خود دست به اختلاس زده‌اند.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان، امید آینده قشر مظلوم فرهنگی است، افزود: مدیر و هیئت مدیره بی کفایت این صندوق به سرمایه این قشر زحمت کش رحم نکرده و در موارد متعددی از موقعیت خود سوء استفاده کرده اند به طوری که تنها در یک قسمت ۸ هزار میلیارد تومان سوء استفاده مالی شده و خود آن ها نیز در مجلس اعتراف کرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: تخلفات مالی در این صندوق براساس گزارش های رسیده از چند ماه پیش در دستور کار مجلس قرار گرفت و با توجه به ورود مجلس و درخواست از دستگاه های نظارتی، تعدادی از عوامل دخیل در این موضوع، دستگیر شده و تعداد دیگری نیز در آینده نزدیک بازداشت می شوند.

خجسته با قدردانی از عزم نمایندگان برای مبارزه با این تخلفات اظهار کرد: روز گذشته ۲۰۰ نفر به تحقیق و تفحص از این صندوق رأی دادند که بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه عملکرد مجلس نهم در حوزه مفاسد اقتصادی خوب نبود، بیان کرد: عزم امروز نشانگر توجه نمایندگان به منویات مقام معظم رهبری است زیرا به فرموده ایشان، مسئله اصلی و مهم کشور در حال حاضر، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت اعلام کرد: کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان این هفته تشکیل شده و موضوع با قدرت پیگیری می شود.

خجسته با گلایه از عملکرد نامناسب دستگاه های نظارتی نیز گفت: سکوت مسئولان دستگاه های مربوطه در برابر افرادی که سال های گذشته اختلاس کردند؛ تأسف بار است و نباید چند سال از یک تخلف بزرگ مالی گذشته و موضوع بلاتکلیف مانده و خبری از مجازات عاملانش نشود.

وی اظهار کرد: از دستگاه های نظارتی می خواهیم به صورت جدی به این حوزه ورود پیدا کرده و از قوه قضائیه نیز می خواهیم با دقت موضوع را بررسی کرده و متخلفان را در ملأ عام اعدام کند.

ردپای همسر دوم یکی از مسئولان در اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x